Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-23, 04:16
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Precis! Jag är väldigt medveten om alla mina problem.

Jag tror att du har hamnat i en ond cirkel pga att du lidit av depression och ångest nästan hela livet. Du har hamnat i en sån där skitjobbig period då man kan drar ner sig själv i en hemsk spiral som bara drar en längre och längre ner och till sist inbillar sig att man är riktigt psykotisk.
Men det handla oftast om att man skrämmer upp sig själv när man ungås för mycket med bara sig själv och sina egna tankar. Man blir galen tillslut.
Så det som någon annan skrivit här redan att du behöver jobba dig utåt igen tror jag också är rätt metod.
Att bara tvingande dig att utmana dina rädslor.
Det låter så jäkla enkelt för oss att säga jag vet. Men du kommer bara bli ännu sjukare om du fortsätter stänga in dig.
Citera
2021-01-23, 04:16
Medlem
Du håller nog på att bli galen. Tror man att man är dum så är man oftast det. Och om det var så att du är ensam med dig själv mycke blir man ju galen tillslut
Och tänker på piller hela dagarna som ska rädda sig så blir det nog ännuvärre tills det är ostoppbart läge hehe
Senast redigerad av troligengud 2021-01-23 kl. 04:21.
Citera
2021-01-23, 04:19
Medlem
Citat:
...

Tycker inte att du låter så jättegalen.

Redan nu har du ju redan blivit erbjuden Zyprexa.
Det finns ju olika sorters preparat som kan fungera. Jag är ingen överdriven förespråkare
när det gäller piller, men ibland kan det vara bra.

Oavsett om, eller vad du har för diagnos så kan vissa fungera ibland.

Jag har legat inne på psyket själv för några år sen. Hade ingen psykos mådde inte bra då av olika anledningar. Hade blivit skuten fast jag hadde skyddsväst på mig.

Fick ont, men ingen inte mer än så. Berättade det för sjukvården när jag åkte dit, men blev skickad till psyket istället.

Testade Olanzapine/Zyprexa, och det är av vad jag förstått en ganska lätt drog eller vad man säger som kan användas till olika saker, och även om det är ett sk neuroleptikum verkar det ganska milt.

Jag vet inte om du behöver det eller inte, men kan berätta att jag testat. Kände inte av det något speciellt. Lite tröttare i huvudet kanske och lugnare. Inte på något dåligt sätt.

Det var under några dagar bara sen blev jag utskriven med lite sömntabletter, och benzo.
Citera
2021-01-23, 04:33
Medlem
Ja jag tror nog enda sättet är att börja ta sig ut, sen att jag inte haft någon sysselsättning sen jag hoppade av 9an gick inte gymnasiet. Ja alltså jag kan absolut testa zyprexa, Men vill ju inte vara så trött så jag inte orkar göra något av en medicin liksom. Kanske mer antidepp skulle vara bättre igen att börja med, Då jag inte upplevde dessa tankar under den tid jag åt SSRI men jag har ingen aning Men hur ska jag få bort alla kroppsliga symtom socialt? Försvinner det ju mer man utsätter sig för "farliga" sammanhang som jag tycker att det är iallafall obehagliga, Sen "Zyprexa" Kanske tar bort alla paranoida tankar att folk vill förgifta mig och sånt. Jag vetinte? Eller kan man kanske få bort det utan medicinering? Jag tror också att det är för jag är så pass isolerad att jag håller på bli galen så därför har tankarna kommit för jag har varit så isolerad under så pass lång tid.
Citera
2021-01-23, 04:46
Medlem
Citat:
Ja jag tror nog enda sättet är att börja ta sig ut, sen att jag inte haft någon sysselsättning sen jag hoppade av 9an gick inte gymnasiet. Ja alltså jag kan absolut testa zyprexa, Men vill ju inte vara så trött så jag inte orkar göra något av en medicin liksom. Kanske mer antidepp skulle vara bättre igen att börja med, Då jag inte upplevde dessa tankar under den tid jag åt SSRI men jag har ingen aning Men hur ska jag få bort alla kroppsliga symtom socialt? Försvinner det ju mer man utsätter sig för "farliga" sammanhang som jag tycker att det är iallafall obehagliga, Sen "Zyprexa" Kanske tar bort alla paranoida tankar att folk vill förgifta mig och sånt. Jag vetinte? Eller kan man kanske få bort det utan medicinering? Jag tror också att det är för jag är så pass isolerad att jag håller på bli galen så därför har tankarna kommit för jag har varit så isolerad under så pass lång tid.

Klarar du dig utan piller så är ju det bästa.

Jag nämnde bara att jag iallafall provat zyprexa och blev trött av det. Om det blir så för alla vet jag inte. Inget jag använder fortfarande.

SSRI som du nämde är inget jag skulle rekomendera.
Av det du beskrivit hittils så ser jag absolut ingen poäng med det. SSRI har ju mer med serotenin å göra. Kan ge en direkt motsatt effekt av det du beskriver samt att inledningsfasen kan ta ganska lång tid.
Citera
2021-01-23, 04:51
Medlem
Jag får försöka förtränga tankarna helt enkelt, Det är bara detta med tex "förgiftning" som jag har nu. Att maten är förgiftad att tex mjölkpaketet i affären är förgiftat så jag går och tänker hela tiden om allt.

Kanske försvinner när jag börjar ta mig utåt? Kanske blivit galen av all isolering bara?
Citera
2021-01-23, 05:02
Medlem
Citat:
Jag får försöka förtränga tankarna helt enkelt, Det är bara detta med tex "förgiftning" som jag har nu. Att maten är förgiftad att tex mjölkpaketet i affären är förgiftat så jag går och tänker hela tiden om allt.

Kanske försvinner när jag börjar ta mig utåt? Kanske blivit galen av all isolering bara?

Det med att ett mjölkpaket skulle vara förgiftat är inte friskt att tänka. Tror att du förstår det själv.
Jag säger inte att det är överdrivet dåligt.
Tycker mera att det låter som en tvångsttanke.

Googla bara på själva ordet så tror jag att du kan få hjälp finns många som har det utan att det behöver betyda så mycket mer än att du kan träna på hur du ska hantera det.
Citera
2021-01-23, 05:03
Medlem
Nej men jag tror ju det, Jag snusar ju också. Inbillar mig ofta att doserna är öppnade och spetsade med något. Kanske är någon tvång som du säger.
Citera
2021-01-23, 05:07
Medlem
Citat:
Nej men jag tror ju det, Jag snusar ju också. Inbillar mig ofta att doserna är öppnade och spetsade med något. Kanske är någon tvång som du säger.

Fråga google

Skriv tvångsttankar så kanske du kan känna igen dig i något som kan hjälpa.
Vet att det finns många som har det. Det kanske inte kan hjälpa dig med alla problem, men några kanske så du slipper grubbla så mycket.
Citera
2021-01-23, 05:08
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Precis! Jag är väldigt medveten om alla mina problem.
Du är inte galen men upplever något jobbigt som är gemensamt för oss alla men som vi oftast kan förtränga. Du upplever närvaron av illvilja men kanske inte vet var den kommer ifrån. Det är ingen som försöker förgifta dig fysiologiskt utan de tankarna är ett försök att förstå den obegripliga illviljan.

Om du hör röster så försök att inte kommunicera för det blir ingen kommunikation. Om du känner dig utlämnad och utsatt, så tänk att bara Gud kan döda oss själsligen. Du är osårbar för illviljan.

Jesus har förklarat vad det handlar om. Vi lever i en ond värld där Satan är furste, en urbota lögnare och våldsman. De som styr i världen är hans undersåtar vare sig de förstår det eller inte. Och så har det alltid varit. Normalt håller han sig undan och vill verka utan att synas och lämnar oss att försöka leva lyckliga i våra illusioner. Då är vi normala.

Försök att inte dras ned i hopplöshet utan skaka av dig dina obehag och tänk mer glädjande tankar och ta promenader i naturen. Tyvärr har vi inte mycket tid kvar eftersom problemen hopas över världen, som ska gå under efter en tid av stora vedermödor.

Det finns en högre och fullkomlig värld. Därifrån kom Jesus med kungörelsen om vår världs öde och människans möjligheter. De illvilliga och obarmhärtiga kommer aldrig dit, men de som motstår prövningarna i denna värld utan att själva börja hata är värdiga att leva vidare i den fullkomliga världen.
Citera
2021-01-23, 05:09
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du är inte galen men upplever något jobbigt som är gemensamt för oss alla men som vi oftast kan förtränga. Du upplever närvaron av illvilja men kanske inte vet var den kommer ifrån. Det är ingen som försöker förgifta dig fysiologiskt utan de tankarna är ett försök att förstå den obegripliga illviljan.

Om du hör röster så försök att inte kommunicera för det blir ingen kommunikation. Om du känner dig utlämnad och utsatt, så tänk att bara Gud kan döda oss själsligen. Du är osårbar för illviljan.

Jesus har förklarat vad det handlar om. Vi lever i en ond värld där Satan är furste, en urbota lögnare och våldsman. De som styr i världen är hans undersåtar vare sig de förstår det eller inte. Och så har det alltid varit. Normalt håller han sig undan och vill verka utan att synas och lämnar oss att försöka leva lyckliga i våra illusioner. Då är vi normala.

Försök att inte dras ned i hopplöshet utan skaka av dig dina obehag och tänk mer glädjande tankar och ta promenader i naturen. Tyvärr har vi inte mycket tid kvar eftersom problemen hopas över världen, som ska gå under efter en tid av stora vedermödor.

Det finns en högre och fullkomlig värld. Därifrån kom Jesus med kungörelsen om vår världs öde och människans möjligheter. De illvilliga och obarmhärtiga kommer aldrig dit, men de som motstår prövningarna i denna värld utan att själva börja hata är värdiga att leva vidare i den fullkomliga världen.

Säga vad man vill om religion, men jag gillar din entuasiasm - ditt driv.
Citera
2021-01-23, 05:13
Medlem
Men som sagt detta med förgiftning läste om en artikel en man i tyskland som förgiftade maten i vanliga matbutiker, Tanken gjorde mig nojjig så nu tänker jag så hela tiden. Så jag menar tekniskt sätt så är det ju inte omöjligt om det har hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in