2020-12-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg er enig i at alibi er helt avgjrende i denne saken, og er nok grunnen til at vi ikke har ftt vite s mye om det.

Teledata og bompasseringer viser kun hvor telefon og bil befinner seg, s disse kan enkelt manipuleres, andre telefoner, andre biler, andre skilt (utenlandske?) etc..

Alt dette kan fremskaffes p nett, kryptert og usporbart.

I en sak som er planlagt over r, kan man forvente at alibiene ogs er nye planlagt og vanskelig lar seg knekke, men det br ikke vre umulig.

Edit: Var jeg etterforskningsleder ville jeg satt av en gruppe etterforskere p hver av familiemedlemmene som kun skulle konsentrere seg om alibi, og da stille seg sprsmlet: Dersom dette alibiet har vrt planlagt i revis, er det i s fall den minste mulighet fabrikkere?

Jeg bde hper og tror dette er gjort.
nummerskiltene er garantert stjlet eller falske.
Citera
2020-12-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det skal se ut som om AEH bestemte selv ikke dra p hyttetur den dagen, uten vente p at TH skulle ringe slik at de kunne ta den endelige avgjrelsen sammen. Som de hadde avtalt, iflge TH.

Og hvordan kunne AEH ha visst om den angivelig "lse avtalen" om mte p Lillehammer kl 11 dagen etter, alts p torsdag 1. november 2018, om ikke TH selv hadde fortalt henne om det mulige mtet? Av praktiske hensyn nsket TH muligens utsette avreisen til torsdag 1. november, slik at han kunne f gjort unna dette mtet p veien til Kvitfjell? Slik har jeg forsttt det.

Og, jeg ser at mange blir opphengt i uoverensstemmelse mellom sms og THs versjon av saken. I en slags iver etter sttte AEH, vil mange mene at TH lyver p ene eller andre mten om hva som var avtalt rundt hytteturen.

Og samtidig blir det glemt at AEH muligens ikke var i live kl 09:10 og derfor ikke kan ha sendt sms selv.

Hvilket var hovedformlet med sms. styrke forestillingen om at AEH var i live.

Det ser ut fra SMS som hun er fortalt at de mest sannsynlig ikke skal reise den dagen, men neste dag.
Hun sier videre at om det blir slik, at de ikke reiser fr neste dag, kan hun hjelpe datteren med barnepass.
Citera
2020-12-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Hvilke nummer skilter? Datteren i Lier sine?
Citera
2020-12-07, 13:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Og samtidig blir det glemt at AEH muligens ikke var i live kl 09:10 og derfor ikke kan ha sendt sms selv.

Nemlig, sms 0910 hadde flere hensikter:

1. Skaffe alibi til TH ved vise at AE levde da han viste seg p Futurum.

2. Vise at AE tok egne avgjrelser.

3. Skape forvirring 2 - 1 - 2 (ja - nei - ja).

4. Gi alibi til datter som mottok sms.

5. Evt. gi beskjed om at planen er utsatt.

6. Fungere som ankerpunkt i tidslinjen 0906 - 0910 - 0914.

7. Knytte teaterturen til livssignalet, ingen utenforstende kunne sendt den.

8. Vise at AE var behjelpelig, passe barn, omsorgsfull til det siste.
Citera
2020-12-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ja. Det skal se ut som om AEH bestemte selv ikke dra p hyttetur den dagen, uten vente p at TH skulle ringe slik at de kunne ta den endelige avgjrelsen sammen. Som de hadde avtalt, iflge TH.

Og hvordan kunne AEH ha visst om den angivelig "lse avtalen" om mte p Lillehammer kl 11 dagen etter, alts p torsdag 1. november 2018, om ikke TH selv hadde fortalt henne om det mulige mtet? Av praktiske hensyn nsket TH muligens utsette avreisen til torsdag 1. november, slik at han kunne f gjort unna dette mtet p veien til Kvitfjell? Slik har jeg forsttt det.

Og, jeg ser at mange blir opphengt i uoverensstemmelse mellom sms og THs versjon av saken. I en slags iver etter sttte AEH, vil mange mene at TH lyver p ene eller andre mten om hva som var avtalt rundt hytteturen.

Enig i at dette er den mest sannsynlige forklaringen. Teh var redd for si noe feil til politiet og vegret seg mot uttale seg. Ei 70 r gammel dame som er opptatt av Halloween med barnls snn. Sammenholdt med lnnssprsml kan det stilles sprsml om 90 sekunders samtalen. Gm hadde nok ikke mer tid til rdighet.
Citera
2020-12-07, 13:28
Medlem
Farkostens avatar
Citat:

Gode og fornuftige betraktninger.
Det produseres en god del hypotesefyll som ikke ndvendigvis har noe med saken gjre.
Senast redigerad av Farkosten 2020-12-07 kl. 13:30. Anledning: tillegg
Citera
2020-12-07, 13:50
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Det gr fint an kjre utenom bomstasjoner fra Lier til Fjellhamar, bl.a. via Oslofjordtunnelen og videre gjennom Enebakk.

Edit: benytte stjlne eller falske skilt eller bil tror jeg er for risikabelt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-12-07 kl. 13:53.
Citera
2020-12-07, 14:00
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det gr fint an kjre utenom bomstasjoner fra Lier til Fjellhamar, bl.a. via Oslofjordtunnelen og videre gjennom Enebakk.

Edit: benytte stjlne eller falske skilt eller bil tror jeg er for risikabelt.

Utenom bomstasjoner str det veikameraer i hytt og gevr overalt, og de ser man sjelden.

Jeg ser det som rimelig usannsynlig bevege seg over den avstanden uten bli registrert i noe slags trafikksystem, selv om man unnhgr "bomstasjoner".
Citera
2020-12-07, 14:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Utenom bomstasjoner str det veikameraer i hytt og gevr overalt, og de ser man sjelden.

Jeg ser det som rimelig usannsynlig bevege seg over den avstanden uten bli registrert i noe slags trafikksystem, selv om man unnhgr "bomstasjoner".

Oversikt over SVVs webkameraer viser at det fint ogs gr unng disse p veien. Kameraet i Ytre Enebakk m man dog kjre rundt.

Planen har nok tatt hyde for slike utfordringer ogs.

Edit: Nevnte kamera viser kun Osloveien, og dermed ikke veien mot Lillestrm.

https://www.vegvesen.no/trafikkinfor...nger/Webkamera

https://bomstasjon.no/
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-12-07 kl. 14:31.
Citera
2020-12-07, 15:43
Medlem
Nottelitens avatar
Fr dem som undrar vid tidpunkten fr denna dom :
15:27 Bertheussen-dom 15. januar Dommen i saka mot Laila Bertheussen kjem fredag 15. januar, skriv Dagbladet. Aktor sin pstand var to r i fengsel, medan forsvararen bad om full frifinning for sambuaren til tidlegare justisminister Tor Mikkel Wara.
https://www.nrk.no/nyheter/rettssake...sen-1.15141630
Citera
2020-12-07, 16:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ja. Man ska inte gra det fr svrt heller. Att fisken sprattlar gr det i sak inte till mer eller mindre fisk.

r det ingen fisk s sprattlar den inte.
Citera
2020-12-07, 17:48
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
mulig th er inspirert av filmen fargo, men hun hadde ingen rike slektninger som kunne betale for henne. Th nektet. Hadde vrt fint om lego innimellom kunne skrive litt om andre filmer enn go girl.
Dette er da ikke Filmpolitiet. Hvis du vil lese om andre filmer fr du finne deg et film-forum.

Filmen heter forresten

GONE GIRL

Det er mye som tyder p at denne filmen ble benyttet som inspirasjon for plottet i Hagen-saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in