Citat:
Ursprungligen postat av
Bullsht
Tack för cyberkramar, förståelse och fina tips.
Det känns så konstigt i kroppen som att något saknas inuti, ensamhet/tomhet/sorg känslor utan någon specifik anledning. Det har varit så under lång tid och det börjar ta slut på orken. Sjukskrivning blir svårt FK tycker att mitt jobb är för avancerat för att bevilja sjukskrivning de vill istället att jag söker mig till ett "enklare" jobb. Det går inte att söka annat i det skick jag är i nu./
Jag fick lite nya tankar av det du skriver här..
Kan det vara så att du är väldigt tömd på energi för att du länge gått på högvarv med ett jobb som kräver för mycket..?
Du skriver att FK anser att du har ett så avancerat jobb att du inte kan vara sjukskriven från det..
Vet inte riktigt hur de resonerat där men för mig låter det som att ditt jobb, (bl.a, kanske även annat,) krävt så mycket av dig att din energi är slut...
Det man kallar utbrändhet..
Om jag får ge dig ännu ett råd så tror jag du ska försöka hitta någon att prata med..
Börja med vårdcentralen..
Beskriv hur du mår, så kan de, efter besök där, råda dig och du kan få en remiss till rätt vård/samtalskontakt...
Det är aldrig bra att vara/känna sig helt ensam med sådant här..
Du kanske tänker att ingen annan kan förstå var dina problem och känslor kommer ifrån så det är inte lönt att prata med någon men ofta är det man själv som har svaren inom sig vad allt handlar om, samtalen hjälper en bara att hitta svaren så man börjar att förstå sig själv...
Dessutom är det nog inte alls ovanligt att folk går omkring med känslor liknande dina..
Jag tror man kan skjuta dem framför sig länge men de kommer upp till ytan ibland av olika anledningar..
En sådan anledning skulle kunna vara efter en lång tids överbelastning känslomässigt..
Tänk över om du har saker i ditt liv som tagit mycket energi de senaste åren förutom ett avancerat jobb..
Önskar dig allt gott..