Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-20, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Snart och snart.

Trump förväntas ställa upp 2024 med sitt nya Patriot Party och splittra republikanerna. Tror inte Trump eller hans lärjungar är beredda att förlora valet innan det ens varit.

Men frågan är hur smart det är av Trump att starta ett nytt parti och splittra republikanerna. Får man inte över 50% när man representerar ett av de två partierna lär det inte hända när man delar upp alla republikanska och konservativa röster.

Jag tror tyvärr vi kommer ha ett demokratiskt övertag många val framöver

Frågan är om inte dem splittras också och hela system påverkas. Det är extremt långt mellan vanlig dem och en sosse dem.
2021-01-20, 07:38
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Du menar att vi vet att det gjordes en statskupp och på så sätt kunde Biden sväras in?

Det som skett är en kupp mot det amerikanska folket. Man har visat på det som många länge har vetat om, att det inte är folkets vilja som gäller och att makten inte tjänar folket utan att det handlar om en härskarklass där det främst är personer från samma släkten som styr landet.

Dom har bara slutat att försöka dölja det nu och det kan mycket väl ha varit därför Trump har suttit. Eftesom att man ville ge sken av en mycket bra anledning att göra statskupp, eftersom att the orange man bad.

Enligt den officiella historian så skulle folk från Storbrittanien men även från andra delar av Europa lämnat Europas tyranni och ofrihet mot det nya landet där man kunde vara fri och slippa tyranniet.

Tyvärr var allt bara en charad och samma tyranniska släkten som styrt Europa har styrt det nya landet ända sedan George Washington.

Ni satte Trump och Q på alldeles för höga hästar.

Han och alla runt honom är lika insyltade i skiten som Obama eller Bush. Jag förstår att folk som virtuellt har sugit av Trump i 5 år inte kommer sluta sutta på penisen bara för att han förlorar och inget träsk blev tömt. Obamas födelseattest är fortfarande i Afrika och Clinton twittrar fritt från sin Manson. Träsket är lika kladdigt som det var när Trump startade.

Ni blev lurade!
2021-01-20, 07:38
Medlem
Henriksss avatar
Trump nämnde endast ”the new administration” i sitt tal. Han nämnde inte ens Biden.
Detta kan bli dagen som var mer spännande än månlandningen!
2021-01-20, 07:39
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Frågan är om inte dem splittras också och hela system påverkas. Det är extremt långt mellan vanlig dem och en sosse dem.

Demokraterna har sedan förra valet varit tydliga med att de kommer att vinna detta valet, till varje pris. Och när de vunnit så ska de se till att de aldrig riskerar att förlora igen.
2021-01-20, 07:52
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ni satte Trump och Q på alldeles för höga hästar.

Han och alla runt honom är lika insyltade i skiten som Obama eller Bush. Jag förstår att folk som virtuellt har sugit av Trump i 5 år inte kommer sluta sutta på penisen bara för att han förlorar och inget träsk blev tömt. Obamas födelseattest är fortfarande i Afrika och Clinton twittrar fritt från sin Manson. Träsket är lika kladdigt som det var när Trump startade.

Ni blev lurade!

Vem är "Q"?
2021-01-20, 07:55
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Snart och snart.

Trump förväntas ställa upp 2024 med sitt nya Patriot Party och splittra republikanerna. Tror inte Trump eller hans lärjungar är beredda att förlora valet innan det ens varit.

Men frågan är hur smart det är av Trump att starta ett nytt parti och splittra republikanerna. Får man inte över 50% när man representerar ett av de två partierna lär det inte hända när man delar upp alla republikanska och konservativa röster.

Jag tror tyvärr vi kommer ha ett demokratiskt övertag många val framöver

När jag talar om inbördeskrig så handlar det inte nödvändigtvis om Trump
usa är jävligt splittrat, även om twitter och imgur och cnn är helt nedlusade med "liberala" åsikter så är åsikterna lokaliserade till kuststaterna(främst LA och NY förstås).
Det finns massor med stater som fortfarande är konservativa i förhållande till sin konstitution.

Ras eller politik (kommunism/kapitalism) däri finnes tvisten, ingen särskilt speciell observation men det är vad jag tror.
Och jag tror tvisten kommer snart, därav mitt intresse för tråden.
2021-01-20, 07:57
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Demokraterna har sedan förra valet varit tydliga med att de kommer att vinna detta valet, till varje pris. Och när de vunnit så ska de se till att de aldrig riskerar att förlora igen.

Förlora igen? De brukar ju förlora.

Demokraterna har gått från att vara ett gäng med liberala mjukisar som förlorade mot Bush Jr två gånger, förlorade majoriteten i kongressen under Obama, och nästan fick Clinton fälld i riksträtts rättegången....

Till en superhemlig sammanslutning av supereffektiva judiska (kabala?) pedofiler som lyckas montera ihop en gigantiskt organisation för valfusk (utan en endaste läcka) som också kontrollerar militären, polisen m.m..

Eller så förlorade Trump för att han inte klarade av sitt jobb. Läs John Boltons bok.
2021-01-20, 07:59
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Vem är "Q"?

https://www.nbcnews.com/tech/tech-ne...-qanon-n900531
2021-01-20, 08:03
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Han är väldigt lurig den där Trump, nu har han hållit ett ”avskedstal” men de som vet de vet att det bara är en avledande manöver.
Mental ohälsa kallas det nog
2021-01-20, 08:06
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
När jag talar om inbördeskrig så handlar det inte nödvändigtvis om Trump
usa är jävligt splittrat, även om twitter och imgur och cnn är helt nedlusade med "liberala" åsikter så är åsikterna lokaliserade till kuststaterna(främst LA och NY förstås).
Det finns massor med stater som fortfarande är konservativa i förhållande till sin konstitution.

Ras eller politik (kommunism/kapitalism) däri finnes tvisten, ingen särskilt speciell observation men det är vad jag tror.
Och jag tror tvisten kommer snart, därav mitt intresse för tråden.

Har bott i USA i 6 år och är väl medveten om att det är splittrat. Men det är inte alls lika splittrat som internet verkar få det att tro.

Generellt är amerikaner precis som svenskar. Man vaknar, går till jobbet, kommer hem och lagar mat till barnen sen glor man på lite Netflix och går och lägger sig.

Politik får mycket utrymme i media och social media. Speciellt runt val och större händelser som en pandemi. Svenskar tror det står Trump anhängare i varje korsning och skriker. Svenskar tror det går runt arméer med AFA demonstranter och slår ner människor med cykellås.
2021-01-20, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Londinium
Wow! Och när det du precis nämnde inte händer, lovar du då att besöka psykakuten och få dig själv inlagd?
Då flyttar de bara fram datumet fattar du väl? 😂

Jag har aldrig tyckt så synd om högern som nu, när foliehattarna och Trumpfansen får ju resten att se lika galna ut..
Senast redigerad av Blalotus 2021-01-20 kl. 08:18.
2021-01-20, 08:19
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Har bott i USA i 6 år och är väl medveten om att det är splittrat. Men det är inte alls lika splittrat som internet verkar få det att tro.

Generellt är amerikaner precis som svenskar. Man vaknar, går till jobbet, kommer hem och lagar mat till barnen sen glor man på lite Netflix och går och lägger sig.

Politik får mycket utrymme i media och social media. Speciellt runt val och större händelser som en pandemi. Svenskar tror det står Trump anhängare i varje korsning och skriker. Svenskar tror det går runt arméer med AFA demonstranter och slår ner människor med cykellås.

Hm.. det är väl inget man (jag) tror är en konstant där borta, upploppen och det nuvarande politiska läget kan ju inte vara något ni godmodigt skrockar åt och avfärdar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in