2021-03-27, 10:32
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvis dette er en del av planen m formlet vre ettergtt. Det er garantert skjedd en endring av konto, men at mb kjenner til dette. Hvis ikke ville utbetaling gtt til det gamle evt blitt avvist. Nr det ble kjent er interessant. M vre svrt nylig fr ellers er det rart vente til lnningsdag. Kan dog hende teh har somlet med opplysningen.
Det jeg etterlyste var en link hvor det str at MB spurte AE etter snnens kontonummer.
Citera
2021-03-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det jeg etterlyste var en link hvor det str at MB spurte AE etter snnens kontonummer.
Mener Minnie bekreftet opplysningen.
Citera
2021-03-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Mener Minnie bekreftet opplysningen.

Stemmer. Her er et par utdrag fra to av Minnimus sine innlegg.

Sitat 20.10.20
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg kan bekrefte at det var MB som AE snakket med og at hun fortsatt var lnningsansvarlig dengang. Det var en konkret opplysning hun trengte, et kontonummer.

Sitat 27.12.20
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
MB ringte AE med sprsml rundt kontonummeret til TEH for lnnsutbetaling.
Citera
2021-03-27, 11:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Stemmer. Her er et par utdrag fra to av Minnimus sine innlegg.

Sitat 20.10.20

Sitat 27.12.20
Ok, i s fall gjr det etter min mening samtalen med MB enda mer troverdig, i tillegg til flgende:

- 14 minutter er undvendig lenge hvis samtalen var arrangert. Jo kortere samtale, desto mindre huske.

- TH hadde ikke behvd komme mistenkelig sent p jobb. AE kunne blitt ringt opp av MB p et tidspunkt TH viste seg p jobb til normal tid.

- MB sa hun hrte TH i bakgrunnen, noe som svekket troverdigheten til snnen undvendig. Snnen fikk p den mten et opptak av samtalen.

- Det gikk alt for lang tid fra AE ble spurt om snnens kontonummer til hun ringte snnen. At AE i mellomtiden ringte datteren, avbrt samtalen etter 3 sek og sendte en ulogisk sms, virker usannsynlig.

- 0856 bilen behvde ikke vente til nyaktig minuttet AE avsluttet samtalen med MB hvis den var rigget. Det var ingen risiko kjre bilen til S4 hvis AE allerede var drept, og de kunne umulig vite om overvkningskameraet ved Hjelpemiddelsentralen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-03-27 kl. 12:47.
Citera
2021-03-27, 14:18
Medlem
[quote=LH07|75248652]Holden fremstr skrsikker p at saken henlegges, men sier samtidig at han hper p oppklaring. Mener han henleggelse av hele saken eller kun mot hans klient.

Ja, han mener tiltalen mot TH kommer til henlegges.

Slik media, familie, venner og politiet har fremstilt Hagen s er enhver mgm utelukket i min verden. Om s er samtalen med MB og TEH reell og AEH i live nr Tom Hagen dro.

Str fast p min teori om en kynisk utenlandsk kriminell bande str bak. De gjorde et godt forsk, har kvittet seg med liket og er "fornyd" med de pengene de allerede har ftt og er gtt videre i sin verden med ny og annen faenskap. At banden kan ha ftt tipset av en fiende av TH er ikke umulig. Men dette er IKKE utfrt av nordmenn.
Citera
2021-03-27, 14:49
Medlem
Den enkleste forklaringen p gten er at Tom Hagen drepte og skjulte AE i lpet av natten, og at livsbevis- og alibisamtaler fra morgenen drapsdagen er forfalsket og jukset med.

Telefonaktiviteter sammen med to vitneutsagn gir TH alibi. Tenker p Baneheiasaken, der vitneutsagn fra JHA fikk VK dmt, selv om telefonaktivitet viste at VK befant seg annet sted. Vitneutsagn trumfet telefonbeviser, og VK ble dmt.

I Lrenskogsaken sttter vitneutsagnene og telefonaktivitetene hverandre. Jeg tror at TH er brennsikker p at han aldri kan bli dmt slik saken str n. S lenge vitnene ikke vakler.

Hva slags trusler og press kan vitnene ha blitt utsatt for, for hindre de i endre forklaring? At TH kan true med drepe noen "sakte men sikkert" vet vi fra fr. Truer TH med f vitnene drept om han blir satt i fengsel? Truer TH vitnene med at han vil f noen av vitnenes nrmeste drept, om han havner i fengsel?

Tror vitnene at TH har hyret inn proffe drapsmenn for drepe AE, kan vitnenes frykt for eget liv oppleves svrt reell. Kanskje vitnene tror at Moneroene kan brukes som betaling for nye leiemord der de selv blir drept. Dersom TH havner bak murene.

TH har forstsatt rderett over egen formue om han blir dmt til fengselsstraff. TH kan straffe vitnene konomisk selv om han sitter i fengsel.

Jeg tror ikke at det var noen proffe leiemordere involvert da AE ble drept.

Men jeg ser at TH kan true vitner til lydighet p mange mulige mter.
Citera
2021-03-27, 16:13
Medlem
Slettsnokens avatar
De pfallende trange tidsvinduene mener jeg styrker hypotesen om at AE ble drept av TH mellom 0856 og 0906. Skulle drapet ha skjedd om natta ville det ikke vrt ndvendig med stoppeklokkepresisjon som vi ser i denne saken.
Citera
2021-03-27, 18:56
Medlem
"Minnie bekreftet opplysningen". Mener man i fullt alvor at brukerne skal ta dette serist? Jeg sier ikke dette for diskreditere Minnimus, men hvem som helst kan slenge ut hvilken som helst pstand! Opplysningen er i beste falle et udokumentert rykte. Det ble tidligere kommentert at "TT" holdt seg borte fra trden. Det gjelder ikke bare "TT".
Svrt f svenske brukere gidder bruke tid p denne trden, og jeg skjnner veldig godt hvorfor. Trden er helt spesiell i Flashback-sammenheng.
Bastante oppfatninger om skyldsprsmlet. Her er ikke rom for tvil og undring. Stiller man sprsml, blir man karakterisert som "TT". Man blir angrepet av brukere med et frdende sinne. P den mten skremmer man effektivt bort nye brukere. Dette er oppskriften p skape et ekkokammer.
Jeg har registrert tendenser i andre trder, men her brukes denne hersketeknikken kontinuerlig. Svensker flest holder seg for god til dette.
En nesegrus beundring for politiet. Veldig uvanlig p FB. De fleste erfarne brukerne har sett hvordan politiet tar snarveier, og ikke minst at politiet slipper unna med dette.
Rykter og sladder skaper grunnlaget for vaklende hypoteser. Man blnekter for at politiet lekker. Dette er nesten unikt for denne trden. Alle oppegende brukere vet at politiet lekker. At dette blir avvist av SEFO, er like overraskende som at langfredag er p en fredag.
Oppblste personligheter som diagnostiserer. Man kappes om beskrive redselshistorier fra S4. Hadde man behersket seg, ville det garantert ha fremsttt mer troverdig. Politiet har i flere omganger erkjent at de har ikke nok til f TH dmt. Men dette nr tydeligvis ikke gjennom hos de skrsikre. Hvor mange ganger har ikke enkelte brukere varslet om et snarlig gjennombrudd? Hvor mange ganger har vi ikke hrt, at n er det like fr noen blir varetektsfengslet??
N jubles det over at politiet har begynt innkalle vitner til nye avhr etc. Er dette egentlig noe juble over? Tyder ikke nettopp dette p at kortstokken snus, og at det ikke er s veldig stor progresjon i saken?
Sjekk andre trder p FB. Det er stort sett nordmenn som holder p med dette tvet.
La oss hpe at denne saken blir oppklart i lpet av dette ret, men jeg har mine tvil.
Jeg logger meg ut, og nsker brukerne en god pske!
Senast redigerad av Hellsculls 2021-03-27 kl. 19:02.
Citera
2021-03-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
De pfallende trange tidsvinduene mener jeg styrker hypotesen om at AE ble drept av TH mellom 0856 og 0906. Skulle drapet ha skjedd om natta ville det ikke vrt ndvendig med stoppeklokkepresisjon som vi ser i denne saken.
Man kan i stort lgga undan var telefonsamtalen och SMS gick till eller ifrn, utan inrikta dig p var alla var med grund av telefonlistan ver fast/ mobia telefoner. Det r intressant med 8.45 och 9.14 samtalen till/frn S4. Skedde det p fast eller mobil telefon. TH var p jobbet vid 9.14 var va de andra ? Det har inte delgivning i media.
Citera
2021-03-27, 20:12
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Minnie bekreftet opplysningen". Mener man i fullt alvor at brukerne skal ta dette serist? Jeg sier ikke dette for diskreditere Minnimus, men hvem som helst kan slenge ut hvilken som helst pstand! Opplysningen er i beste falle et udokumentert rykte.

N virker du slik sur og grinete igjen. Kan du ikke heller vre blid og glad?

Minni's uttalelser har vist seg stemme gang p gang. Derfor er det svrt gode grunner til at det er hold i disse ogs.
Citera
2021-03-27, 21:28
Medlem
Vi synsere kan bare lese det som media skriver, ta utgangspunkt i det og drmme oss bort som wannabeetterforskere.

Jeg registrerer at Futurummennene ikke har meldt seg, politiet har sjekket alt de kan og sporet er lagt bort. MERK: Ikke sjekket ut av saken.
Akkurat det samme med to forskjellige vitner i s. Sjekket opp det som kan sjekkes opp og lagt bort.

Politiet virker ikke ha et snev av peiling p hva som har skjedd, ingen tekniske spor de kan knytte til noen, ingen kjemiske spor de garantert kan knytte til noen. Klart de fortsetter etterforske det de tror er lsningen.

Etter min mening virker det som om hpet n er de digitale sporene. La oss hpe det kan fre til en lsning i saken. Uansett hvem som er gjerningsmann.
Citera
2021-03-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Vi synsere kan bare lese det som media skriver, ta utgangspunkt i det og drmme oss bort som wannabeetterforskere.

Jeg registrerer at Futurummennene ikke har meldt seg, politiet har sjekket alt de kan og sporet er lagt bort. MERK: Ikke sjekket ut av saken.
Akkurat det samme med to forskjellige vitner i s. Sjekket opp det som kan sjekkes opp og lagt bort.

Politiet virker ikke ha et snev av peiling p hva som har skjedd, ingen tekniske spor de kan knytte til noen, ingen kjemiske spor de garantert kan knytte til noen. Klart de fortsetter etterforske det de tror er lsningen.

Etter min mening virker det som om hpet n er de digitale sporene. La oss hpe det kan fre til en lsning i saken. Uansett hvem som er gjerningsmann.

Ikke merkelig i det hele tatt at det ikke finnes spor etter andre enn TH hvis det er han som har gjort det, det er jo helt logisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in