Citat:
Ursprungligen postat av
OriginalBiceps
Först vill jag bara säga att jag känt ett par personer som dig i livet. Och det är inga roliga människor att umgås med i längden. De tror ofta de kan dölja det från sin omgivning men det stämmer inte.
Jag tror att du kan ändra dig, eftersom du verkar ha bra självinsikt.
Självinsikt är första steget i förändring. Så nu får du ta det härifrån och börja jobba på att glädja dig åt andra
Har tyvärr ingen idé hur det ska gå till, men det borde gå finna på nätet alt träffa någon duktig psykolog.
Är det en sak jag har varit
helt säker på så är det att ingen vetat hur jag e.g känner, alltid tänkt att folk uppfattat mig tvärt emot hur jag beskrev mig själv i trådstarten, eftersom jag kör med "falska ryggdunkningar", ställt nyfikna frågor osv osv bara för att få det att framstå som jag är genuint glad och intresserad av hens framgång.. men fick mig en tankeställare nu, det kanske lyser igenom på sikt ändå..
Är ju en hel del vänner som försvunnit genom åren, men har tänkt att det mest berott på att jag inte pallat med att hålla kontakten då jag mått dåligt av att höra om deras framgångar.
Har talat med psykologer tidigare i livet då jag haft perioder med sämre mående, har aldrig tyckt att det hjälpt särskilt mycket, borde kanske ge det en chans till.. men just detta problem känns riktigt obehagligt att lyfta irl