Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-01, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
1. Jeg har aldri psttt noe som helst.

Du skjnner jo ikke engang at kjpekraften minker for hvert r selv om pengene AE fikk i gave str p hyrentekonto s konomi skjnner du ingenting av.
Citera
2021-02-01, 01:56
Medlem
Citat:
Tatt i betraktning de ryktene vi har hrt om utroskap, i tiden ektepakten ble inngtt, s synes jeg ikke at det er rart at TH nsket ha sreie. Den etterflgende tiden ble en suksess konomisk sett for TH. Mange i hans situasjon ville gjort det samme. I dette tilfellet er det ogs sannsynlig at det har vrt alkoholmisbruk inni bildet. Jeg mener huske at Minnimus skrev, at hen hadde kilder om at AEH ikke sluttet misbruke alkohol fr i 2008.

Det har aldri blitt sagt at hun ikke hadde tilgang til pengene fr fylte 67 r. Det str at pengene ble satt p hyrentekonto, og det innebrer at det finnes begrensninger p antall uttak. Etter fylte 67 r falt disse begrensningene bort. Dette var etter alle solemerker penger som skulle trygge alderdommen, og ved plassere pengene p hyrentekonto, ville belpet bli betydelig strre, s fremt hun benyttet kontoen smart.

Dessuten vet vi n at AEH hadde tilgang til THs kontoer, og kun ved 2 anledninger har TH hatt innvendinger i forhold til hennes anvendelse av kontoene. Hva AEH hadde kjpt til seg selv ved de anledningen vet vi ikke, men jeg vil tro at det var betydelige belp hun hadde brukt p seg selv, og siden TH hadde bemerket at AEH "ikke var noen slags konom", s mistenker jeg at det var to svrt drlige "forretninger", som kanskje ogs har blitt en del latter av.
Pengene kunne kun benyttes i srskilt trengende situasjoner.
Denne klausen falt bort ved fylte 67 r.
Det str ikke noe om at renter av hyrentekonto eller avkastning av obligasjoner tilfaller henne.

Edit: Utroskap fra hennes side er en trdsannhet. Den har ikke rot i virkeligheten. Et helt eventuelt sidesprang fra hennes side fra s mange r tilbake kan uansett og p ingen mte rettferdiggjre den middelalderske ekteskapskontrakten, og at den aldri ble redigert. Den er vel heller p linje med ekteskapskontrakter fra land vi ikke liker sammenlikne oss med.

Det er pga holdninger og kunnskapslshet som du demonstrerer, at ekteskapskontrakter skal ha et visst rotfeste i ntidens juridiske verden, og ikke vre et nomisk pressmiddel til la mor til ens barn ha null konomiske rettigheter og bli satt p bar bakke og vret tvunget til ske sosialhjelp, som det het fr, ved et eventuelt ekteskapsbrudd.
De 200.000 er kun kompensasjon for tapte pensjonspoeng etter mange r som hjemmevrende. Les og studer hvor mye hjemmevrende og deltidsarbeidende fr i pensjon, srlig p 80-90 tallet.
Her ser du det man har tilgang til i kontrakten:

https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...uen-1.14998469
Senast redigerad av Ittno 2021-02-01 kl. 02:06.
Citera
2021-02-01, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du skjnner jo ikke engang at kjpekraften minker for hvert r selv om pengene AE fikk i gave str p hyrentekonto s konomi skjnner du ingenting av.
Hun hadde ogs arven sin, og burde vrt realistisk iforhold til alderdommen sin, med tanke p at hun hadde valgt en yrkeskarriere som tilsa at hun ville blitt minstepensjonist.
Iom at TH hadde sreie, s hadde hun sttt p egne ben, uten tilgang til THs kontoer, hvis TH dde fr henne. I tilfellet ville hun vrt prisgitt sine barn.
Imidlertid tror jeg sistnevnte hadde tatt gtt vare p henne, og mest sannsynlig var det nok det AEH tenkte ogs.
Citera
2021-02-01, 02:00
Medlem
Citat:
Hun hadde ogs arven sin, og burde vrt realistisk iforhold til alderdommen sin, med tanke p at hun hadde valgt en yrkeskarriere som tilsa at hun ville blitt minstepensjonist.
Iom at TH hadde sreie, s hadde hun sttt p egne ben, uten tilgang til THs kontoer, hvis TH dde fr henne. I tilfellet ville hun vrt prisgitt sine barn.
Imidlertid tror jeg sistnevnte hadde tatt gtt vare p henne, og mest sannsynlig var det nok det AEH tenkte ogs.

Hvorfor er du s opptatt av forsvare urettferdighet, du vet at det du sier er galt men likevel s velger du gjre det.
Hvorfor gjr du det?
Citera
2021-02-01, 02:20
Medlem
Er det ingen som kan redde sjkua n, det ble helt tyst.
Citera
2021-02-01, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Pengene kunne kun benyttes i srskilt trengende situasjoner.
Denne klausen falt bort ved fylte 67 r.
Det str ikke noe om at renter av hyrentekonto eller avkastning av obligasjoner tilfaller henne.

Utroskap fra hennes side er en trdsannhet. Den har ikke rot i virkeligheten. Et helt eventuelt sidesprang fra hennes side fra s mange r tilbake kan uansett og p ingen mte rettferdiggjre den middelalderske ekteskapskontrakten, og at den aldri ble redigert. Den er vel heller p linje med ekteskapskontrakter fra land vi ikke liker sammenlikne oss med.

Det er pga holdninger og kunnskapslshet som du demonstrerer, at ekteskapskontrakter skal ha et visst rotfeste i ntidens juridiske verden, og ikke vre et nomisk pressmiddel til la mor til ens barn ha null konomiske rettigheter og bli satt p bar bakke og vret tvunget til ske sosialhjelp, som det het fr, ved et eventuelt ekteskapsbrudd.

https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...uen-1.14998469
Selvsagt hadde alt tilfalt AEH! Det str jo at pengene ble plassert p hyrentekonto. Du kan jo ikke mene at pengene ble plassert p en konto i en annen persons navn. Det er selvsagt mottaker av gaven som bestemmer hva som er "srskilt trengende situasjoner". Nr pengene blir plassert p hyrentekonto, s er det en avtale mellom banken og mottaker, og handler kun om grense for antall uttak.
Beskrivelsen av hva som er formlet med gaven, tror jeg handler mer om srge for at ektepakten i sin helhet skal fremst rimelig.

Det andre du skriver er flerier, som du egentlig ikke vet noe om.

Det er langtfra slik at sreie er umoderne. Tvertimot, s anbefales det, i tilfeller hvor partene har forskjellig konomi, nettopp for unng konflikt ifm en skilsmisse (samme ved samboerskap). Ekteskapet er smak og behag, og tanken skal vre at man velger selv. Man gifter seg som voksen, og ektefellen er ikke ment til overta foreldrenes rolle, som om man er et barn. Meningen er at to selvstendige voksne inngr avtaler. Idag jobber som oftest begge ektefeller/par. Det er ikke slik at folk flest mener at ektefellen per automatikk har rett p det den andre erverver. Det moderne samfunnet forventer at man str p egne ben.

Hvis du ikke tar utroskap og alkoholisme til etterretning i denne saken, s m du ogs utelukke mange andre trdsannheter her i trden, for de kommer fra samme sted. Dette registrerer jeg at du ikke tenker s mye p.
For meg virker det som at du tror at hvis det kan bevises at TH har vrt egoistisk og slem, s er han en drapsmann. S enkelt er det ikke! P toppen av det at TH kanskje er uskyldig, kan det til og med vre at han har vrt bde en god far og ektemann. Dette vet vi ikke utifra ektepakten.
Citera
2021-02-01, 03:04
Medlem
Havhest sttter urettferdighet og det er nytteslst f det inn i knollen p henne, mulig det stilte seg annerledes hvis hun selv gikk for lut og kaldt vann?
Citera
2021-02-01, 03:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg blir opprrt over at noen forsvarer urettfedighet.

r helt klart vad som menas i ktenskapsavtalet om rttigheterna kring gvan AEH var s lycklig att f av TH :
https://i.imgur.com/rC0gGkt.png
och :
https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChz...BbbqT-KW6Q.png
Citera
2021-02-01, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
r helt klart vad som menas i ktenskapsavtalet om rttigheterna kring gvan AEH var s lycklig att f av TH :
https://i.imgur.com/rC0gGkt.png
och :
https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChz...BbbqT-KW6Q.png

Psycho-contract.
Citera
2021-02-01, 03:18
Medlem
Det er ogs en selvmotsigelse at SH nsker en henleggelse av saken og en oppklaring av saken. Bare BS.
Citera
2021-02-01, 03:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Psycho-contract.

ja det r precis vad det r...
r sjlvklart att TH bestmmte ver de 200k, - AEH sku f i gva vid 67 rs lder eller om TH tyckte att hon behvde dem...
Citera
2021-02-01, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja det r precis vad det r...
r sjlvklart att TH bestmmte ver de 200k, - AEH sku f i gva vid 67 rs lder eller om TH tyckte att hon behvde dem...

Selvsagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in