Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-19, 12:14
Medlem
känns inte riktigt rättvist att veta att när jag sliter i butiken så sitter det nån lat jäkel och sipprar kaffe och byter flikar i webbläsaren och tjänar minst det dubbla?

hur kan det vara så stora löneskillnader och varför tjänar programmerare så mycket mer? ...
Citera
2021-02-19, 12:18
Medlem
Äsch, tids nog försvinner lönerna inom IT. System blir mer och mer enklare att bygga och programmerare kommer ersättas med datorer som programmerar eller folk som gör det för mindre peng.
Citera
2021-02-19, 12:19
Medlem
Varför har du inte utbildat dig, i stället för gnälla?
Citera
2021-02-19, 12:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenpann4n
känns inte riktigt rättvist att veta att när jag sliter i butiken så sitter det nån lat jäkel och sipprar kaffe och byter flikar i webbläsaren och tjänar minst det dubbla?

hur kan det vara så stora löneskillnader och varför tjänar programmerare så mycket mer? ...
Om dom sitter på fik och "byter flikar i webbläsaren" så är det nog inga programmerare.

https://www.ee.ryerson.ca/~elf/hack/realmen.html
Citera
2021-02-19, 12:22
Medlem
Citat:
när jag sliter i butiken...

För att även en lätt förståndshandikappad klarar av ett butiksjobb, det är färre som klarar av arbetet som programmerare.
Citera
2021-02-19, 12:35
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
För att även en lätt förståndshandikappad klarar av ett butiksjobb, det är färre som klarar av arbetet som programmerare.
Detta! Han är uppenbarligen inte programerar material som inte förstår det.
Citera
2021-02-19, 12:36
Medlem
SittFints avatar
För att du är utbytbar på ett helt annat sätt än programmerare. Hur lång tid tror du det tar att hitta någon ny som kan ta din plats om du slutar? Skulle det ens märkas om du slutade? Troligtvis inte. Löner handlar inte om rättvisa utan om tillgång och efterfrågan.
Citera
2021-02-19, 12:38
Medlem
Klas-Vegass avatar
Programmerare = eftertraktade. Deras tjänster tjänar pengar...går att skala upp (tex. sälja många ex av programmet).

Det är ju det här som är så kul med kommunister. devill distribuera om det som produceras och saknar de mest grundläggande kunskaper i hur produktion går till:tex att i ett företag med 100 anställda gör 10 personer 50% av allt arbete.

Bilden "byter flikar på ett fik" är också extremt talande. Det är som när vänstern beskriver företagsledare som någon som sitter med fötterna på bordet och röker cigarr hela dagarna.
Citera
2021-02-19, 12:44
Medlem
Kan du göra det som en programmerare gör? Nej? Okej, där har du svaret.
Citera
2021-02-19, 12:46
Medlem
ChuchuJellys avatar
Utbud och efterfrågan. Livet är inte rättvist. Det finns de som spenderar 20-30 timmar på att skapa youtube videos varje månad och tjänar hundratusentals kronor. Sen finns det kinesiska barnarbetare som monterar Iphones tio timmar varje dag för några enstaka kronor.
Senast redigerad av ChuchuJelly 2021-02-19 kl. 12:49.
Citera
2021-02-19, 12:48
Medlem
SittFints avatar
Här har du anledningen till att du har låg lön:

Citat:
jävla skit asså, spelade bort 1000kr på leovegas utan att få en enda jävla bonus, satsade 5kr varje spinn men det gav inget,

funderar på att stoppa in 3000kr och köra 50kr per snurr för att få tillbaks pengarna

vad ska ja annars göra?

ingen god jul för mig omm jag inte vinner tbx
Citera
2021-02-19, 13:43
Medlem
Det är sådana här personer som blir kommunister. Jämställer IT med butiksjobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in