Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-17, 18:39
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tycker också det finns ett stort värde i MeToo-kampanjen. Jag har heller ingen egentlig åsikt i frågan om våldtäkt. Jag tror absolut det är möjligt att Virtanen våldtagit eller på annat sätt sexuellt utnyttjad Cissi Wallin den där natten. Men trots detta måste jag säga att jag tycker att du är ute och cyklar ganska rejält, när du pratar om att Cissi Wallin är hindrad att berätta sin historia. För faktum är ju:

Cissi Wallin har haft all rätt att polisanmäla Fredrik Virtanen.
Cissi Wallin har haft all rätt att ange Fredrik Virtanen i sina polisförhör.
Cissi Wallin har haft all rätt att berätta om Fredrik Virtanen i samtal med psykologer och liknande.
Cissi Wallin har t.o.m haft rätt att berätta om Fredrik Virtanen för en "mindre krets", tex sin familj.
Cissi Wallin har haft all rätt att berätta för hela Sverige att hon blivit utsatt för en våldtäkt.
MEN det är när man namnger en person, på sociala medier (och nu även i bokform) inför typ 80 000 följare, och anklagar denne för våldtäkt - Dessutom i en polisutredning som är nedlagd och ett brott som är preskriberat, som man går över gränsen och det är just DET Cissi Wallin inte har rätt att göra.

Du måste också förstå att om du anser att detta skall vara okej, så betyder det att DU själv får vara beredd på att någon gång kunna bli utmålad som våldtäktsman, pedofil eller kvinnomisshandlare. Någonting jag tror att du inte är så sugen på att bli. /Tänk bredare!
Virtanen namnges dock inte i boken som hon skrivit.
Citera
2020-12-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Virtanen namnges dock inte i boken som hon skrivit.

Nej, men det tidigare utpekandet och berättelsen i övrigt utesluter ju att det inte kan vara någon annan än Fredrik Virtanen. Dock tror jag inte JK kommer föra detta vidare ändå.
Citera
2020-12-23, 08:53
Medlem
CWs krönika får utmärkelsen "Årets fail" i ETC.
Årets fail
Cissi Wallins krönika i Expressen den 1 maj. Vad man förväntar sig av en krönika på arbetarrörelsens dag är något som uppmärksammar just arbetare. Från en uttalat feministisk krönikör kanske något om underbetalda kvinnoyrken. Men nej, utrymmet används för att återigen sparka neråt på transpersoner, en grupp som diskrimineras hårt på arbetsmarknaden. Sjukt fail!

Olivia Skoglund, serietecknare och skribent
https://www.etc.se/kultur-noje/bast-...ticker-ut-i-ar
Citera
2020-12-23, 09:03
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
CWs krönika får utmärkelsen "Årets fail" i ETC.
Årets fail
Cissi Wallins krönika i Expressen den 1 maj. Vad man förväntar sig av en krönika på arbetarrörelsens dag är något som uppmärksammar just arbetare. Från en uttalat feministisk krönikör kanske något om underbetalda kvinnoyrken. Men nej, utrymmet används för att återigen sparka neråt på transpersoner, en grupp som diskrimineras hårt på arbetsmarknaden. Sjukt fail!

Olivia Skoglund, serietecknare och skribent
https://www.etc.se/kultur-noje/bast-...ticker-ut-i-ar
Hennes inlägg om transpersoner verkar vara de med minst likes på Facebook.
Citera
2021-02-16, 16:10
Medlem
korrekturlacks avatar
https://nyheter24.se/bloggbevakning/...-cissi-wallin/

Har mordhotats av Vachareeya Bangsuans mördare.
Citat:
Tänkte bara informera dig att din fru Cissi snackar episkt mycket skit om mig på Instagram vilket kanske inte är så smart me tanke på va jag är dömd för
Kim Johansson i meddelandet till Cissi Wallins man.

Upprörd över att Cissi har kritiserat att staten bekostat en könskorrigering av en dömd mördare.

Kim dömdes tydligen idag för detta till 4000kr i dagsböter, sa de på radion.
Citera
2021-02-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Kim dömdes tydligen idag för detta till 4000kr i dagsböter, sa de på radion.
Tack för tipset. Det verkar inte vara något jätteintresse från media.
En 29-årig kvinna från Norrbotten dömdes i dag för olaga hot mot kulturprofilen Cissi Wallin till dagsböter på totalt 4 000 kronor (80 om 50 kronor).
https://sverigesradio.se/artikel/kvi...t-cissi-wallin

Något säger mig att CW inte kommer att gilla titeln "kulturprofil", ordet har ju fått en viss laddning
Citera
2021-02-16, 23:45
Medlem
Cissi kan ju lätt själv misstas för något slags transperson.
Kommer ihåg en bild jag såg på henne
där hon såg väldigt lik ut Marilyn Manson under hans Mechanical Animals-era.
Men ja kul att hon orkar tjafsa med HBTQ-maffian. Det känns så fail åt båda hållen.
Citera
2021-02-17, 01:16
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Fattar inte varför ett litet fåtal fortfarande ens bryr sig om häxan.
Citera
2021-02-17, 09:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Tack för tipset. Det verkar inte vara något jätteintresse från media.
En 29-årig kvinna från Norrbotten dömdes i dag för olaga hot mot kulturprofilen Cissi Wallin till dagsböter på totalt 4 000 kronor (80 om 50 kronor).
https://sverigesradio.se/artikel/kvi...t-cissi-wallin

Något säger mig att CW inte kommer att gilla titeln "kulturprofil", ordet har ju fått en viss laddning
Skitroligt. Helt klart någon som medvetet drog till med "kulturprofil" bara för att retas lite.
Citera
2021-02-17, 09:57
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Cissi kan ju lätt själv misstas för något slags transperson.
Kommer ihåg en bild jag såg på henne
där hon såg väldigt lik ut Marilyn Manson under hans Mechanical Animals-era.
Men ja kul att hon orkar tjafsa med HBTQ-maffian. Det känns så fail åt båda hållen.
Hon har skrivit en del om kvinnorna som anklagar Marilyn Manson på sin instagram, och vilkas parti hon tar behöver jag väl inte skriva.
Citera
2021-02-22, 20:27
Medlem
Noterade nu på Wallinskans Instagram att hennes kompis Unni Drougges ena hund har tagits ifrån henne och ska avlivas om ett par dagar. Uppkomsten av situationen beror på att Unni haft flera polisanmälningar emot sig för hur hon sköter sina hundar, inte håller dem kopplade osv. Det är naturligtvis inget att skratta åt.

Men det komiska är hur Wallin och hennes pöbelföljare nu förfasas över falska anmälningar. Hur kan det räcka med anmälan, det finns ju inga riktiga bevis. Hundarna är ju jättesnälla osv. Hur kan det vara så rättslöst att man drabbas av falska anmälningar.

Deras allmänna förfäktande att ingen ljuger i anmälningar verkar för stunden vara som bortblåst. De är som guldfiskar. De simmar runt och reagerar på saker. Glömmer bort. Reagerar på nya saker.
Citera
2021-02-23, 09:34
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Noterade nu på Wallinskans Instagram att hennes kompis Unni Drougges ena hund har tagits ifrån henne och ska avlivas om ett par dagar. Uppkomsten av situationen beror på att Unni haft flera polisanmälningar emot sig för hur hon sköter sina hundar, inte håller dem kopplade osv. Det är naturligtvis inget att skratta åt.

Men det komiska är hur Wallin och hennes pöbelföljare nu förfasas över falska anmälningar. Hur kan det räcka med anmälan, det finns ju inga riktiga bevis. Hundarna är ju jättesnälla osv. Hur kan det vara så rättslöst att man drabbas av falska anmälningar.

Deras allmänna förfäktande att ingen ljuger i anmälningar verkar för stunden vara som bortblåst. De är som guldfiskar. De simmar runt och reagerar på saker. Glömmer bort. Reagerar på nya saker.

Från Cissis stories på IG kan man sluta sig till följande:
- Vem anmälaren är spelar roll. Är du 40 år och bor hemma eller narkoman skall dina vittnesmål inte tas på allvar.
- Om du råkar ut för något är det ju självklart att man dokumenterar det (sår eller sönderrivna kläder). Annars är du inte trovärdig som vittne.
- Kändisar/offentliga bör behandlas annorlunda och ges större trovärdighet än vanliga människor.

Det är också numer återigen rimligt att hänga ut personers namn på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in