2021-05-30, 12:48
Medlem
Eller RU er s innsyltet at han ikke kan si noe uten bli funnet skyldig. Han har i tillegg til i god tro opprette kontoer osv. ogs i god tro vrt p handletur i Biltema, Clas Ohlson og Sparkjp med lange handlelister og da kjrt den bilen AEH senere ble bortfrt i.

Alle disse hypotesene forutsetter at TH eller RU eller begge er stokk dumme.

Nei, det er en tredje person med i bilde og RU vet eller aner hvem det er, men tr ikke si noe.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-30 kl. 13:11.
Citera
2021-05-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
N er visst tiltalen mot RU medvirkning til grov frihetsbervelse.
Vanskelig for oss utenforstende f med oss hva han har visst og ikke visst. Man kan tenke seg selv at det kunne vre umulig fatte at man samarbeider med en som egentlig legger opp til grov frihetsbervelse, for ikke snakke om mord. Det ville vre totalt utenkelig at en av Norges rikeste menn, en beskjeden og hyt ansett person, kunne ha slike planer. Det ville nok vre ufattelig
for alle, inkludert RU.

At passordet Anne ble opprettet 4 mnd i forveien, behver absolutt ikke bety at den som opprettet det hadde den fjerneste anelse om at det ville kunne brukes til noe s grusomt. Kunne hatt blitt fortalt det dreide seg om pengeplassering, gjemme unna penger, skjult pengegave. Hva som helst, bare ikke kidnapping/ mord.

RU kan ha laget hele oppsettet alene, for assistere TH.
Det er vel her det begynner bli komplisert, alts om han kan ha blitt lurt s trill rundt.
Hva kodene skulle bety, kan ha blitt forandret av TH i ettertid. Han kan alts ha ftt vite av RU at det var helt opp til TH hvilken kommunikasjon han ville kodene skulle vre/bety.
Kodene kan bare ha blitt skrevet/ frt over av TH i trusselbrevet, med alts en helt annen kommunikasjon/ betydning. Trusselbrevets Donald Duck sprk kan vre komponert av TH. Med mindre man er totalt isolert fra omverden, har man hrt order F*cke med, om man s er 100 r.
Om det hadde vrt slik at RU var lurt trill rundt av TH. S hadde han vel sagt at det var han som instruerte TH om hvordan man gr frem p mymonero.com, cumberlandmining.com og dvtrading.co i den tro at det skulle brukes til noe helt annet.
Citera
2021-05-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ufrivillig. Han er jo stormanns- og pengegal.
Er det du nevner, noen grunn til ikke kunne ufrivillig havne i trbbel ?
Citera
2021-05-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
... Kanskje de har en deal?
Da tror jeg saken hadde vrt lst, for lenge siden. Problemet er politiets vrangbilde av RU, de tror han forsettelig er med, mens han i virkeligheten ufrivillig er med p en eller annen mte.

For si det som det er. Nr jeg ser de 17 mai og 18 oktober 2018 bildene av ham, synes jeg han ser helt blst ut. Og disse er tatt nr han angivelig var med p utformingen av rhundredes kidnappings sak.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-30 kl. 13:53.
Citera
2021-05-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Fr det ikke til stemme at RU, som i frste avhr, uvitende om hva det gjaldt, visstnok
uoppfordret begynte snakke om monero og kidnapping.

Hvis han visste at han var en del av et komplott, om han alts var medvirkende, ville
han selvsagt skjnt hvorfor politiet ville snakke med ham. Han hadde definitivt ikke
snakket slik som han gjorde.

Etter det vi kjenner til fra avhr, oppfrer ikke RU seg som en bevisst medskyldig.

Han oppfrer seg mer som en som gradvis fatter hva han er trukket inn i.

I tillegg pekte alts TH tidlig p RU som en kandidat. Det hadde han ikke gjort
dersom RU kjente detaljer i komplottet.

RU har lyet for politiet fra frste stund s han har null troverdighet.

Og hva er vitsen med lyve hvis du ikke har noe skjule?
Citera
2021-05-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Et moment til: TH gikk alts turer alene rundt Langvannet p mrke kvelder etter forsvinningen, mens han hjemme forskanset seg med skarpladd hagle, flte seg iakttatt og fryktet at gjerningspersonene ville komme etter ham.

Hvis man har litt autismespektergreier s er gjerne rutiner viktig.
Citera
2021-05-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
TT var nok ute og koste seg i en fantastisk sommerkveld og natt.
Herlig vre ute med venner etter en s lang nedstengning.

De kommer nok innom i ny og ne, selv skal jeg p bttur s du vinner nok i dag ogs.

Her manglet bare selfien
Citera
2021-05-30, 14:12
Medlem
Kan det vre slik at politiets utspill 24 mai var en reaksjon p RUs utspill 18 mai, med nytt profilbilde som sukserik Chief Executive Officer (CEO) ? De tror han bak bildet sitter med over 10 millioner kroner i Monero ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-30 kl. 14:17.
Citera
2021-05-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kan det vre slik at politiets utspill 24 mai var en reaksjon p RUs utspill 18 mai, med nytt profilbilde som sukserik Chief Executive Officer (CEO) ?

Eller noe som starta dagen etter
Citera
2021-05-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Eller noe som starta dagen etter
Hva startet dag etter ?
Citera
2021-05-30, 14:24
Medlem
Det er et par ting i denne gsehudfremkallende saken som jeg mener er sterke indiser for at det er ektemannen som str bak.
Hvem andre enn han har motiv for bortfre ei bestemor beskrevet kun med godord? Hvis man virkelig nsket kidnappe noen og vre sikker p f mye penger kjapt hadde det vrt mer virkningsfullt kidnappe et av barna som har barn selv eller et av barnebarna. De fleste hadde synes det var mye vrre f barn eller barnebarn bortfrt enn mamma/bestemor og jeg tror familien hadde vrt hakket mer interessert i en lsning p bortfringen hvis det var et annet familiemedlem som var savnet. Legger man til det som har kommet frem av ektepakt, uttalelser fra venninner av AEH og andre vitner s har TH motiv for sikre pengebingen han er s glad i.

Jeg vet om mennesker som har opplevd vold og trusler som har flyttet til motsatt landsdel fordi traumet og trusselen etter det de har opplevd sitter s sterkt i. Mennesker som knapt har maktet hente ved p trappa i vintermrket fordi de er redd for at gjerningsmannen skal st klar utenfor. Jeg kjenner ikke TH, men det er absurd at han er s knyttet til hjemmet sitt at han insisterer p bo der allerede samme kvelden som kona hans er kidnappet fra det samme hjemmet. Og det med trussel om at han er overvket! Nr han fr flytte hjem sover han med hagle og vandrer rundt i hstmrket alene selv om han mener han har mtt to utenlandske ungdommer med pistol i nromrdet. Fremdeles er kona hans bortevekk, men det ser egentlig ut til passe han fint. Litt brysomt med det politiet som ikke vil slutte mase, men han trster seg med at AEH har levd et godt liv. Jaja.
Citera
2021-05-30, 14:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
RU har lyet for politiet fra frste stund s han har null troverdighet.

Og hva er vitsen med lyve hvis du ikke har noe skjule?

Jeg har ikke lest boka, eller noen konkrete sitater fra RU sine uttalelser.

Men gitt at han bablet uoppfordret om Monero og kidnapping i avhr fr
han ble kjent med saken og alvoret, virker rart for en som skulle st i
det med begge beina.

Svidt jeg vet er lgnene hans i avhr begrenset til at han frst psto
at Monero ikke ble nevnt i mtene med TH. Dette snudde han jo p da
siktelsen kom. Da innrmte han Moneroprat.

Hvis det er flere lgner han skal ha fortalt i avhr, er jeg selvsagt
nysgjerrig p hva det dreide seg om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in