2021-03-04, 18:43
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg skrev;

Men n var det n kommunikasjonen det var snakk om da.
Citera
2021-03-04, 18:45
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men du glemmer interessen for drive inn pengene, som jo beviselig ikke var der. Og hvem andre enn TH kan da ha hatt interesse av drepe henne?
En viktig detalj
Politiet kan ikke si med sikkerhet si at AEH ble drep i S4
Citera
2021-03-04, 18:46
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det var mildt sagt ingen overdrivelse
Fordi brikkene tyder p et Gone Girl plott
Senast redigerad av Legokatt 2021-03-04 kl. 18:54.
Citera
2021-03-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
En viktig detalj

Nei men kanskje de kan si det med 80% sikkerhet?
Citera
2021-03-04, 18:51
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nei men kanskje de kan si det med 80% sikkerhet?
For si det slik

Hadde ikke politiet hatt en hypotese om at AEH ble drept i S4 s kunne det ikke vrt et Gone Girl plott.

(Et Gone Girl plott gr ut p at ektefellen stager et drap av seg selv)
Citera
2021-03-04, 18:52
Medlem
Citat:
For si det slik

Hadde ikke politiet hatt en hypotese om at AEH ble drept i S4 s kunne det ikke vrt et Gone Girl plott.

(Et Gone Girl plott gr ut p at ektefellen stager et drap av seg selv)

Det er umulig stage troverdige tekniske spor av en kvelning av seg selv.
Citera
2021-03-04, 18:55
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
En viktig detalj

Bioologiske spor som stammer fra AE, funnet p stedet, gjr at politiet mener at hun ble drept der. Rettsmed.Inst. sttter politiet i dette. Det er n det vi har forholde oss til. Jeg stoler p at de kan jobben sin.
Citera
2021-03-04, 18:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er umulig stage troverdige tekniske spor av en kvelning av seg selv.
Som det er skrevet om her p forumet fr:

Det ligger detaljer om eldre kriminalsaker p nettet
=
Tegn p kvelning kan stages
+
Politiet kan ikke med sikkerhet si at AEH ble drept i S4
+
Brikkene tyder p et Gone Girl plott

Hvis GM+AEH klarte stage et drap i S4 s passer alt inn
Senast redigerad av Legokatt 2021-03-04 kl. 19:14.
Citera
2021-03-04, 19:14
Medlem
Citat:
Som det er skrevet om her p forumet fr:

Det ligger detaljer om eldre kriminalsaker p nettet
=
Tegn p kvelning kan stages
+
Politiet kan ikke med sikkerhet si at AEH ble drept i S4
+
Brikkene tyder p et Gone Girl plott
I hypotesen din - hvor mye visste AEH selv - om hva som ble staget i S4 - og hva som skulle skje videre?
Citera
2021-03-04, 20:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
I hypotesen din - hvor mye visste AEH selv - om hva som ble staget i S4 - og hva som skulle skje videre?
Sett gjennom hypotesen:

GM fikk AEH med p et plott mot sin ektemann. Motiv kan vre ulike grunner. Som noen har ppekt, turbulent ekteskap, TH var gjerrig, osv
=
GM manipulerte AEH til tro at TH var gjerrig / psykopat + ppekte at ektepakt var urimelig
+ AEH hadde prvd skille seg p et tidligere tidspunkt uten hell (seperasjonspapirer uten AEH's underskrift)
=
GM fikk AEH med p et Gone Girl plott mot sin ektemann for ramme TH. Men GM var god p manipulasjon og lurte ogs AEH.

Forklarer et todelt sted i S4:

1. Et draps-sted: GM+AEH staget et sted inspirert fra filmen Gone Girl = rette mistanken mot ektemannen = politiet skulle tro at TH sto bak et drap av AEH.

(AEH tok selv av seg klrne for skifte til nye klr fr hun forsvant + AEH la igjen gifteringen som en symbolsk handling = ekteskapet er over)
=
Dette var AEH med p (lurt med p)

2. Et kidnappingscenario: GM gikk tilbake i S4 og la trusselbrev p stolen i gangen (ni Sporax fotspor i gang + et fotspor p saueskinn som l mellom stol og utgangsdra)
=
Dette viste ikke AEH om. Hun ble lurt av GM

Hva skulle skje videre?

Hvis dette skjedde
=
Det kan holdes pent flere scenarioer:

1. GM drepte AEH p et annet og "sikrere sted". GM fulgte med i media og sendte e-poster nr politiet endret hypotese til drap = for presse TH til betale lsepenger (+ et taktisk spill for sette TH i skelyset)

2. AEH lever i dag (ikke sendt livstegn pga vurdering av risiko / GM+AEH nsker at politiet skal tro AEH ble drept)

3. AEH sitter i fangenskap (hvis man leser om andre kidnappings-saker kan GM holde offer i fangenskap i revis)
Citera
2021-03-04, 20:25
Medlem
Citat:
Sett gjennom hypotesen:

GM fikk AEH med p et plott mot sin ektemann. Motiv kan vre ulike grunner. Som noen har ppekt, turbulent ekteskap, TH var gjerrig, osv
=
GM manipulerte AEH til tro at TH var gjerrig / psykopat + ppekte at ektepakt var urimelig
+ AEH hadde prvd skille seg p et tidligere tidspunkt uten hell (seperasjonspapirer uten AEH's underskrift)
=
GM fikk AEH med p et Gone Girl plott mot sin ektemann for ramme TH. Men GM var god p manipulasjon og lurte ogs AEH.

Forklarer et todelt sted i S4:

1. Et draps-sted: GM+AEH staget et sted inspirert fra filmen Gone Girl = rette mistanken mot ektemannen = politiet skulle tro at TH sto bak et drap av AEH.

(AEH tok selv av seg klrne for skifte til nye klr fr hun forsvant + AEH la igjen gifteringen som en symbolsk handling = ekteskapet er over)
=
Dette var AEH med p (lurt med p)

2. Et kidnappingscenario: GM gikk tilbake i S4 og la trusselbrev p stolen i gangen (ni Sporax fotspor i gang + et fotspor p saueskinn som l mellom stol og utgangsdra)
=
Dette viste ikke AEH om. Hun ble lurt av GM

Hva skulle skje videre?

Hvis dette skjedde
=
Det kan holdes pent flere scenarioer:

1. GM drepte AEH p et annet og "sikrere sted". GM fulgte med i media og sendte e-poster nr politiet endret hypotese til drap = for presse TH til betale lsepenger (+ et taktisk spill for sette TH i skelyset)

2. AEH lever i dag (ikke sendt livstegn pga vurdering av risiko / GM+AEH nsker at politiet skal tro AEH ble drept)

3. AEH sitter i fangenskap (hvis man leser om andre kidnappings-saker kan GM holde offer i fangenskap i revis)
Takk for svaret!
Hvis TH var s grusom som ryktene vil ha det til, i tillegg til ryktene om at AEH viste symptomer p begynnende demens, s kan det vre at GM i Gone-Girl-hypotesen har et 3-delt motiv; barmhjertighet, hevn og penger. Hypotetisk sett kan det vre at AEH lever, med ny identitet, og at hun er innlagt p et av de bedre eldresentrene i utlandet.
Citera
2021-03-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du tror stadig at en enkeltpolitimann eller kvinne kan bestemme og drive etterforskningen i ulike retninger. Du er helt uten innsikt i reelt politiarbeid. Det mer komplekst enn de du mter p karl johan i fylla.

Ja, det er riktig at jeg ikke har hye tanker om politiet, selv om du tar en sjanse nr du skriver du tror stadig og siterer et innlegg fra juli.

Men sannheten er at jeg ikke har skiftet mening siden i sommer.

Jeg har ikke stor innsikt om sykepleierarbeid eller ingenirarbeid heller, men der leser jeg stadig om ting som imponerer meg.

Norsk politi har aldri levert noe imponerende som jeg har lagt merke til, og alle mine mter med etaten bekrefter fordommene mine, politifolk er sneversynte, selvhytidelige og usikre.

S har jeg lest at det var 7,9 skere per studieplass til bachelorstudiet p politihgskolen, s kanskje det gr fremover.

Jeg m likevel innrmme at jeg hrte p hele Bertheussen-dommen, og der demonstrerte etterforskerne at de virkelig hadde tatt seg sammen og funnet mange overbevisende indisier. Men til gjengjeld var jo den jobben helt rettlinjet. Ingen trengte tenke utenfor boksen. Det handlet bare om finne beviser p at hun som alle visste var skyldig, faktisk var det.

Det er dessuten slettes ikke sant det du skriver at jeg er helt uten innsikt i reelt politiarbeid, jeg vet mer enn de fleste om norsk politi.

Jeg vet ogs at forskning har avslrt at tunnelsyn er et stort problem, blant annet i norsk drapsetterforskning.

Riktignok viser den samme forskningen at de nyutdannede er like dyktige som de erfarne gubbene.

For komme inn p politihgskolen, tror jeg det er et krav at du m ha 3 i norsk. Det skulle bare mangle. Hvis du ikke greier det, kan du jo ikke tenke, verken rasjonelt eller kreativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in