Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Du tror stadig at en enkeltpolitimann eller kvinne kan bestemme og drive etterforskningen i ulike retninger. Du er helt uten innsikt i reelt politiarbeid. Det mer komplekst enn de du mter p karl johan i fylla.
Ja, det er riktig at jeg ikke har hye tanker om politiet, selv om du tar en sjanse nr du skriver du tror stadig og siterer et innlegg fra juli.
Men sannheten er at jeg ikke har skiftet mening siden i sommer.
Jeg har ikke stor innsikt om sykepleierarbeid eller ingenirarbeid heller, men der leser jeg stadig om ting som imponerer meg.
Norsk politi har aldri levert noe imponerende som jeg har lagt merke til, og alle mine mter med etaten bekrefter fordommene mine, politifolk er sneversynte, selvhytidelige og usikre.
S har jeg lest at det var 7,9 skere per studieplass til bachelorstudiet p politihgskolen, s kanskje det gr fremover.
Jeg m likevel innrmme at jeg hrte p hele Bertheussen-dommen, og der demonstrerte etterforskerne at de virkelig hadde tatt seg sammen og funnet mange overbevisende indisier. Men til gjengjeld var jo den jobben helt rettlinjet. Ingen trengte tenke utenfor boksen. Det handlet bare om finne beviser p at hun som alle visste var skyldig, faktisk var det.
Det er dessuten slettes ikke sant det du skriver at jeg er helt uten innsikt i reelt politiarbeid, jeg vet mer enn de fleste om norsk politi.
Jeg vet ogs at forskning har avslrt at tunnelsyn er et stort problem, blant annet i norsk drapsetterforskning.
Riktignok viser den samme forskningen at de nyutdannede er like dyktige som de erfarne gubbene.
For komme inn p politihgskolen, tror jeg det er et krav at du m ha 3 i norsk. Det skulle bare mangle. Hvis du ikke greier det, kan du jo ikke tenke, verken rasjonelt eller kreativt.