2021-02-10, 02:15
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg har hrt p den samme podcasten som deg og stolte overhode ikke p ham.

Det gjorde ikke politiet heller, tror jeg.

Tror du..
Citera
2021-02-10, 02:21
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Du gr i ring, det du har med n, er det jeg hadde med i forrige innlegg.

Marthiniussen snakker som en dyktig politiker (ikke mange av dem i Norge for tiden); han snakker midt i lypa, har alle veggene mot syd og svarer egentlig ikke p sprsmlet, men sier bare at siden dette er en alvorlig sak, m alle sannsynlige spor etterforskes til veis ende, s lenge det er fremgang i etterforskingen.

Jeg tar ikke ting ut av kontekst slik som du. Jeg mener at utifra det vi kan lese, s ser det ut som at han mener at det gr mot tiltale for TH. Og det er det mange andre som ser. Om du ikke klarer se det samme, er n i og for seg greit.
Citera
2021-02-10, 02:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Bruker dere ikke ordet filosofi i Sverige?

ja, och inte bara det, det finns ocks ett separat forum hr om ngon r osker p vad det r :
(FB) Filosofi
Citera
2021-02-10, 03:50
Medlem
Citat:
Jeg har hrt p den samme podcasten som deg og stolte overhode ikke p ham.

Det gjorde ikke politiet heller, tror jeg.

Jeg hadde ikke hatt motforestillinger til dette vitnet, om han hadde nyd seg med ta kontakt med politiet. Det skal man selvsagt gjre, om man mener at man sitter inne med viktige opplysninger, og s kan politiet avgjre hvor relevant det er for saken.

Men eks-svogeren har gtt til media, og da stiller han seg i et annet lys. Man fr et inntrykk av at mannen har et oppmerksomhetbehov, og pstanden om hans bekymring for offeret, faller i skyggen av det. Derfor fremstr han ikke troverdig i mine yne.
Eks-svogeren viser en kynisk holdning til AEHs prrende, som ogs faktisk er hans egen familie, uansett om han er eks-svoger eller ikke. Han viser en svrt drlig medmenneskelig egenskap, og det er jo nettopp det hans vitneforklaring skal beskrive. Hans kjennskap til Hagen-familien. Med sin opptreden i media, utsetter han samtlige i Hagen-familien, for en totalt undvendig pkjenning.
En krenkelse er alltid mest srende nr den kommer fra "vre egne", og offentligheten vet ikke om eks-svogeren er utsttt fra familien allerede, eller hvorfor det eventuellt skjedde.

Som sagt, s er alltid riktig g til politiet med de opplysningene man har, men eks-svogeren har gjort mer enn det.
Jeg vil pst at et vitne som ikke drfter sine synspunkter om saken i media, har strre slagkraft som vitne i retten.
Den eneste logiske forklaringen til at han gikk til media, m vre fordi han har et hevnmotiv. Hvis bekymringen for AEH og nsket om lse saken sto hyest, s hadde han ventet til en eventuell rettsak.
Hevngjerrighet er en slags glede, og med sin skadefryd avslrte eks-svogeren, at han gledet seg vel mye. Hvis han hadde klart vente til en eventuell rettsak,* s hadde han kanskje lurt oss alle.

Om politiet mente at dette vitnet var troverdig fr, s tror jeg de vurderte det annerledes etter dette intervjuet i VG-podcasten.
Citera
2021-02-10, 04:54
Medlem
Nottelitens avatar
det r ljligt att se den ena tiraden efter den andra mot denna svgern,
ett minimum av dem som media intervjuar har kontaktat medi sjlv och vittnen som intervjuas i media anonymt r inte ett smre eller mer oplitligt vittne n en som inte intervjuas,men sannolikheten att det finns en anvndare hr som r svogern r under 0% och om han r hr har ingen av oss andra ngot att gra med det s lnge den personen inte vill komma fram med det...

<Larvik>
Citera
2021-02-10, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Bruker dere ikke ordet filosofi i Sverige?

Det r inte begreppet filosofi jag vill ifrgastta utan p vad stt ett konkurrensfrhllande
mellan mnniskor br filosofisk prgel enligt din uppfattning.
Citera
2021-02-10, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ett minimum av dem som media intervjuar har kontaktat medi sjlv och vittnen som intervjuas i media anonymt r inte ett smre eller mer oplitligt vittne n en som inte intervjuas,men sannolikheten att det finns en anvndare hr som r svogern r under 0% och om han r hr har ingen av oss andra ngot att gra med det s lnge den personen inte vill komma fram med det...

<Larvik>

Vad menas med "Larvik"?

Om vi spekulerar i svgern fr vi vl gra det eller varfr r just det s oanstndigt?
Hr kastas tonvis med dynga mot TH, de flesta involverade r mer eller mindre kartlagda,
men svgern fr man inte nmna.
Rim och reson kring detta? r han helig?
Citera
2021-02-10, 06:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vad menas med "Larvik"?

Om vi spekulerar i svgern fr vi vl gra det eller varfr r just det s oanstndigt?
Hr kastas tonvis med dynga mot TH, de flesta involverade r mer eller mindre kartlagda,
men svgern fr man inte nmna.
Rim och reson kring detta? r han helig?

fr mig r han inte helig, ingen r helig i en sdan frga...
men jag ser ingen mening i att diskutera honom som person eftersom han inte sjlv har gtt ut med namn, s d r det bara att diskutera vad han har sagt...
Citera
2021-02-10, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg hadde ikke hatt motforestillinger til dette vitnet, om han hadde nyd seg med ta kontakt med politiet. Det skal man selvsagt gjre, om man mener at man sitter inne med viktige opplysninger, og s kan politiet avgjre hvor relevant det er for saken.

Men eks-svogeren har gtt til media, og da stiller han seg i et annet lys. Man fr et inntrykk av at mannen har et oppmerksomhetbehov, og pstanden om hans bekymring for offeret, faller i skyggen av det. Derfor fremstr han ikke troverdig i mine yne.
Eks-svogeren viser en kynisk holdning til AEHs prrende, som ogs faktisk er hans egen familie, uansett om han er eks-svoger eller ikke. Han viser en svrt drlig medmenneskelig egenskap, og det er jo nettopp det hans vitneforklaring skal beskrive. Hans kjennskap til Hagen-familien. Med sin opptreden i media, utsetter han samtlige i Hagen-familien, for en totalt undvendig pkjenning.
En krenkelse er alltid mest srende nr den kommer fra "vre egne", og offentligheten vet ikke om eks-svogeren er utsttt fra familien allerede, eller hvorfor det eventuellt skjedde.

Som sagt, s er alltid riktig g til politiet med de opplysningene man har, men eks-svogeren har gjort mer enn det.
Jeg vil pst at et vitne som ikke drfter sine synspunkter om saken i media, har strre slagkraft som vitne i retten.
Den eneste logiske forklaringen til at han gikk til media, m vre fordi han har et hevnmotiv. Hvis bekymringen for AEH og nsket om lse saken sto hyest, s hadde han ventet til en eventuell rettsak.
Hevngjerrighet er en slags glede, og med sin skadefryd avslrte eks-svogeren, at han gledet seg vel mye. Hvis han hadde klart vente til en eventuell rettsak,* s hadde han kanskje lurt oss alle.

Om politiet mente at dette vitnet var troverdig fr, s tror jeg de vurderte det annerledes etter dette intervjuet i VG-podcasten.

Hva med vitner/siktede som gr til media da?
Har de ogs oppmerksomhetsbehov, eller har de kun troverdighet?
Citera
2021-02-10, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten

<Larvik>
Fokuset p den slemme svogeren sier meg at kidnappingsplottet var falskt og har sprukket. Th satset alt p at dette holdt vann, men feilet. N er han viklet inn i saken med full tyngde. Forsket p sparke kidnappingen i gang igjen lyktes heller ikke. Hvorfor vil familien fremdeles ha kidnapping. Vi str igjen med planlagt overlagt drap, noe som ikke er i ths interesse. Vreden mot svogeren er forsterket.
Citera
2021-02-10, 08:15
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Fokuset p den slemme svogeren sier meg at kidnappingsplottet var falskt og har sprukket. Th satset alt p at dette holdt vann, men feilet. N er han viklet inn i saken med full tyngde. Forsket p sparke kidnappingen i gang igjen lyktes heller ikke. Hvorfor vil familien fremdeles ha kidnapping. Vi str igjen med planlagt overlagt drap, noe som ikke er i ths interesse. Vreden mot svogeren er forsterket.

ja och s lnge som fokus ligger p att mannen mste vara stygg och ful r det verkligen lite att diskutera...
det har frvnat mig ocks, fr om man tnker p familjen s borde de vara intresserade av att detta fall ska lsas oavsett om det r mord eller kidnappning som slutade med mord...
Citera
2021-02-10, 08:18
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiquix
Hva med vitner/siktede som gr til media da?
Har de ogs oppmerksomhetsbehov, eller har de kun troverdighet?

Gode sprsml. Nr Havhest frst Havhest kobler berrte parters mediaprofil til troverdighet, s kan man sprre seg om grunnen til holde helt kjeft om savnet av AEH, men bruke mediene for det det er verdt nr TH blir siktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in