Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-06-27, 18:05
Medlem
Virre217s avatar
Hej, det är så att jag tänkte köra Skype for Business som intern chatclient och i Office365 kan man ladda ner Skype for Business Basic. Jag kan däremot inte få det att fungera eller gå online utan att jag också kör det med Windows Teams vilket jag inte vill göra då det är en sådan koloss och jag vill ha en lightweight chat client.

Jag har förstått att Microsoft vill fasa bort Skype helt och hållet till förmån för Microsoft Teams, är det så illa att det inte längre går att köra Skype for Business Basic utan att också köra Teams, eller har jag missförstått något?
Citera
2019-06-27, 21:04
Medlem
Jag loggade bara in på mitt Office 365 och laddade ner appen Skype för företag och det fungerar prima!

https://products.office.com/sv-se/sk...app?tab=tabs-3
Citera
2019-07-01, 21:49
Medlem
Virre217s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phjohansson
Jag loggade bara in på mitt Office 365 och laddade ner appen Skype för företag och det fungerar prima!

https://products.office.com/sv-se/sk...app?tab=tabs-3

Aha, kör du då Office365-licens som ligger i organisation så du kan lägga till övriga medlemmar?
I mitt fall ser jag ingen möjlighet att lägga till kontakter men det är inget du märker av?
Citera
2020-09-22, 10:07
Medlem
Hamna i rätt flik i teams

Hej.
Vi använder teams på jobbet där vi har olika ”team”.
Någon som vet om man kan hamna på en specifik flik när man trycker sig in på en kanal?
Vill alltså inte hamna på inlägg som start.
Citera
2020-09-23, 21:24
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas-u
Hej.
Vi använder teams på jobbet där vi har olika ”team”.
Någon som vet om man kan hamna på en specifik flik när man trycker sig in på en kanal?
Vill alltså inte hamna på inlägg som start.
Nä, det är standardfunktionaliteten och det går inte anpassa Teams så pass mycket.
Men du är inte den första att få denna tanke, minst 3719 personer är före.. https://microsoftteams.uservoice.com...page-for-a-tea
Idén är ju bara 2½ år gammal och den ligger i backlog, så det kanske bara dröjer lika lång tid till, tills den är implementerad.
Citera
2021-01-27, 16:52
Medlem
Microsoft teams- ta bort nummer

Hej!
När jag reggade mig med min hotmail till microsoft teams via mobilappen så skrev jag olyckligtvis in mitt mobilnummer även. Hur kan jag ta bort mitt nummer från mitt konto ? eller ta bort kontot helt?
Citera
2021-01-29, 23:30
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruuners123
Hej!
När jag reggade mig med min hotmail till microsoft teams via mobilappen så skrev jag olyckligtvis in mitt mobilnummer även. Hur kan jag ta bort mitt nummer från mitt konto ? eller ta bort kontot helt?

Var i villfarelsen att man behöver en O365 enterprise E1, E3 eller E5 alternativt O365 A1 för att kunna regga sig på teams. Eller hur menar du att du reggade dig med din hotmail adress?

https://support.microsoft.com/en-us/...7-9df16e4ca65b
Citera
2021-01-30, 04:31
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Var i villfarelsen att man behöver en O365 enterprise E1, E3 eller E5 alternativt O365 A1 för att kunna regga sig på teams. Eller hur menar du att du reggade dig med din hotmail adress?

https://support.microsoft.com/en-us/...7-9df16e4ca65b

Ett Live-konto borde vara nog, och hotmail-adresser räknas in i dessa... ?
Citera
2021-01-30, 09:16
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Ett Live-konto borde vara nog, och hotmail-adresser räknas in i dessa... ?

Läste du länken? Den typen av licenser som står listade där är ju de som har tillgång till Teams.
Citera
2021-01-30, 10:14
Medlem
konstits avatar
Citat:
Läste du länken? Den typen av licenser som står listade där är ju de som har tillgång till Teams.

TS har väl en office om han kunnat registrera sig ?
Citera
2021-01-30, 11:06
Medlem
konstits avatar
Citat:

Man kan ju invitera externa användare, men jag kan inte testa... alla mina maskiner och telefoner är upphäktade på arbetskonto just nu...
Citera
2021-01-30, 12:05
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
TS har väl en office om han kunnat registrera sig ?

Hotmail anvönds inte på enterprise sidan.

Enligt microsoft länken accepteras bara office enterprise konton. Office finns ju både som personal och enterprise, så bara för att han har ett officekonto så säger det ingenting egentligen. Det är licens typen som spelar roll gentemot teams.Jag vet dessa eftersom jag bla jobbar med office på businessidan dagligen.

Och det var frågan om att regga sig på teams, inte att bli invitad.

Jag försökte ansluta till teams med min privata ms konto mail en gång och det fungerade inte.

Men eftersom han pratar om sitt hotmailkonto här blir jag konfunderad som fan

Men det kan ju såklart vara så att han köpt en O365 enterprise licens och reggat sin hotmail adress som konto på den. Är lite osäker på just hotmail och hur det fungerar.

Man kan ju köpa A1 licenser billigt på ebay (har själv gjort det) men dessa är då redan kopplade till en adress man ej kan ändra. Men där brukar man ha tillgång till teams.
Senast redigerad av Peter77 2021-01-30 kl. 12:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in