• 1
  • 2
2021-02-19, 12:53
Medlem
Svartvitangels avatar
Jag är sjukt förvirrad. Köpte 2 st oxycontin 80mg som kom i blister med texten mundipharma (sorry stavning), tabletterna var gröna, stod "80" på ena sidan, inget på andra.
Edit: kollade på blistern nu, gissar att de är från Polen eller nåt, står "termin waznosci" i kanten.
Edit 2: har en halva kvar som jag kollar på nu, står 8 på ena sidan så där stod det 80, på andra sidan står visst ett C, så stod säkert OC från början...

Hade inte tagit oxy innan så började med att, så gott det gick, dela en 80mg i fyra delar med en kniv så min gissning är att jag borde fått i mig runt 15-20 mg på första delen jag tog. Tog den oralt, sköljde ner med chokladmjölk. Hur som så hände inte speciellt mycket. Blev lite yr och illamående. Tog en fjärdedels piller till, tillslut hade jag tagit hela 80mg, fick svårt att hålla ögonen öppna och somnade tillslut men fick inte direkt nån skön känsla öht, morgonen efter var jag rätt bäng, ögonen var frånvarande och var allmänt seg och trött.

Igår tänkte jag, att jag ger det ett nytt försök. Denna gången tog jag dock "bara" runt 20mg (en fjärdedel så gott som jag lyckats skära), sen 20mg till så 40mg totalt. Fick typ samma känsla som förra gången men fick även klåda denna gång, annars inget speciellt. Vaknade på morgonen och spydde flera gånger, på mig, vaknade spydde, tror äntligen det är över nu.

Men iaf... Vad är grejen? Nåt borde ju hända? Känns konstigt om det är fejk också för enl recensioner ska det vara bra produkter... Men vad vet jag... tycker bara att det är fett konstigt att jag inte känner nåt öht på 80mg (har ingen opiattolerans sedan innan) och inte heller på 40mg igår... mår bara illa och är trött. Hjälp?
Senast redigerad av Svartvitangel 2021-02-19 kl. 13:02.
Citera
2021-02-19, 13:01
Medlem
Det är väl depot-tabletter? Dom ska man inte dela.
Citera
2021-02-19, 13:03
Medlem
Svartvitangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Ja det är ju det... var dum nog att köpa 80mg depot utan att tänka på att jag skulle bli tvungen att dela dem... är det därför det inte funkar? Tänker samtidigt att vad gör det för skillnad om man delar den i o m att man ändå kan krossa och snorta och få ut nåt av det? Men jag kanske tänker fel.
Citera
2021-02-19, 13:05
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Du tror alltså att de slutar funka när man delar dem? Jisses.

Du verkar ju få i dig för mycket. Fortsätta trycka i sig mer när man redan mår illa och är yr? Jisses nr.2!
Citera
2021-02-19, 13:06
Medlem
Vad det än var så var det inget oxy i dom, inte ens någon liten mängd eller något som liknar det. Fan vet vad det kan vara utifrån beskrivningen, men du fick inte det du betalade för.
Citera
2021-02-19, 13:07
Medlem
Svartvitangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissebussen
Vad det än var så var det inget oxy i dom, inte ens någon liten mängd eller något som liknar det. Fan vet vad det kan vara utifrån beskrivningen, men du fick inte det du betalade för.

Okej, ja det är det jag börjar misstänka alltså...
Citera
2021-02-19, 13:09
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissebussen

Citat:
Ursprungligen postat av Svartvitangel
Okej, ja det är det jag börjar misstänka alltså...

Jisses nr.3! Den blinde leder den döve!

Det var rätt grejer men DU FICK I DIG FÖR MYCKET!
Citera
2021-02-19, 13:14
Medlem
Svartvitangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jisses nr.3! Den blinde leder den döve!

Det var rätt grejer men DU FICK I DIG FÖR MYCKET!

Jaha. Tack för clarification!
Men det är alltså inga problem att dela på 80mg, att det skulle få sämre effekt eller så?
Citera
2021-02-19, 13:17
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Jaha. Tack för clarification!
Men det är alltså inga problem att dela på 80mg, att det skulle få sämre effekt eller så?

Du får starkare effekt eftersom att depoteffekten försvinner vid delning. Riktigt ansvarslöst av dig att bara köra i dig mer och mer, utan att ens ha koll på lämplig dosering från början. De effekterna du upplevde beror alla på överdosering. Det obekväma kör över det bekväma när man är ovan och det blir för mycket.

Du skriver att du är förvirrad, men jag antar att du är kvinna.

Sen skulle det inte förvåna mig om du går på SSRI.
Senast redigerad av PatrickEkwall 2021-02-19 kl. 13:24.
Citera
2021-02-19, 13:25
Medlem
Svartvitangels avatar
Citat:
Du får starkare effekt eftersom att depoteffekten försvinner vid delning. Riktigt ansvarslöst av dig att bara köra i dig mer och mer, utan att ens ha koll på lämplig dosering från början. De effekterna du upplevde beror alla på överdosering. Det obekväma kör över det bekväma när man är ovan och det blir för mycket.

Du skriver att du är förvirrad, men jag antar att du är kvinna.

Tack för info.
Ja jag är kvinna och ja jag kan vara rätt ansvarslös. Men tack för att du pallar förklara, då vet jag vad jag inte ska göra nästa gång.
Citera
2021-02-19, 13:25
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Tack för info.
Ja jag är kvinna och ja jag kan vara rätt ansvarslös. Men tack för att du pallar förklara, då vet jag vad jag inte ska göra nästa gång.

Går du på SSRI/antidepp?
Citera
2021-02-19, 13:31
Medlem
Svartvitangels avatar
Citat:
Går du på SSRI/antidepp?

Ja. Kunde dock inte hitta vilken på mina sidor just nu...

Edit: hittade. Tar fluoxetin 20mg x2 på morgonen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in