2021-01-26, 16:49
Medlem
Drozds avatar
När man ser hur många läsare den här tråden har kan man ju lugnt konstatera att ICA:s reklamfolk gjort ett bra jobb. Vilken cliffhanger liksom....
Citera
2021-01-26, 16:50
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men tänk till lite nu. I reklam är allt möjligt och i denna tråd är det fullständigt adekvat att spekulera om möjliga knep som reklambyrån använder.

Det kanske är så platt att de med senaste avsnittet avslöjar att det är en man eller så vill de bara få alla att tro det. Där skulle en dröm kunna vara möjlig även om jag själv tycker det är löjligt. Det kanske är så fantasilöst att det är Björn Kjellman eller så har de någon utstuderad plan för att få folk att tro det.

Herregud, man behöver väl inte alltid följa flockens primitiva instinkter?

Knappast Markoolio iaf, vad är ledtrådarna till det? Finns dock ledtrådar till att det skulle kunna vara Kjellman eller Reuter.

Kanske även någon som har med fotboll att göra pga fotbollen, men det kanske bara vara en tillfällighet.
Senast redigerad av nickeh84 2021-01-26 kl. 16:54.
Citera
2021-01-26, 17:00
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag har också föreslagit Staffan Ling längre bak i tråden men börjar tvivla. Är han inte för bortglömd idag för att funka?
Hans Moseson och Loa var väl inte så i ropet när dom blev Stig? Jag tror det blir en halvföredetting, ingen som har något järn i elden utan kan gå all in på Ica. Staffan Ling tror jag inte skulle passa i rollen, Bengt Alsterlind vore mer passande, '-Välkomna till Ica, Idag ska vi lära oss hur man handlar klimatsmart' Fast det skulle ingen född 1980 och senare begripa.
Citera
2021-01-26, 17:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Knappast Markoolio iaf, vad är ledtrådarna till det? Finns dock ledtrådar till att det skulle kunna vara Kjellman eller Reuter.

Ledtråden skulle ju vara »äntligen ett bekant ansikte« och att han då är bekant från att tidigare ha varit med. Nu tror jag ju själv inte alls att det blir Markoolio. Det vara bara mitt svar på ett annat inlägg om tidigare medverkande.

Problemet, som du kan fundera på, är om det nu blir en kvinna trots att det så tydligt är en man som figurerar i senaste filmen. Håret tillhör inte en kvinna. Om det nu ändå blir en kvinna har hon då satt på sig en maskförklädnad eller hur skulle du förklara det?

Jag tycker varken en dröm eller en maskförklädnad är ett seriöst sätt att ge vederhäftiga information på.
Citera
2021-01-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajjenn
Då var det klart. Det blir Suzanne Reuter!

I veckans reklam hör man ”Lena Svensson till kassan tack”. Lena Svensson = Suzanne i Svensson Svensson.

Sen är ju Dock Både Lena ett av de vanligaste kvinnonamnen i Sverige och Svensson är ett av de vanligaste efternamnen.
Samt att namnkombinationen Lena & Svensson är en vanlig namnkombination i verkligheten samt när man ska göra ”fiktiva” vanliga namn som sven svensson, anders svensson, lena svensson, anna svensson... man tar ett vanligt förnamn och ett vanligt efternamn

Sen är jag helt med på att man kan se det som en ledtråd till reuter om man vill. Men skulle liktväl vara en pik till någon annan som medverkar i svensson svensson tex Allan.

OM nu personen de kallar för stig i senaste reklamen ÄR den nya stig så funkar ju ingendera in
Citera
2021-01-26, 17:09
Medlem
Soterns avatar
Men faktum är ju att ingen av personalen heller ser Stigs ansikte, förutom då han som hänger upp skylten. De TROR det är Stig men de ser inte hans ansikte.
Citera
2021-01-26, 17:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Men faktum är ju att ingen av personalen heller ser Stigs ansikte, förutom då han som hänger upp skylten. De TROR det är Stig men de ser inte hans ansikte.

Fast du ser ju att den personen (ansikte synligt eller ej) inte är en kvinna med den tunnhåriga frisyren.
Citera
2021-01-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashmannen
Som sagt, ser ut som Staffan Ling. I den senaste reklamen.

Det var det första som slog mig när jag såg huvudet. Staffan Ling av alla, hans känns som han skulle passa också.
Citera
2021-01-26, 17:14
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Staffan Ling. Kanske därför som de redan kallar honom för "Stig" i reklamfilmen, tänker bokstäverna:

STAFFAN LING = STIG

Så Ling,77, ersätter Falkman,74,som går i pension?
Citera
2021-01-26, 17:14
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Fast du ser ju att den personen (ansikte synligt eller ej) inte är en kvinna med den tunnhåriga frisyren.

Min poäng är att det kanske inte är den som blir Stig utan ett villospår.
Citera
2021-01-26, 17:17
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ledtråden skulle ju vara »äntligen ett bekant ansikte« och att han då är bekant från att tidigare ha varit med. Nu tror jag ju själv inte alls att det blir Markoolio. Det vara bara mitt svar på ett annat inlägg om tidigare medverkande.

Problemet, som du kan fundera på, är om det nu blir en kvinna trots att det så tydligt är en man som figurerar i senaste filmen. Håret tillhör inte en kvinna. Om det nu ändå blir en kvinna har hon då satt på sig en maskförklädnad eller hur skulle du förklara det?

Jag tycker varken en dröm eller en maskförklädnad är ett seriöst sätt att ge vederhäftiga information på.

Nej men du sa väl själv att allt är möjligt så.. Att allt är en dröm och så vidare.. Men samtidigt brukar inte direkt ICA vara "djupa"

Jag kände dock först att det vore väldigt märkligt att göra en sådan här film där man döljer hans ansikte hela tiden och klipper bort i sista sekund där han kollar upp, om det inte är personen som är Stig.. Jag är inte säker heller på att det skulle kunna vara Reuter även om det var en massa smink, hon är väl ganska kort, runt 160 cm.

Man vet ju inte hur handlingen fortgår, om det är en kvinna som prankar eller dylikt.. men då blir det ju nästan omöjligt att gissa vem det är.. då lär enbart folk som var med i inspelningen kunna gissa rätt.. Så det bör ju vara mannen i filmen som är den nye skådisen.

"Ett bekant ansikte" behöver ju inte betyda att det har varit en person som varit med innan, kan ju vara betyda att det är en känd person.
Senast redigerad av nickeh84 2021-01-26 kl. 17:20.
Citera
2021-01-26, 17:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Min poäng är att det kanske inte är den som blir Stig utan ett villospår.

Fast då måste det villospåret förklaras på något rimligt vis. Dessutom skulle det ju vara djupt oseriöst att utlysa en tävling med ledtrådar där dessa har till uppgift att lura den tittande så komplett.

Jag tycker att de målat in sig i ett hörn om inte den nya personen går att härleda till den som finns med i senaste filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in