Citat:
Ursprungligen postat av
RakelHole
TH og RU har begge sagt at mtene opphrte, og at siste mtet var fr/p sommeren. Et vitne p THs arbeidsplass har fortalt at han s RU p Futurum i oktober. Det str ikke noe i boken om at de har hatt kontakt etter 31.10.18.
Etter han ble siktet fortalte han i avhr at TH hadde vrt opptatt av monero og at de hadde snakket om det, noe han i tidligere avhr benektet.
Min tanke er at man kanskje kan se avhrene av TH og RU i forskjellig kontekst.
At de har gitt tilsvarende opplysninger til politiet om mtevirksomheten, tilsier
ikke ndvendigvis at de er direkte samkjrt, eller at de p noen mte har blitt
enige seg imellom med hensyn til hva som skal sies. Man kan likevel kanskje
tenke seg at TH tidligere har antydet overfor RU at han ikke trengte nevne for
andre hva de hadde snakket om. Ikke p en "n holder du kjeft"-mte, men kanskje
en mer "snn oss imellom"-mte.
Det er kanskje mulig tenke at de har hver sin grunn for holde tilbake opplysninger
om disse mtene. TH fordi han bevisst har brukt RU som informasjonskilde, og i tillegg
har lagt opp til RU som syndebukk - da gir det kanskje TH "troverdighet" ikke helt
ha oversikt over antall mter med "gutten", og innholdet i dem.
RU p sin side fordi han kanskje aner at han str i en kompromitterende situasjon
uten at han helt skjnner omfanget. Nr han blir viss p at saken er alvorlig, m
han ndvendigvis tr varsomt slik at han ikke inkriminerer seg selv.
Dette er alts mine tanker i forhold til at jeg ser RU som en usannsynlig kandidat
til aktiv medvirkning. Andre innfallsvinkler kan tenke seg vre mer realistiske, med
forbehold om at jeg tar fullstendig feil mht. RU.
Utover det vi er kjent med fra presse, bok og tildels facebooksiden, er han et forholdsvis
ubeskrevet blad. Kanskje han egentlig er superkriminell og fullstendig psycho. Jeg vet ikke.