Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
Det är klart att det är roligt att vältra sig i andras olycka för såna hatiska sadister som dig.
TS tar sig tid att bilda en egen uppfattning och slänger sig sedan ut i "strid" med hjärtat blottat och övertygelse i sitt bröst!
Det gör honom till en mer nobel människa än än va du och dina gelikar någonsin kommer bli.
Det ända ni kan, är att hata och förlöjliga folk som inte delar samma livsåskådning som er..
Ni är bottenskrapet, slamkryparna som aldrig kommer känna någon annan lycka än den ni känner när ni trycker ner andra människor i skorna och även om jag hoppas det (för er skull) så tror jag att ni aldrig kommer utvecklas mer än så.
TS är en hjältefigur i jämförelse med kretiner som er!
Nja, han hade bara lite otur när han tänkte. Att komma med en massa dumheter gör ingen till en hjälte direkt.
2021-01-20, 13:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Ja till det bättre. Mycket bättre. Varför tror du Biden grät som ett barn igår? Och Trump skiner som en sol av en anledning. Black out i Vatikanen häromveckan? Regeringar som avgår? En Rotschild dör i hjärtinfarkt??? DOM TOG ALLA DERAS PENGAR. Det är därför vi har sett så mycket militärflyg susa runt i EU,SA samt US. Dom har plockat allt, vilket dom hade all rätt att göra i och med Trumps EO2018 och när Radcliff släppte DNI rapportedn. Han släppte den till kongressen den 6:e så dom fattade vad dom hade gjort. Kongressen skrev under sin egen dödsdom för USA INC utan att dom förstod det. D.C kommer upphöra och bli Washington City of US.

Det är därför dom har satt in militären. Kolla upp lagen som gäller för ockupation av ett utländskt territorium och för de som befinner sig där.

Vad har D.C,City of London samt Vatikanen gemensamt? Alla tre har en obelisk.. Och vilka styr dessa? D.C hör inte till USA. D.C var deep states egendom.

Vad gäller?

Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Nej det är bäst att läsa på och komma fram till din egna slutsats din åsna.

Du ser inte att politikerna har planer de inte berättar? Och att de planerna kommer någonstans ifrån.

Du kan testa med att börja analysera händelser med olika frågeställningar. Varför vem och vad, vad händer före och efter, hur reagerar folk. Vilken effekt får det.

Det blir lite mycket att hålla i huvudet samtidigt för dig och du har inte ens hittat pusselbitarna som passar in.

Covid19 kom till exempel från en fladdermus tror du och inte från biolabbet i samma stad?

Jag slår vad om att du har läst om vad du tror är konspirationsteorier i massmedia.
Du är så jäkla korkad att du inte ens ser att ordet konspiration har man försökt omdefiniera till att va synonymt med påhitt. Konspiration betyder sammansvärjning, en grupp som samarbetar mot andra.

Människorna som styr ser dig som boskap och det sitter ingen snäll jesus på toppen som guidar mänskligheten framåt. Du är en modern slav och tjänar de rikaste 1%

Ditt inlägg borde riktas till en hel del inte bara i den här tråden utan ute i samhället. Bra skrivet.

Citat:
Och hur ska dom betala för kalaset? Om du läser Trumps exekutiva order han skrev 2018 om vad som händer med företag och länder (USA INC / D.C) som ingår i valfusk och förräderi. USA var i en national emergency 2018. Vi i Sverige har svårt att förstå hur USA fungerar och vilka makter presidenten har..Det är vitalt för det som har skett och vad som skett med den djupa staten. Dom har inga pengar, det är ett tomt skal..Militären står bakom Trump och dom har alla tillgångar. Deep state är helt länsad. Samtliga aktörer i företaget USA INC kommer gripas helt i linje med Trumps EO2018 och ställas inför rätta av militären. Trump MÅSTE avgå för han har varit den 45:e presidenten av USA INC men kommer i Mars sväras in som USA's 19:e President..USA återgår till att bli en republik igen. Alla inkulderat det amerikanska folket har levt i en illusion. Det vi tror USA var slutade 1871 men blev återställt förra våren. Det var helt klart till 4:e Juli då dom firade vid Mount Rushmoore. Men ingen lyssnar på vad Trump faktiskt säger och inte minst i Sverige..Hatet är på max så ingen brydde ju sig nämnvärt om vad han faktiskt gjorde i Vita huset som politiker. "OrAngE mAn BaD" "Se hur han beter sig" "INget hyfs!" = Svenskar förståelse av politik är en statsman som säger fina ord sen skiter dom i inehållet..Vilket speglar andra aspekter av vårt samhälle.

Vad sa han?
2021-01-20, 13:33
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Det är klart att det är roligt att vältra sig i andras olycka för såna hatiska sadister som dig.
TS tar sig tid att bilda en egen uppfattning och slänger sig sedan ut i "strid" med hjärtat blottat och övertygelse i sitt bröst!
Det gör honom till en mer nobel människa än än va du och dina gelikar någonsin kommer bli.
Det ända ni kan, är att hata och förlöjliga folk som inte delar samma livsåskådning som er..
Ni är bottenskrapet, slamkryparna som aldrig kommer känna någon annan lycka än den ni känner när ni trycker ner andra människor i skorna och även om jag hoppas det (för er skull) så tror jag att ni aldrig kommer utvecklas mer än så.

Ja, det ligger mycket sanning i det du skriver. TS gillar man instinktivt, han vågar följa intuition, magkänsla och hopp. Hederlig och ridderlig.

Men man måste också säga att TS är naiv. Men jag klandrar honom inte. Att vara realist i det här läget är snudd på ondskefullt. Så oändligt dystopisk är världen.

Inget kommer hända, och mänskligheten kommer aldrig mer bli fri(förutom för en global elit). Men jag kommer låtsas, eller rättare sagt bestämma mig för att det inte är kört.

Att odla sin naivitet är kanske det viktigaste vi kan göra nu. Om tillräckligt många är naiva och tror på förändring, så är vi plötsligt inte naiva längre. Då är vi tillräckligt många för att skapa den värld/kultur vi vill leva i.

Cred till dig och TS!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-01-20 kl. 13:42.
2021-01-20, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det går inte att stoppa.

Som sagt är allt detta profeterat om. Bättre att förbereda sig själv på att leva utan det systemet (eller dö, om det nu kommer till det).
Jag kan inte komma på en enda sak man ska ha systemet till.
Systemet dödar våra vita kroppar genom att ta överskottet vi skapar och fördela till sig själva och några småsmulor till minoriteter.
2021-01-20, 13:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Dom har redan vunnit. Dom vann den 6:e Jan när kongressen skrev under valet...

I själva verket avgjordes allt på valdagen - och det stod klart för alla vad som hade hänt när räknandet av poströsterna flippade ett antal stater. Allra senast den 6 november, två månader före ditt datum, visste alla vem som skulle bli president.

Resten har bara varit tokigheter, inklusive tiotusentals inlägg från konspirationsteoretiker på Flashback.

Det bästa du kan göra är att strunta i kaninhålet. Om en eventuell konspirationen verkligen är så mäktig som vissa tror, så är det meningslöst att slåss mot den; man bara förstör sitt eget liv.

I verkligheten finns det dock ingen konspiration att kämpa emot, men man kan av känslomässiga skäl tro det.

Mitt råd är att du hädanefter struntar i att läsa på toksajter, eftersom du uppenbarligen tror på det som skrivs. Ifall du prompt måste engagera dig politiskt, så fundera över de enklaste känslor, som, vad du tycker egentligen är fel i våra liv; det ger mycket mer än att köpa information om att USA dog redan på 1800-talet, eller att Bidens gubbar nu kommer att bli haffade.

Eftersom du har problem med vad som kan vara sanning och vad som kan vara lögn, vore det ännu bättre ifall du helt struntade i politiken. Satsa på ditt eget liv istället.

Lycka till i livet.
2021-01-20, 13:41
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nja, han hade bara lite otur när han tänkte. Att komma med en massa dumheter gör ingen till en hjälte direkt.

TS ör visst en hjälte!

Det finns ingen kärlek eller passion i dig. Inget hjärta eller offervilja. Du är en medelmåtta som tänker smått. En kall realist som tror att Status Quo inte går att ändra på.

Hjältarna vet dock att förändring är möjlig, och att den är nödvändig. Men vi måste vilja förändring till sista blodsdroppe. Inget för fega medelmåttor.
2021-01-20, 13:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Jag kan inte komma på en enda sak man ska ha systemet till.
Systemet dödar våra vita kroppar genom att ta överskottet vi skapar och fördela till sig själva och några småsmulor till minoriteter.
De flesta av oss har ett bankkonto. Det blir svårt att leva utan.
2021-01-20, 13:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
TS ör visst en hjälte!

Det finns ingen kärlek eller passion i dig. Inget hjärta eller offervilja. Du är en medelmåtta som tänker smått. En kall realist som tror att Status Quo inte går att ändra på.

Hjältarna vet dock att förändring är möjlig, och att den är nödvändig. Men vi måste vilja förändring till sista blodsdroppe. Inget för fega medelmåttor.
<3

Den "moderna mannen" är feminist och begriper inte varför han är till.
2021-01-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Det beror på vilket perspektiv du ser det från. De som hävdar att valfusk begåtts anser ju naturligtvis att de för en kamp FÖR demokrati och rättvisa. Ur deras perspektiv har valet stulits. Vad sanningen är vet vi inte eftersom någon utredning inte kommer att ske... så särskilt ironiskt är det egentligen inte, snarare en logisk reaktion av ett frihetsälskande folk.

Har svårt att se det ur det där perspektivet, och dessutom är USA lite som den där killen som inte gillar våld men samtidigt har varit med i varje fight som skett på stan under hela hans livstid och dessutom har han frekventerat varje fightingevent som hållits i hela landet, om han inte själv kvalat in så har han åtminstonde suttit på åskådarbänken. Förstår du hur logiken spricker? Man kan inte ha oturen att mot sin vilja hamna i varje fight som skett.

Man skulle kunna påstå att den där killen aktivt söker efter de där fighterna, och inte alls är särskilt våldsfrämmande.
Senast redigerad av Yeawolf 2021-01-20 kl. 13:52.
2021-01-20, 13:51
Medlem
Citat:
Om du undrar så var det jag som skrev texten. Jag har läst och varit intresserad av historia i flera år och jag har själv satt mig in i flera olika isolerade händelser utan att förstå att dom hängt ihop i överhuvudtaget. Jag har skolat och forskat om vissa saker i flera år, aldrig varit speciellt intresserad av konspirationer och om jag kanske känt att en konspiration har kött på benen har jag ändå känt att det inte förändrar läget i världen, vad ska någon göra ens? Fram till att Trump kom in och jag som du började läsa om Q, jag gick tillbaka till historieböckerna och började se en röd tråd. Jag har även följt USA dagligen i fyra år samt pluggat på om hur deras land fungerar samt läst på om de olika aktörerna som anklagats för att tillhöra den djupa staten...Vilka besluts tog Obama tex? Vilka äger media? Operation Mockingbird etc etc..Jag har alltid försökt vara kritisk till det jag läser, har jag plockat information från någon annan har jag försökt gå till botten om vart informationen kommit ifrån samt vem personen är och vad denna har och vinna (Alla har något att vinna)

Vad ser du som sanning? När tror du på något? Jag tror på något när jag ser en röd tråd och saker som sker så ofta att det inte kan vara en slump. Och framför allt människans natur.

Sanningen vi letar finns oftast i oss själva och framför allt i historieböckerna..Som till viss del skrivs av vinnaren så man måste se historien från flera perspektiv. Läser man om WW2 kanske man bör se det från en Tysks ögon med och inte bara den sidan man tror är "the good guys". 90% i Sverige tror att Biden vann fair and saqure men ingen människa som hängt med i valet och såg bevisen som Trumps team la fram samt den matematiska omöjligheten kring det,filmbevis etc kan tro på det. Hade svenskar inte blvit sondmatad av media hade alla fattat att valet blev stulet. Det fanns till och med en video från Georgia när demokrater drar fram rötster under ett bord efter man stängt ned vallokalen och fortsätter räkna..Flera tusen vittnesmål som riskerar fängelsestraff om dom ljuger i rätten..Varför tror du inte svensk media har rapporterat om det? FÖR ATT SVERIGE ÄR ÄGT AV DEEP STATE.

Det är bra att du kritiserar mig men om du säger att det är "hopp i logiken" kan du då ge mig ett exempel på VART det är ett hopp i logiken till den text jag länkande? Vad är det som inte går ihop? Jag är ärligt nyfiken.

Först och främst vill jag säga att syftet med vad jag skrev inte var att kritisera dig utan snarare prata om vikten av att granska information. Min uppfattning från att ha läst vad du skrivit är att du översätter antaganden och spekulationer till sanningar eller att det i alla fall krävs väldigt lite för dig att göra det. Jag kan ha fel här men det är i alla fall den uppfattningen jag fått.

Nu säger du att du varit insatt en längre tid och bedrivit egen forskning, och därmed är källan du själv.
Att du är påläst ökar såklart din trovärdighet men vi som läser vad du skriver (forumposten på Greatawakening t.ex) har inte samma lyx som du att stå så pass nära källan - därför krävs ett "hopp i logiken" av oss, som i de flesta fall är omöjligt att göra för en individ som är uppfostrad att använda kritiskt tänkande.

Jag säger inte att det finns ett hopp i logiken i de händelser du beskriver utan hoppet görs när du länkar samman dem i en röd tråd, som du säger. Länken behöver bevisas, eller i alla fall behöver du belysa trovärdigheten i den lite bättre.
Men jag är inte här för att recensera dig eller ens ha åsikter i frågan - jag är mer intresserad av psykologin bakom detta, vad gör att vissa kan köpa storyn och vad gör att andra inte kan det? Jag själv tar en väldigt opartisk roll.

Jag ändå du gör ett bra jobb att bemöta kritiken och ger 100 gånger mer värde till diskussionen än de uslingarna som kommer in här och skriver "idiot" och sen drar.

Beträffande vad jag ser som sanning och inte behåller jag gärna för mig själv, men för att inte framstå som någon som får min bild av verkligheten av vad som står i Aftonbladet kan jag säga att jag applicerar samma metod vid intag av information från vilken källa som helst - därav har jag inte mycket till övers för svensk media.
2021-01-20, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är helt avgörande att veta om videon är dagsfärsk eller ett gammalt klipp.

Det är ett diskussionsforum. Ingen här VET. Vi gissar bara. Du vet, tittar på länkar försöker sålla bland all desinformation osv och skriver det vi tror stämmer kryddat kanske med det vi hoppas på eller befarar. Passar det inte så lämna tråden då. Är du imbecill?

+1. Där hamnar jag också. Trump och patrioter samt nationalister i Europa verkar ha insett detta också. Dessa skaror växer för var dag, vilket sannolikt skrämmer skiten ut eliten för när folket reser sig på bred front så är det kört för dem. Verkligen kört.

Det är lätt att bli missmodig, men när man läser dina inlägg skuttar hoppet upp igen. Tack ska du ha. Stämmer det där, så är det så jävla genialt att Trump kommer få ett eget berg på Mount Rushnore. Det är nästan på att jag knatar ner i vinkällaren och hämtar en flaska Champagne och lägger på kylning.
https://mobile.twitter.com/DanScavin...82118153023489

Det här är vad korrupta eliten är rädda för.
Självständiga patrioter + massor av olika människor och utlänningar som inte vill förvandla USA till ett nytt korrupt skithål som de en gång flytt ifrån.
Här samlas många av de rasmixade också för de har rent känslomässiga sympatier både hos minoriteterna och majoritetsbefolkningen.
Ingen av dom gillar dessa självgoda godhetsknarkade vänster fårskallar och deras messiaskomplex.

Jag har inte lyckas se en sån här överblick över alla supportrar nån annanstans.
Kanske censureras det bort? Msm brukar ju konstant underminera stödet hos trump.
2021-01-20, 13:57
Medlem
Firewaias avatar
Citat:

Så kan man se det. Eller så kan man se det som att han sprider politiska lögner och falsarier som är direkt skadliga om man agerat på de, att också ignorera beviskedjan gör att han kan påstå precis vad som helst, så att begära något mer än spekulationer som backar upp det en person säger ser jag inte som hatiskt.

Om TS hade haft ett öppet sinne om detta och argumenterat det på en realistisk nivå, utan att med storhetsvansinne hävdat att allt han säger är en ovedersäglig sanning och att alla som säger emot antingen är dumma får eller fienden, då hade jag haft mer översyn till det. Svarade faktiskt på detta igår på existenz där TS också härjar runt.

” Jag hade haft respekt för ditt engagemang, för din övertygelse eller möjligtvis ditt tålamod med att din upplevda verklighet skiljer sig så mot gemene mans om det inte var så korkat. Spenderar man en kort stund med detta faller det om och om igen på sin egen orimlighet. Att man inte ser tecknen på att Q är en kult skapad av en författare med labilt sinne så finns det väldigt lite att förstå. När du sedan börjar muddla upp information som är direkt skadlig (Corona) då blir du inget än en rättshaverist med för stort ego.”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in