2021-05-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har ikke lest boka, eller noen konkrete sitater fra RU sine uttalelser.

Men gitt at han bablet uoppfordret om Monero og kidnapping i avhr fr
han ble kjent med saken og alvoret, virker rart for en som skulle st i
det med begge beina.

Svidt jeg vet er lgnene hans i avhr begrenset til at han frst psto
at Monero ikke ble nevnt i mtene med TH. Dette snudde han jo p da
siktelsen kom. Da innrmte han Moneroprat.

Hvis det er flere lgner han skal ha fortalt i avhr, er jeg selvsagt
nysgjerrig p hva det dreide seg om.

Han ly om antall mter med TH og nr frste og siste mte fant sted.

Lgnene var ogs samkjrte med TH`s lgner.

Det er rett og slett ulogisk lyve i avhr hvis han ikke har noe skjule?
Citera
2021-05-30, 14:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Han ly om antall mter med TH og nr frste og siste mte fant sted.

Lgnene var ogs samkjrte med TH`s lgner.

Det er rett og slett ulogisk lyve i avhr hvis han ikke har noe skjule?

Opprettholdt han lgnen om antall mter ogs etter han ble siktet?

P hvilken mte er lgnene samkjrt med TH sine?
Spass at det indikerer at de to kan ha hatt kontakt etter den 31.10.18?
Citera
2021-05-30, 14:57
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
... Kanskje de har en deal?

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Da tror jeg saken hadde vrt lst, for lenge siden. Problemet er politiets vrangbilde av RU, de tror han forsettelig er med, mens han i virkeligheten ufrivillig er med p en eller annen mte.

For si det som det er. Nr jeg ser de 17 mai og 18 oktober 2018 bildene av ham, synes jeg han ser helt blst ut. Og disse er tatt nr han angivelig var med p utformingen av rhundredes kidnappings sak.

Kan du forklare litt nrmere, er du snill? Jeg tror ikke det er s enkelt, nemlig.
Citera
2021-05-30, 15:00
Medlem
Slettsnokens avatar
At TT ikke vil ta i vpenhistorien med ildtang en gang, sier meg at til og med de innser at dette er spikeren i kista for THs troverdighet. Fornyelig.
Citera
2021-05-30, 15:05
Medlem
Citat:
Opprettholdt han lgnen om antall mter ogs etter han ble siktet?

P hvilken mte er lgnene samkjrt med TH sine?
Spass at det indikerer at de to kan ha hatt kontakt etter den 31.10.18?

TH og RU har begge sagt at mtene opphrte, og at siste mtet var fr/p sommeren. Et vitne p THs arbeidsplass har fortalt at han s RU p Futurum i oktober. Det str ikke noe i boken om at de har hatt kontakt etter 31.10.18.

Etter han ble siktet fortalte han i avhr at TH hadde vrt opptatt av monero og at de hadde snakket om det, noe han i tidligere avhr benektet.
Citera
2021-05-30, 15:05
Medlem
Citat:
Jeg har ikke lest boka, eller noen konkrete sitater fra RU sine uttalelser.

Men gitt at han bablet uoppfordret om Monero og kidnapping i avhr fr
han ble kjent med saken og alvoret, virker rart for en som skulle st i
det med begge beina.

Svidt jeg vet er lgnene hans i avhr begrenset til at han frst psto
at Monero ikke ble nevnt i mtene med TH. Dette snudde han jo p da
siktelsen kom. Da innrmte han Moneroprat.

Hvis det er flere lgner han skal ha fortalt i avhr, er jeg selvsagt
nysgjerrig p hva det dreide seg om.
Jeg tror vi skal ta hva RU og TH angivelig har sagt og ikke sagt i forhr, med en klype salt. Men det er helt merkelig at politiet som virkelig har snakket med RU har ftt s lite ut av det han har sagt. De kan umulig ha brukt Asbjrn metoden og helt tydelig hat et tunnelsyn som har hindret dem i se den rette sammenhengen i saken, som RU er en del av.
Citera
2021-05-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Kan du forklare litt nrmere, er du snill? Jeg tror ikke det er s enkelt, nemlig.
Det er vel bred enighet om at RU vet mer enn han sier, uansett hvilken hypotese man tror p. Derfor sier jeg at en deal med RU, hvor han forteller hva det n enn er han ikke sier, ville ha frt til at saken for lengst hadde blitt lst. Siktelser for bde det ene og det andre, har ikke resultert i noen lsning. Om denne ukens utspill vil f RU til snakke, gjenstr se. Jeg tror ikke det. Han vet at han er uskyldig og at han ufrivillig havnet i rhundredes kidnappings sak. Han ville bare bli Chief Executive Officer i en krypto valuta fabrikk.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-30 kl. 15:31.
Citera
2021-05-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RakelHole
TH og RU har begge sagt at mtene opphrte, og at siste mtet var fr/p sommeren. Et vitne p THs arbeidsplass har fortalt at han s RU p Futurum i oktober. Det str ikke noe i boken om at de har hatt kontakt etter 31.10.18.

Etter han ble siktet fortalte han i avhr at TH hadde vrt opptatt av monero og at de hadde snakket om det, noe han i tidligere avhr benektet.
Kanskje RU kom p Futurum for se om TH var der uten mte TH ? Kan ogs ha vrt en annen person som lignet p RU ? Uansett, hele ideen om at de to mtes i all offentlighet for forberede kidnappingen/drapet av AEH er helt absurd.
Citera
2021-05-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg tror vi skal ta hva RU og TH angivelig har sagt og ikke sagt i forhr, med en klype salt.

Tror du p TH's historie om de afghanske tenringene som viste ham en pistol?
Citera
2021-05-30, 16:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RakelHole

Min tanke er at man kanskje kan se avhrene av TH og RU i forskjellig kontekst.
At de har gitt tilsvarende opplysninger til politiet om mtevirksomheten, tilsier
ikke ndvendigvis at de er direkte samkjrt, eller at de p noen mte har blitt
enige seg imellom med hensyn til hva som skal sies. Man kan likevel kanskje
tenke seg at TH tidligere har antydet overfor RU at han ikke trengte nevne for
andre hva de hadde snakket om. Ikke p en "n holder du kjeft"-mte, men kanskje
en mer "snn oss imellom"-mte.

Det er kanskje mulig tenke at de har hver sin grunn for holde tilbake opplysninger
om disse mtene. TH fordi han bevisst har brukt RU som informasjonskilde, og i tillegg
har lagt opp til RU som syndebukk - da gir det kanskje TH "troverdighet" ikke helt
ha oversikt over antall mter med "gutten", og innholdet i dem.

RU p sin side fordi han kanskje aner at han str i en kompromitterende situasjon
uten at han helt skjnner omfanget. Nr han blir viss p at saken er alvorlig, m
han ndvendigvis tr varsomt slik at han ikke inkriminerer seg selv.

Dette er alts mine tanker i forhold til at jeg ser RU som en usannsynlig kandidat
til aktiv medvirkning. Andre innfallsvinkler kan tenke seg vre mer realistiske, med
forbehold om at jeg tar fullstendig feil mht. RU.

Utover det vi er kjent med fra presse, bok og tildels facebooksiden, er han et forholdsvis
ubeskrevet blad. Kanskje han egentlig er superkriminell og fullstendig psycho. Jeg vet ikke.
Citera
2021-05-30, 16:29
Medlem
Om badekarhistorien.

Noen som vet om moppen, som angivelig ble brukt da glasslampen p badet ble knust, var i S4 etter forsvinningen. Eller om den var forsvunnet, slik som vaskebtten.

Nr ble badekarhistorien fortalt frste gang? Ble den fortalt i nov -18, fordi politiet spurte han om vann og glasskr som stedsgranskerne hadde oppdaget p badet i andre etasje.

TH, som vet veldig godt hva som skjedde p badet, kan ha svart noe lignende " ... det m ha vrt TEH som har gjort det ... den gutten er s slv ... badekaret har sikkert rent over for han ... s har han forskt trke opp og knust glasslampen med moppen ... og s dro han hjem uten si ifra". Noe i den duren der.

TH kan ha vrt uforberedt og svart med den frste bortforklaringen han kom p. Hadde han ftt bittelitt mer tid p seg, kunne han ha sagt, eller lyet da, at uhellet skjedde da AE badet fr de dro i teateret. Det ville blitt vanskeligere motbevise for politiet.

Og pistolhistorien, fortalt i des -18, kan den ha kommet i forbindelse med at TH har blitt spurt om lovlige og ulovlige vpen funnet i nov -18 i S4.
Citera
2021-05-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Og pistolhistorien, fortalt i des -18, kan den ha kommet i forbindelse med at TH har blitt spurt om lovlige og ulovlige vpen funnet i nov -18 i S4.

Pistolhistorien fortalte TH p eget initiativ, p tampen av et avhr der han hadde gjennomgtt sine analyser om hendelser etter forsvinningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in