Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-30, 17:41
Nån som vågar sia på dessa två frågor?

1) Kommer Biden gå ner på knä i en BLM-gest som president?

2) Kommer Biden ta emot Greta i Vita huset?

Jag tippar "ja" på båda.

Nån annan som vågar? Så får vi se om 4 år (senast) vem som fick rätt.
Citera
2021-01-30, 17:49
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Jag tippar "ja" på båda.

1. Nej, för då ryker höftkulan.

2. Självfallet, men kanske inte enskilt, vilket är lika bra, med tanke på hans track record vad det gäller obehagsmys med unga människor.
Citera
2021-01-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Syftade på det du sa om Amerikanska skattebetalare som indirekt tog fram vaccinet. Det gjorde de inte.

Ja. Jag tror att de gör en hel del utan att kontakta presidenten. Hade varit omöjligt att driva en nation om varenda liten sak måste gå genom statsöverhuvudet.

Men du har alltså inte någon källa på att han har varit inblandad när det gäller dessa 40 vaccinationer?
Du TROR?? "Tror" gör man i kyrkan, och "böner" äter man med tomatsås!

Du påstår på fullaste allvar att amerikanska skattepengar ALDRIG någonsin använts i något led i arbetet för att framställa vaccin så som t.ex. Moderna etc.? Du vet väl att det till syvende och sist är en hel del skattepengar som finansierar forskningen va?
Citera
2021-01-30, 18:30
Medlem
DRAVKCABs avatar
Joe Biden i redovisar på ett klart sätt hans administrations vaccinplan,

https://www.youtube.com/watch?v=wlQd2Ae4gTc
Citera
2021-01-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du TROR?? "Tror" gör man i kyrkan, och "böner" äter man med tomatsås!

Du påstår på fullaste allvar att amerikanska skattepengar ALDRIG någonsin använts i något led i arbetet för att framställa vaccin så som t.ex. Moderna etc.? Du vet väl att det till syvende och sist är en hel del skattepengar som finansierar forskningen va?

Ingen källa på att det var Bidens beslut alltså. Bara gammal hederlig BDS.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-01-30 kl. 19:05.
Citera
2021-01-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ingen källa på att det var Bidens beslut alltså. Bara gammal hederlig BDS.
Biden är Commander-in-Chief, alltså ytterst ansvarig för vad försvarsmakten gör.

Här har du källa på det:

The President shall be Commander in Chief of the Army and Navy of the United States, and of the Militia of the several States, when called into the actual Service of the United States; he may require the Opinion, in writing, of the principal Officer in each of the executive Departments, upon any Subject relating to the Duties of their respective Offices, and he shall have Power to grant Reprieves and Pardons for Offences against the United States, except in Cases of Impeachment.

https://constitution.congress.gov/br...rtII_S2_C1_1_2
Citera
2021-01-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Biden är Commander-in-Chief, alltså ytterst ansvarig för vad försvarsmakten gör.

Här har du källa på det:

The President shall be Commander in Chief of the Army and Navy of the United States, and of the Militia of the several States, when called into the actual Service of the United States; he may require the Opinion, in writing, of the principal Officer in each of the executive Departments, upon any Subject relating to the Duties of their respective Offices, and he shall have Power to grant Reprieves and Pardons for Offences against the United States, except in Cases of Impeachment.

https://constitution.congress.gov/br...rtII_S2_C1_1_2

Det är ingen källa på att Biden var den som bestämde att dessa 40 pers skulle få vaccin. Detta var 3e eller 4e gången jag frågade efter den, alltså utgår jag från att du inte har någon. Vad jag kan se var det folket på Pentagon som tog beslutet och du som vill hitta något att lipa över, som vanligt. Nu släpper jag detta.
Citera
2021-01-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Jag tippar "ja" på båda.

Tror inte han kommer att gå ner på knä i en BLM-gest men han bjuder säkert in Gresus till vita huset om hon åker över dit igen.
Citera
2021-01-30, 19:50
Citat:
Tror inte han kommer att gå ner på knä i en BLM-gest men han bjuder säkert in Gresus till vita huset om hon åker över dit igen.

Jag ändrade mitt svar då jag först svarade "nej" på BLM-knät. Tänkte att vi liksom passerat peak-BLM-demens nu, och att den överväldigande majoriteten normala människor får spykänslor av att se folk gå ner på knä för något de inte har någon skuld i. Men så tänkte jag: fall som det med Fentanyl-Floyd händer ju rätt regelbundet i USA. Under Obama hade vi Trayvvon Martin och Brown och väl några till. Blev upplopp och hela skiten. Så om något sådant händer - och sannolikheten är alltså hög - då tror jag fan Biden går ner på knä igen (som under valrörelsen).

Greta är också en lågoddsare. Bara skicka en båtjävel; om hon inte börjar flyga snart, såna där föresatser går inte att lita på.

Kanske skulle utökat min "poll" med ytterligare ett alternativ: kommer Biden möta Greta på annat ställe? Känns ju som 90% på den, även om peak-Greta gudskelov verkar vara över.
Citera
2021-01-30, 20:11
Medlem
Citat:
Det är ingen källa på att Biden var den som bestämde att dessa 40 pers skulle få vaccin. Detta var 3e eller 4e gången jag frågade efter den, alltså utgår jag från att du inte har någon. Vad jag kan se var det folket på Pentagon som tog beslutet och du som vill hitta något att lipa över, som vanligt. Nu släpper jag detta.
Han är ansvarig. Om någon verkställt något mot hans vilja så skulle vi ha sett disciplinära åtgärder vid det här laget. Om inte, så var han med på det!
Citera
2021-01-31, 01:32
Medlem
Nej, att ge 9/11 terroristen Khalid Sheikh Mohammed & Co förtur till, och dessutom gratis, COVID-19 vaccin var inget som gick hem i stugan:

https://nypost.com/2021/01/29/khalid...-in-guantanamo

Så nu har Biden administrationen blivit tvugna att krypa till korset och stoppa vaccineringen till de ca. 40 st. intagna på Gitmo!

https://www.thegatewaypundit.com/202...major-backlash
Citera
2021-01-31, 01:48
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Här har vi Judge Joe Brown, en tv domare från något tv program liknande Judge Judy (antar jag).
I vilket fall som helst, så har vi en afroamerikan som inte är supernöjd över Joe Biden som har proklamerat följande på twitter: "LETS BE CLEAR; TRANSGENDER EQUALITY IS THE CIVIL RIGHTS ISSUE OF OUR TIME”.
Det väcker ändå ett par frågor...
Riskerar Biden och demokraterna att tappa det viktiga afroamerikanska stödet nu?
Har dom verkligen råd med det?
Är det inte lite over the top av Biden att slänga ur sig det uttalandet om transgender equality, med såna uppenbart stora klyftor mellan svarta och vita som fortfarande existerar i Amerika?

Han går även på Biden i ett par tweets till bl a. angående Parisavtalet, immigranter mm. Enjoy!

https://nationalfile.com/daytime-tvs...witter-critics
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in