Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-27, 01:36
Medlem
Hej

Jag hamnade i en livssituation som 14 åring som gjorde mig helt ensam i livet, det som hände var dessutom så stort så jag tror på fullaste allvar att den ändrade min hjärnas fysiologiska funktioner. Jag har alltid haft matberoende pga 2 olika saker i min barndom som är sammankopplade på ett indirekt sätt, men så länge jag hade livet och känslorna under kontroll så var matberoendet helt ok.

När det som hände som 14 åring började min vikt bli det som kallas för jojo-vikt. Ibland gick jag upp några kilo upp och när jag kontrollerade mat och träning återgick jag till en normal kropp och förtroende. Så fortsatte alla år fram till för fem år sedan, då tappade jag kontrollen och livslusten så totalt att jag idag är helt hopplös. Vissa tjocka kan man se på att de kan bli hur fina som helst igen om de börjar träna etc. Det stämmer inte in på mig, mitt utseende är helt hopplös idag redan som 33 åring. Även mitt yrkes- och sociala liv är helt hopplös och då menar jag verkligen hopplös. Varenda dörr ut ur min situation är verkligen helt låst. Jag har gett upp helt och hållet då allt som finns att utgå ifrån är för låst.

Att se porr och inse att jag aldrig kommer uppleva dessa fina stunder gör så oerhört mycket ont. Även om jag som sagt är 99% säker på att jag aldrig kommer ha sex, jag har bestämt det, så finns det där 1% chansen att kanske något ändrar sig i framtiden så det vore tråkigt att jag skulle bli av med min oskuld med en dildo istället för med någon som älskar mig. Samtidigt är det sorligt att jag skulle dö utan att ens testat en dildo då döden inte är något man vet när det kommer, det får räcka med att dö utan att ens blivit kysst.

Ursäkta om ni tycker att informationen är stötande, har bara stort behov av psykologisk hjälp från anonyma personer så jag inte behöver dölja någon information. Så, hur gör man sig stark psykologiskt? Jag har förstått att acceptans läker väldigt mycket, frågan är då hur man blir någon som accepterar vad livet blev på riktigt. Djup acceptans, inte falsk sådan.
Citera
2021-01-27, 01:43
Medlem
Retcon26s avatar
För det första så behöver du inte oroa dig för att du förlorar oskulden med en dildo, det är inte möjligt. Du kan bara förlora oskulden med en annan människa. Man räknar ju inte dildon som ett ligg.

Varför menar du att det skulle det vara hopplöst för dig att förlora vikt?
Citera
2021-01-27, 01:48
Medlem
AbirSaids avatar
Finns det inte prostituerade, eller är du tom för fet för dessa?
Citera
2021-01-27, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retcon26
För det första så behöver du inte oroa dig för att du förlorar oskulden med en dildo, det är inte möjligt. Du kan bara förlora oskulden med en annan människa. Man räknar ju inte dildon som ett ligg.

Varför menar du att det skulle det vara hopplöst för dig att förlora vikt?

Du verkar inte förstått det psykologiska i det jag menar, väldigt sorgligt att en tråkig dildo ska vara det första inuti mig.

Inte att det skulle vara omöjligt att förlora vikt, det som blir kvar av resultatet blir inget vackert att titta på. Jag vet personer som är mycket mer tjocka än vad jag är, men de har gått upp med värdighet så man kan se att de skulle bli mycket vackra om de återgick till en hälsosam livsstil, tyvärr så är inte fallet för mig.

Ska tilläggas att jag inte ens i grunden hade någon drömkropp, men bara det att allt satt på sin plats och hyn var vacker, bara det gjorde det helt ok till skillnad från nu när allt är på minus.
Citera
2021-01-27, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbirSaid
Finns det inte prostituerade, eller är du tom för fet för dessa?

Vore ännu mer sorgligt med någon som inte har känslor för mig.
Citera
2021-01-27, 02:14
Medlem
Knivmusslas avatar
Om du har lust att testa en dildo/annan sexleksak råder jag dig till att göra det. Du kan också testa att onanera utan några leksaker om du inte redan brukar göra det. Försök att inte se det som att du ”tar din oskuld”, om det får dig att må dåligt utan se det som en kul grej bara och ett sätt att lära känna dig själv. Du bestämmer själv när eller om du tycker att du har gjort din sexdebut och jag skulle tro att de flesta personer lär sig att onanera innan de börjar ha sex med andra.

Inom porren råder i allmänhet helt sjuka ideal och jag tror inte man mår bättre av att titta på porr och jämföra sig. De allra flesta människor ser ju inte ut så i alla fall!
Citera
2021-01-27, 02:26
Medlem
Det du beskriver är verkligheten tyvvär, för dom flesta människor ser tankarna ut som hos dig.

Men det är omöjligt för dig att stå framför spegeln o gissa hur du kommer se ut om du droppar 15 kg elr vad som krävs.

upp till dig hur du vill leva ditt liv, du har många år kvar och som du skriver själv vill du oxå uppleva allt.

Du skriver att du är ful tycker du, det är inte bara kilon som försvinner om du skulle lägga 1-2 år från o med nu på träning/kost

Du kommer få bättre självförtroende i takt med att du ser vad som händer

Du blir piggare, fräshare

Bättre hy, bättre välmående

Det kommer i sin tur spegla av sig när du träffar andra människor och göra dig med attraktiv.
Citera
2021-01-27, 02:46
Medlem
Var inte naiv så blir livet enklare. Relationer har blivit ett regeringsprojekt där de splittrar människor från varandra, särar på dem och isolerar dem från andra. Vi går mot ett själlöst och robotiserat samhälle för att kommunismen kostar och allt runtomkring behöver i kölvattnet av den kostsamma kommunismen effektiviseras och då blir det så här.

Vi är mer själlösa idag, kärnfamiljen är splittrad, ingen bryr sig om långsiktighet eller andras känslor, vi är mindre kontaktbara, många människors sociala liv har flyttat ut på nätet, vi är mer ensamma, mer slavaktiga och i behov av närhet. Får man inte sina behov tillgodosedda så kommer det att omvandlas till något mycket otrevligare. Det är mänskligt.

Och hur tror du att jag känner mig. Jag har en snygg kropp och hög sexlust som aldrig kommer till användning ens i sin bästa tid. Din situation är ju ändå logisk medan min inte är det. Du vet vad du ska förändra men eftersom kvinnors krav är så efterblivna så går allt jag har till spillo helt i onödan.
Senast redigerad av normalllekman 2021-01-27 kl. 02:57.
Citera
2021-01-27, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivmussla
Om du har lust att testa en dildo/annan sexleksak råder jag dig till att göra det. Du kan också testa att onanera utan några leksaker om du inte redan brukar göra det. Försök att inte se det som att du ”tar din oskuld”, om det får dig att må dåligt utan se det som en kul grej bara och ett sätt att lära känna dig själv. Du bestämmer själv när eller om du tycker att du har gjort din sexdebut och jag skulle tro att de flesta personer lär sig att onanera innan de börjar ha sex med andra.

Inom porren råder i allmänhet helt sjuka ideal och jag tror inte man mår bättre av att titta på porr och jämföra sig. De allra flesta människor ser ju inte ut så i alla fall!

Försökte visualisera dina ord, så sorgligt så jag tror inte att jag klarar det. Har onanerat på utsidan, men aldrig varit i närheten av slidöppningen med vare sig fingrar eller annat.
Citera
2021-01-27, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammen
Det du beskriver är verkligheten tyvvär, för dom flesta människor ser tankarna ut som hos dig.

Men det är omöjligt för dig att stå framför spegeln o gissa hur du kommer se ut om du droppar 15 kg elr vad som krävs.

upp till dig hur du vill leva ditt liv, du har många år kvar och som du skriver själv vill du oxå uppleva allt.

Du skriver att du är ful tycker du, det är inte bara kilon som försvinner om du skulle lägga 1-2 år från o med nu på träning/kost

Du kommer få bättre självförtroende i takt med att du ser vad som händer

Du blir piggare, fräshare

Bättre hy, bättre välmående

Det kommer i sin tur spegla av sig när du träffar andra människor och göra dig med attraktiv.

Det är inte bara vikten, det är lika mycket hyn som är förstörd. Har fått celuliter och liknande hudproblem på hela kroppen, inte som vanliga kvinnor som brukar få lite på rumpan och låren. Men dina ord låter ändå mycket positivt.
Citera
2021-01-27, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normalllekman
Var inte naiv så blir livet enklare. Relationer har blivit ett regeringsprojekt där de splittrar människor från varandra, särar på dem och isolerar dem från andra. Vi går mot ett själlöst och robotiserat samhälle för att kommunismen kostar och allt runtomkring behöver i kölvattnet av den kostsamma kommunismen effektiviseras och då blir det så här.

Vi är mer själlösa idag, kärnfamiljen är splittrad, ingen bryr sig om långsiktighet eller andras känslor, vi är mindre kontaktbara, många människors sociala liv har flyttat ut på nätet, vi är mer ensamma, mer slavaktiga och i behov av närhet. Får man inte sina behov tillgodosedda så kommer det att omvandlas till något mycket otrevligare. Det är mänskligt.

Och hur tror du att jag känner mig. Jag har en snygg kropp och hög sexlust som aldrig kommer till användning ens i sin bästa tid. Din situation är ju ändå logisk medan min inte är det. Du vet vad du ska förändra men eftersom kvinnors krav är så efterblivna så går allt jag har till spillo helt i onödan.

Vet inte vad som får dig att uppfatta mig som själlös, det är inte den bilden jag har av mitt känsloliv. Som man behöver du inte ens ha en snygg kropp, räcker oftast med en ok kropp då vi kvinnor inte är lika visuella på samma sätt. Tvärtom så är dina chanser mycket större än mina, det är troligtvis bara din sociala del du behöver jobba på. Har också hög sexlust, men mitt problem är mer komplext för att män lägger alltför stor vikt vid utseende. Nu säger du kanske att män tar lite vilken kvinna som helst, men det är som att inte haft sex alls. Som kvinna vill jag ha en man som verkligen är intresserad av mig och inte en man som tar mig bara för att jag är tillgänglig.
Citera
2021-01-27, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferryinnash
Hej

Jag hamnade i en livssituation som 14 åring som gjorde mig helt ensam i livet, det som hände var dessutom så stort så jag tror på fullaste allvar att den ändrade min hjärnas fysiologiska funktioner. Jag har alltid haft matberoende pga 2 olika saker i min barndom som är sammankopplade på ett indirekt sätt, men så länge jag hade livet och känslorna under kontroll så var matberoendet helt ok.

När det som hände som 14 åring började min vikt bli det som kallas för jojo-vikt. Ibland gick jag upp några kilo upp och när jag kontrollerade mat och träning återgick jag till en normal kropp och förtroende. Så fortsatte alla år fram till för fem år sedan, då tappade jag kontrollen och livslusten så totalt att jag idag är helt hopplös. Vissa tjocka kan man se på att de kan bli hur fina som helst igen om de börjar träna etc. Det stämmer inte in på mig, mitt utseende är helt hopplös idag redan som 33 åring. Även mitt yrkes- och sociala liv är helt hopplös och då menar jag verkligen hopplös. Varenda dörr ut ur min situation är verkligen helt låst. Jag har gett upp helt och hållet då allt som finns att utgå ifrån är för låst.

Att se porr och inse att jag aldrig kommer uppleva dessa fina stunder gör så oerhört mycket ont. Även om jag som sagt är 99% säker på att jag aldrig kommer ha sex, jag har bestämt det, så finns det där 1% chansen att kanske något ändrar sig i framtiden så det vore tråkigt att jag skulle bli av med min oskuld med en dildo istället för med någon som älskar mig. Samtidigt är det sorligt att jag skulle dö utan att ens testat en dildo då döden inte är något man vet när det kommer, det får räcka med att dö utan att ens blivit kysst.

Ursäkta om ni tycker att informationen är stötande, har bara stort behov av psykologisk hjälp från anonyma personer så jag inte behöver dölja någon information. Så, hur gör man sig stark psykologiskt? Jag har förstått att acceptans läker väldigt mycket, frågan är då hur man blir någon som accepterar vad livet blev på riktigt. Djup acceptans, inte falsk sådan.
Du reglerar känslor och tankar genom att överäta.

Det du MÅSTE GÖRA IDAG är:
1. Vattenfasta i 4a dagar. Drick endast vatten och ta multivitamin-brustabletter. Detta är en bra början.
2. Efter dessa 4a inledande dagar så börjar du vattenfasta varannan dag. Alltså 24a timmar hungrig och 24a timmar där du är väldigt försiktig med vad du äter.

DETTA SKA DU GÖRA IDAG.

Till detta kan du börja ta dagliga promenader.

Ifall du tvekar inför en promenad eller är på väg att äta ska du fråga dig själv om det blir bättre om ett år ifall du genomför promenaden, eller om det är värre om ett år ifall du äter på din fastedag. Om svaret är värre så ska du inte göra det, om svaret är bättre så ska du genomföra aktiviteten.

Genom detta enkla och målriktade program så kan du förändra ditt liv enormt på bara 12 månader. 4a inledande dygn utan mat med bara vatten och vitaminer, sedan varannat dygn med mat och varannat dygn med Eng vatten och vitaminer.

Det är endast beslutet att starta och sedan bita ihop långsiktigt som håller dig från att få ett bättre liv.

Efter bara ett år kommer det mesta vara mycket bättre och detta kommer att ha positiva effekter på resten av ditt liv. Kanske du vågar gå till frisören, börja träna, lära dig sminka dig själv och klä dig bra och fint. Kanske du börjar utbilda dig och landa ett riktigt bra jobb.

Visualisera vilken människa du har lust att vara öm 1, 2 och 5 år. Hur vill du framstå, vad vill du att människor ska tänka när de ser dig?

Allt detta du tänker, det kan du få, men allt börjar med beslutet att sluta reglera känslor och tankar med mat, allt börjar med att vattenfasta i 4a dygn och sedan fasta varannat dygn.

Ta detta enkla beslutet för att jobba långsiktigt mot ett bättre liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in