2021-03-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette som du refererer til er et helt annet innlegg:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Mitt poeng var at en dd kropp er en dd kropp.
Det er ikke mulig sende et livsbevis hvis kroppen er dd - hverken i 1987 eller 2021.

I 1987 var det mulig kommunisere digitalt med hele verden, for de som hadde teknologien som var ndvendig. Du nevner Commodore 64, men du glemmer Amiga. Det er ikke vesentlig, for det var ikke mulig sende bilder (bare enkel grafikk) uansett, og Gerrit Jan Heijn var uansett dd, s livsbevis var aldri aktuelt.

En avklippet finger er kommunikasjon, men ikke livsbevis.

Enten du forstr eller ei, s gidder jeg ikke svare mer p tullet ditt.

Du er glad i krangle, kan du ikke holde opp med det Off Topic gnlet ditt.
Citera
2021-03-04, 17:23
Medlem
Citat:
Dette som du refererer til er et helt annet innlegg:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Mitt poeng var at en dd kropp er en dd kropp.
Det er ikke mulig sende et livsbevis hvis kroppen er dd - hverken i 1987 eller 2021.

I 1987 var det mulig kommunisere digitalt med hele verden, for de som hadde teknologien som var ndvendig. Du nevner Commodore 64, men du glemmer Amiga. Det er ikke vesentlig, for det var ikke mulig sende bilder (bare enkel grafikk) uansett, og Gerrit Jan Heijn var uansett dd, s livsbevis var aldri aktuelt.

En avklippet finger er kommunikasjon, men ikke livsbevis.

Enten du forstr eller ei, s gidder jeg ikke svare mer p tullet ditt.

Her var det mye hummer og kanari gitt. Man kan ikke kreve at alle har forstelse for mer enn det yet rommer heller.
Citera
2021-03-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Her var det mye hummer og kanari gitt. Man kan ikke kreve at alle har forstelse for mer enn det yet rommer heller.
Nei, men det er ikke s viktig.
Jeg har redigert Amiga til Amiga 2000, hvis det gjr bildet klarere.
Citera
2021-03-04, 17:52
Medlem
Citat:
Nei, men det er ikke s viktig.
Jeg har redigert Amiga til Amiga 2000, hvis det gjr bildet klarere.

Det var ikke s viktig...
Citera
2021-03-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Den som forfattet trusselbrevet visste at det ville bli grundig analysert av politiets eksperter. Men forfatteren kan ha lagt igjen spor ufrivillig fra deler av sin personlighet. Ord som rettferdighet politi bruker hund og helikopter, vi ser . Er de bevisst plantet? Eller er det forfatteren som avslrer sin personlighet?

Tror ikke Skrue er spesielt smart...men skruppells. Han har vel kun en interesse; penger, klokker , party osv
Ser ogs at RUs bussinesspartner, MZ, er i samme gate; smykker, party, rap, krypto og dop.
Hvorfor RU og TH er siktet samtidig, finner jeg ingen logisk forklaring p.
Bevisst plantet er interessant. Tatt for eks fra gamle avisartikler. Tror det er en undervurdering at de avslrer identiteten sin. Avslring kunne muligens vre hvis sammenheng med avisartikler..?
Citera
2021-03-04, 18:30
Medlem
Legokatts avatar
Brikkene

1. Ni Sporax fotspor i gangen

2. Fotspor p saueskinn som l mellom stol og utgangsdra

3. Trusselbrev opp gullring og klokke (e-poster)

=

Det siste GM gjorde var g inn i gangen og legge trusselbrev opp gullring og klokke p stolen (90 % sannsynlighet)

Vurdering:
Dette kan tyde p at GM hadde drlig tid + at det var det siste GM gjorde i S4.

Sprsml:

Hvorfor kunne ikke GM la vre sette Sporax fotspor i gang? Hadde ikke det vrt en "sikrere lsning" slippe sette igjen Sporax spor av seg selv? Hadde det ikke vrt en "bedre plan"?

N har jeg skrevet en del om Gone Girl hyppotesen p dette forumet. Dette er et punkt som passer svrt godt inn. Sett gjennom den hyppotesen gr GM tilbake inn i S4 og legger trusselbrev p stol mens AEH sitter utenfor i bil. GM legger trusselbrev i S4 uten at AEH vet om det. Sporax fotspor tyder p en GM som m sette disse sporene fordi han ikke har tid / ikke har mulighet til fjerne disse Sporax fotsporene / m sette Sporax fotspor i gang.
=
GM er ndt til sette Sporax fotspor i gangen fordi AEH sitter i bil utenfor og venter, og fordi GM legger trusselbrev i gangen uten at AEH vet om det.

Sporax fotspor i gang kan ogs sees gjennom andre hypoteser. Det er opp til hva man tror er mest sannsynlig.
Men at ni Sporax fotspor i gang + fotspor p saueskinn som l mellom utgangsdr og stol
=
Det siste GM gjr er g inn i gang og legger trusselbrev p stol
=
Svrt sannsynlig
Citera
2021-03-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det var ikke s viktig...
Nei, det var jo dette (nederst) innlegget jeg syntes var intressant, hvor jeg peker p likhetstrekk mellom denne saken og kidnappingsaken i Nederland.
Det kan alts tenkes at planen var drepe kidnappingsofferet, slik at det ville kreve frre ressurser - at AEH ble drept enten i S4, eller et annet sted straks etter bortfringen:

Citera
2021-03-04, 18:32
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
I 1987 var det mulig kommunisere digitalt med hele verden, for de som hadde teknologien som var ndvendig. Du nevner Commodore 64, men du glemmer Amiga 2000. Det er ikke vesent....

Ferdi Elsas brukte ikke Amiga 2000. Maskinen var p markedet i juni 87. Gerrit Jan Heijn ble drept 3 mnd etterp. Tvilsomt at de hadde en slik maskin. Monero var ikke oppfunnet. TOR var ikke oppfunnet. Og det er jo det som er mten det har blitt kommunisert p i Anne-saken. Det blir vanskelig sammenlikne de to sakene. klippe av en finger og sende den i posten, kan ikke kalles informasjonsteknologi. Uansett tyder alt p at Anne-saken, som jo denne trden handler om, ikke er en kidnappingssak, men et drap utfrt i Sloraveien, av Tom Hagen, eller p bestilling av Tom Hagen.
Citera
2021-03-04, 18:34
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Nei, det var jo dette (nederst) innlegget jeg syntes var intressant, hvor jeg peker p likhetstrekk mellom denne saken og kidnappingsaken i Nederland.
Det kan alts tenkes at planen var drepe kidnappingsofferet, slik at det ville kreve frre ressurser - at AEH ble drept enten i S4, eller et annet sted straks etter bortfringen:

Men du glemmer interessen for drive inn pengene, som jo beviselig ikke var der. Og hvem andre enn TH kan da ha hatt interesse av drepe henne?
Citera
2021-03-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg svarte p en av kommentarene dine om hva kjrlighet er.
Om Sterke flelser er en ndvendighet for en sterk relasjon.

Og siden trden gjelder TH, henviste jeg til blant annet notater og avisartikler for beskrive hvordan deres kjrlighetsforhold har vrt og at det sannsynligvis er TH som str bak.

Blant annet at TH beskriver i et notat fra 2018 at tiden fr 1993 oppsummeres som bra og at rene etter og helt frem til 2018 betegnes som vonde.

For vre rlig s tror jeg at mange her aldri har opplevd noe liknende. Det er helt normalt at tillitsbrudd er ekstremt deleggende. Det er to mennesker jeg har holdt helt ekstremt kjr i livet som ogs har skuffet strst, det er en smerte som det ikke gr an beskrive med ord (uten nske hre dramatisk ut), bare en er en mann. Men mennesker er sjeldent som man liker tro, det str jo enorm respekt av at man prver st i det, men det sprs jo om det er s lurt p lang sikt alltid. Jeg har iallfall lrt at det finnes gode mennesker der ute selv om man kanskje aldri vil fle det samme igjen.
Citera
2021-03-04, 18:36
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
N har jeg skrevet en del om Gone Girl hyppotesen p dette forumet.

Det var mildt sagt ingen overdrivelse
Citera
2021-03-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ferdi Elsas brukte ikke Amiga 2000. Maskinen var p markedet i juni 87. Gerrit Jan Heijn ble drept 3 mnd etterp. Tvilsomt at de hadde en slik maskin. Monero var ikke oppfunnet. TOR var ikke oppfunnet. Og det er jo det som er mten det har blitt kommunisert p i Anne-saken. Det blir vanskelig sammenlikne de to sakene. klippe av en finger og sende den i posten, kan ikke kalles informasjonsteknologi. Uansett tyder alt p at Anne-saken, som jo denne trden handler om, ikke er en kidnappingssak, men et drap utfrt i Sloraveien, av Tom Hagen, eller p bestilling av Tom Hagen.
Jeg skrev;
Citat:
Det er ikke kommunikasjonen som er intressant, poenget med sammenligne denne saken med kidnappingen av Gerrit Jan Heijn i 1987, er sannsynligheten for at det var planlagt drepe AEH straks etter kidnappingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in