2021-02-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, ser jo for meg at han m ha vrt journalist fr at han ble ansvarlig redaktr. Har hrt at han jobbet som journalist fr. S da m det jo finnes noe materiale en plass.
https://www.nb.no/search?q=Bj%C3%B8r...diatype=aviser
Citera
2021-02-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Fantastisk, jeg ser at BB ogs skriver uten bruk av komma og kun bruker punktum akkurat som i eposten.
Citera
2021-02-21, 21:17
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Hm.. Okei.. Vestby Avis. Takk for tips.
Citera
2021-02-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg pleier avslre forskjellige forfattere p rytmen i sprket. Det er en tydelig rytme i trusselbrevet, nesten som i en Rap. I e- postene er den samme rap- rytmen der, men sprkbruken og rytmen er villere, som om noen har skrevet i fylla. I trusselbrevet virker rytmen mer skjerpet og disposisjonen veldig klar. Frste setning forklarer at de har tatt kona. Neste at ingen m kontakte politiet. All viktig informasjon i de to frste avsnittene. S brevskriveren har laget et godt oppsett, en god disposisjon. E- postene er mer kompliserte, mer flelsesladde, aggressive, nesten fortvilte. Kanskje mer fortvilte enn aggressive.
Jeg tror de er skrevet av en og samme person.

Noterer meg det samme. En og samme person. Samtidig viser det meg det som for meg kjennetegner saken; manipulasjon.
Pfallende med all bruk av engelsk, UK eller US skrivemte, datoformat p engelsk, og allikevel konsekvent bomme p bruken av punktum for indikere desimaltall. Det er nesten umulig.
Ser ingen av sprkviterne kommentere det.

En overdrevet villet forkludring av sprk og tekst.
Citera
2021-02-22, 00:33
Medlem
Hva tenker man om dekningen av Viggo Kristiansen sammenlignet med Tom Hagen, finnes det likheter? Kan man si at media hadde en rolle i f frstnevnte dmt?
Citera
2021-02-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hva tenker man om dekningen av Viggo Kristiansen sammenlignet med Tom Hagen, finnes det likheter? Kan man si at media hadde en rolle i f frstnevnte dmt?

Jeg husker en del av mediedekningen da det skjedde. Jeg husker spesielt at en skalt profiler fra FBI uttalte at denne typen forbrytelse (nesten) aldri ble begtt av to GM sammen. At det (nesten) alltid var kun n gjerningsmann alene som sto bak slike drap. Uttalelsen ble gjengitt i VG.

VK hadde begtt grove seksuelle overgrep mot andre barn tidligere. VK var uansett en modus-kandidat som mtte etterforskes og eventuelt sjekkes ut av saken.

Saken mot VK er besluttet gjenpnet, og bevisene skal gs igjennom p nytt. Vi m avvente resultatet.

Det er engang slik, at de som har begtt grove seksuelle overgrep mot barn, slik som VK, ikke kan forvente srlig mye sympati. Ikke engang om det skulle vise seg at VK ble feilaktig dmt for drap i Baneheia-saken.

Mange fler at verden er et litt bedre sted om mennesker som har begtt gjentatte grove seksuelle overgrep mot barn, sitter trygt bak ls og sl i fengsel. Det kan hende at den generelle avskyen for pedofile voldtektsmenn rammer VK p et litt urettferdig vis.

Men det er nok veldig mange som fler at VK hrer hjemme i fengsel. Til beste for omgivelsene. Og til beste for ham selv.
Citera
2021-02-22, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg husker en del av mediedekningen da det skjedde. Jeg husker spesielt at en skalt profiler fra FBI uttalte at denne typen forbrytelse (nesten) aldri ble begtt av to GM sammen. At det (nesten) alltid var kun n gjerningsmann alene som sto bak slike drap. Uttalelsen ble gjengitt i VG.

VK hadde begtt grove seksuelle overgrep mot andre barn tidligere. VK var uansett en modus-kandidat som mtte etterforskes og eventuelt sjekkes ut av saken.

Saken mot VK er besluttet gjenpnet, og bevisene skal gs igjennom p nytt. Vi m avvente resultatet.

Det er engang slik, at de som har begtt grove seksuelle overgrep mot barn, slik som VK, ikke kan forvente srlig mye sympati. Ikke engang om det skulle vise seg at VK ble feilaktig dmt for drap i Baneheia-saken.

Mange fler at verden er et litt bedre sted om mennesker som har begtt gjentatte grove seksuelle overgrep mot barn, sitter trygt bak ls og sl i fengsel. Det kan hende at den generelle avskyen for pedofile voldtektsmenn rammer VK p et litt urettferdig vis.

Men det er nok veldig mange som fler at VK hrer hjemme i fengsel. Til beste for omgivelsene. Og til beste for ham selv.

Men hva med Tom Hagen da? Er det en teoretisk sjanse for at han ikke str bak kidnapping og drap av sin egen kone? Fra trden bedmme s ville jo mange bde jublet og sprettet champagne om han n ble tiltalt og dmt med dagens bevisbilde, hvis ikke det er et problem for rettssikkerheten s vet jeg sannelig ikke hva som er det. Justismord har skjedd, skjer og vil skje igjen.
Citera
2021-02-22, 01:45
Medlem
Citat:
Men hva med Tom Hagen da? Er det en teoretisk sjanse for at han ikke str bak kidnapping og drap av sin egen kone? Fra trden bedmme s ville jo mange bde jublet og sprettet champagne om han n ble tiltalt og dmt med dagens bevisbilde, hvis ikke det er et problem for rettssikkerheten s vet jeg sannelig ikke hva som er det. Justismord har skjedd, skjer og vil skje igjen.

Ptalemyndigheten sier at bevisene per n ikke holder til tiltale og dom. Kun til opprettholde siktelsen og fortsette etterforskningen.

Det er ventet at bevisbildet vil endre seg. At det vil komme et gjennombrudd i etterforskningen.

Det vil ikke bli reist noen tiltale mot Tom Hagen fr ptalemyndigheten mener ha beviser som holder til tiltale og dom.

S vi fr vente og se hva som skjer.
Citera
2021-02-22, 01:51
Medlem
Nottelitens avatar
Att skylla p media om ngon r felaktigt dmd r vanligtvis bara skitsnack,
det r aldrig media som leder en rttegng eller ger ett straff...
mnniskor hngdes ut ja, men det gller ocks artister, idrottare och mnniskor som kr bil i skidbackarna utan att det verkligen finns anledning till det...
men jag ser inte att media r skyldiga fr ngot justismord under de senaste 115 ren...
Senast redigerad av Notteliten 2021-02-22 kl. 01:59.
Citera
2021-02-22, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Etter hva boloney skriver, s virker det som om noen har mtt opp hos AEH for lne penger, eller diskutere pengeproblemer. Jeg antar dette er TEH.
S har det skjedd uhell oppi det hele som endte med ddsfall. TH vet hva som har skjedd, men enten beskytter han TEH, eller s har TEH noe grums p faren som han truer med g til politiet med.
MB ringer AEH, Men AEH tar ikke telefonen (fordi hun har besk av TEH) og ringer opp igjen til MB.
MB tror hun hrte TH i bakgrunnen, men jeg tror det var TEH hun hrte.
Fortsettelse flger...? Kom med innspill.
hva med bilobservasjoner, nkkel i garasje, th ble angivelig overvket, mtte foreta seg noe mht skilsmisse, samle utklipp av uoppklarte drap, kidnapper kom p banen nr th ble mistenkt, drapsplanleggingsfase, kveling, sprox, staging osv. Glem dette med ulykke i trapp osv. Dette er et overlagt mord
Citera
2021-02-22, 05:25
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:

Men er det s vanskelig da?
AE skte p leiligheter til leie p Facebook og Finn, sant?
Hun skte ogs p fakta om skilsmisse p google. Dette var ikke lenge fr hun ble borte.
Hun har tydeligvis vrt p nippet tidligere til skille seg, siden man fant en utfylt skilsmissekontrakt.
Vi har en TH som fornekter alt dette, men skriver det stikk motsatte i sine notatbker.
Han skriver om drepe en mann sakte men sikkert. Han skriver at han frykter konsekvensene konomisk ved en skilsmisse. Og det er ikke smpenger det er snakk om.
Vi har en TH som er voldelig og truende. Det vil komme fram mer etterhvert som gir tyngde for frstnevnte. Vi har en TH som lyver. Det ser vi tydelig i NRK-intervjuet. Det han sier stemmer ikke overens med hva han har sagt tidligere. Han stammer nr han prater. En rekke tegn p at han lyver.
I 1993 endret han kontrakten slik at huset skulle st p seg selv. Vi kan jo undre p hvordan det kan ha seg at AE gikk med p dette. Ble hun truet med en Husquarna 9mm pistol? Hvorfor skulle hun g med p dette snn frivillig? Jeg tror det kan stemme det ryktet med at hun ble truet med pistol til skrive under. Husk at det vi fr vite om TH gjennom media, bare er en liten brkdel av hvor truende og voldelig han kan vre. Bare toppen av isfjellet.
Alt tyder p at vi har med en psykopat gjre. En som er ekspert i villede og manipulere politi og andre folk. Politiets uttalelser bygger ogs opp under dette. Han er omtalt som villedende, manipulerende og kontrollerende. Det s vi ogs i NRK-intervjuet der han latet som at han knakk sammen i grt.
Dette er den farligste typer mennesker, siden man ikke vet hva de kan finne p. En grning fra Outlaws 1% MC er faktisk mindre farlig, fordi man kan lese av ansiktutrykket hans, og man kan se nr det er p tide lpe. Vi kan ikke lese av psykpatens ansiktsutrykk i samme grad, nettopp fordi de er skuespillere. De kan spille glad og fornyd, men egentlig er rasende. Av noen folk har TH blitt beskrevet som jordnr og god, mens av andre har han blitt beskrevet som kald, kynisk og sympatils. Snn er psykopater. De later som at de er snil og god.
Det er dette med psykopati ogs som gjr at det tegnes et klassisk bilde av en konedrapsmann.
En som rett og slett ikke klarer at kona drar fra han. Han mister da kontrollen over sitt offer.
AE var et offer. Hun ble herset med, og fikk knapt penger. Hun mtte bl.a. si opp et abonnement av et blad som hun fikk hver mnd. Da snakker vi gjerrig ektemann, nr han ikke kan betale 50 eller 100 kroner hver mnd for at kona skal ha et magasin som hun kan lese. Hun mtte ogs betale strm, av de usle 10.000 hun fikk i mneden.
Det vi ser er et klassisk skilsmissedrap. De fleste drap p en kone begs av ektemannen, og i de fleste tilfeller er han psykopat. Dette har vrt forsket p. Vi ser en rekke tegn p at TH er nettopp dette, psykopat. Nrmere spesifisert dyssosial personlighetsforstyrrelse, og ikke den narsissistiske delen.
Han er ikke typen som skal vise seg fram med stor campingvogn, flotte biler.
Citera
2021-02-22, 05:32
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Att skylla p media om ngon r felaktigt dmd r vanligtvis bara skitsnack,
det r aldrig media som leder en rttegng eller ger ett straff...
mnniskor hngdes ut ja, men det gller ocks artister, idrottare och mnniskor som kr bil i skidbackarna utan att det verkligen finns anledning till det...
men jag ser inte att media r skyldiga fr ngot justismord under de senaste 115 ren...

Ja, media styrer jo ikke etterforskerne eller dommerne. Disse har jo alle opplysningene, og tar sine bedmninger basert p dette, og ikke hva som str i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in