2020-12-07, 17:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Okej, s telefontidene og klokkeslettene som du hittil har ledd av, er ikke s tilfeldige likevel alts, s lenge du fr hamret de ned i din hypotese?

Det du mener er at 0906 og 1006 har en sammenheng, 1 time, men ikke noen av de andre klokkeslettene?
Er du synsk?
Ok, skal innrmme at jeg har ledd godt av hypotesen din, srlig nr du drar frem alle de mistenkelige klokkeslettene og kodemeldingene!

Ok, skal svare deg siden du maser - i spoliler

Citera
2020-12-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Dette er da ikke Filmpolitiet. Hvis du vil lese om andre filmer fr du finne deg et film-forum.

Filmen heter forresten

GONE GIRL

Det er mye som tyder p at denne filmen ble benyttet som inspirasjon for plottet i Hagen-saken.
Gone granny?
Citera
2020-12-07, 18:23
Medlem
Citat:
Det er noe jeg tror utifra ordlyd, skrivemte, utforming og innhold, sammenholdt med vrige opplysninger ja.
Hva tenker du om han som dro til australia. Ingen ransakinger der. Det er rart om de har medvirket i en eller annen form. Telefonen med teh virker oppkonstruert.
Citera
2020-12-07, 18:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Er du synsk?
Ok, skal innrmme at jeg har ledd godt av hypotesen din, srlig nr du drar frem alle de mistenkelige klokkeslettene og kodemeldingene!

Ok, skal svare deg siden du maser - i spoliler

Det frn si var godt oppsummert. Du fr mene hva du vil, men verken du eller andre her har greid sl sprekker i hypotesen s langt.

Som sagt, jeg venter med le til vi vet lsningen p mysteriet.
Citera
2020-12-07, 18:46
Medlem
Legokatts avatar
Et godt tegn p at flere ser Gone Girl hypotesen stemner er:
1. alle usaklige meldinger
2. alle som ber meg om skrive om noe annet
3. Jayce som prver sensurere den (virker desperat)

Men

Brikkene stemmer
+
Filmen har alle hovedtrekkene
+
Politiet har hypotesen
=
Ikke viktig hva som skrives her p forumet om hypotesen

For oppsummere kort:
GM manipulerte AEH med p dette plottet
De benyttet teknikker fra filmen Gone Girl
GM la trusselbrev i S4 uten at AEH viste om det = GM lurte AEH+TH

Og husk p dette:

-AEH bestillte hndverker / elektriker = frte til at alarmsystem var fortsatt deaktivert forsvinningsdagen

-AEH utsatte hytteturen i SMS forsvinningsdagen = TH forklarte at han skulle ringe hjem etter ca 1 time = planlagt for f TH til ringe hjem etter ca 1 time (passer inn med telefon lagt i ro p feil side av bordet kl 10.07 (nr TH ringer hjem)

-AEH ringte / sendte SMS forsvinningsdagen til done barn = gav dem alibi

-TH sto opp kl 08.15 / AEH sto opp i syv tiden

-sted med blodvask, et fall, biologiske spor

-AEH's DNA p en gjenstand som knyttet TH til handlingen (mens TH var p jobb)

-AEH hadde kontroll p naboer = gjorde at at slikt plott i det hele tatt kunne utfres i et tettbebygd boligstrk i Norge

-AEH la igjen gifteringen

+AEH kommuniserte ekteskapsproblemer:
"seks dager fr forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid fr forsvinningen"

+ +

=

Brikkene samlet kan kun besvares gjennom en hypotese

GONE GIRL hypotesen

(gleder meg til lese alle usaklige angrep p den
Citera
2020-12-07, 18:47
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva tenker du om han som dro til australia. Ingen ransakinger der. Det er rart om de har medvirket i en eller annen form. Telefonen med teh virker oppkonstruert.
Jeg tror han som dro til Australia var for ls kanon til bli med p noe snt, og jeg tror de var glad for det valget n.

Telefonen til snnens telefon tror jeg ble foretatt av en annen som var i huset. At MB fortalte at hun hrte TH i bakgrunnen mener jeg fritar henne for mistanke fordi det sr tvil om denne viktige 0914-samtalen med snnen.
Citera
2020-12-07, 20:58
Bannlyst
Citat:
Det frn si var godt oppsummert. Du fr mene hva du vil, men verken du eller andre her har greid sl sprekker i hypotesen s langt.

Som sagt, jeg venter med le til vi vet lsningen p mysteriet.

Du har rett i at det er noe spesielt med alle disse 6-tallene og oppringninger. Om det betyr noen mystisk beskjed er jeg usikker p. Da ville hele planen kanskje bli forpurret hvis han ringte 1 minutt for tidlig eller 1 minutt for seint. Kan det vre at han s p klokka si og ringte hver hele time? Men s var klokken hans 6 minutter for sein. Men det er jo ogs litt rart hvis han er en snn systematiker. Skulle tro klokken hans var stilt p minuttet og kanskje p sekundet ogs. Klarer ikke helt forst hva de beskjedene skal bety. TH har jo ingen kontroll p hva som skjer i S4 fra Futurum heller. Med mindre at han har et skjult IP-kamera, og kan flge med fra sin smart-telefon eller ipad.
Citera
2020-12-07, 21:00
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Et godt tegn p at flere ser Gone Girl hypotesen stemner er:
1. alle usaklige meldinger
2. alle som ber meg om skrive om noe annet
3. Jayce som prver sensurere den (virker desperat)

Men

Brikkene stemmer
+
Filmen har alle hovedtrekkene
+
Politiet har hypotesen
=
Ikke viktig hva som skrives her p forumet om hypotesen

For oppsummere kort:
GM manipulerte AEH med p dette plottet
De benyttet teknikker fra filmen Gone Girl
GM la trusselbrev i S4 uten at AEH viste om det = GM lurte AEH+TH

Og husk p dette:

-AEH bestillte hndverker / elektriker = frte til at alarmsystem var fortsatt deaktivert forsvinningsdagen

-AEH utsatte hytteturen i SMS forsvinningsdagen = TH forklarte at han skulle ringe hjem etter ca 1 time = planlagt for f TH til ringe hjem etter ca 1 time (passer inn med telefon lagt i ro p feil side av bordet kl 10.07 (nr TH ringer hjem)

-AEH ringte / sendte SMS forsvinningsdagen til done barn = gav dem alibi

-TH sto opp kl 08.15 / AEH sto opp i syv tiden

-sted med blodvask, et fall, biologiske spor

-AEH's DNA p en gjenstand som knyttet TH til handlingen (mens TH var p jobb)

-AEH hadde kontroll p naboer = gjorde at at slikt plott i det hele tatt kunne utfres i et tettbebygd boligstrk i Norge

-AEH la igjen gifteringen

+AEH kommuniserte ekteskapsproblemer:
"seks dager fr forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid fr forsvinningen"

+ +

=

GONE GIRL hypotesen

Du holder p med det svada ditt enda?
serist har du ikke bedre finne p enn framstille AEH som den skydlige parten?
Du har holdt p med dette siden sommer, patetisk, lattelig og p kanten til psykotisk..
Citera
2020-12-07, 21:01
Bannlyst
Citat:
ngen"

+ +

=

GONE GIRL hypotesen

Er det derfor du poster denne Gone Girl teorien din hver dag? For at folk skal angripe den?
Jeg kan ikke se at noen er enige i den teorien, selv ikke z-z-z.
Citera
2020-12-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du har rett i at det er noe spesielt med alle disse 6-tallene og oppringninger. Om det betyr noen mystisk beskjed er jeg usikker p.
Hva med luemannens 6-tall? 07.36, som er 20 minutter fr den frste bilen p gangveien...
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
07.36: Luemannen fanget opp av overvkingskameraer ved Futurum-bygget
Kl. 07:56:01 07:56:19 - Rdt lys som ikke beveger seg sett p gangveien.
Kl. 07:56:30 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen. Politiet antar at dette er et kjrety.
08.00: Telefonmannen fanget opp av overvkingskameraer ved Futurum-bygget.
Kl. 08:56:49 08:57:09 Lyst/hvitt lys beveger seg fra omrdet andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjrety"
Mellom klokken 08.30 og 10.30: Et vitne s en bil kjre over plenen i retning S4.
Kort tid etter kl 12.30: Vitnerobservasjon i s. BMW m.m.

Linker til artikler finnes her:

Edit: "Kl. 07:56:30 07:56:23". Er det trykkfeil her? Er det noen av dere som i s fall har korrekt opplysning?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-07 kl. 21:04.
Citera
2020-12-07, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva med luemannens 6-tall? 07.36, som er 20 minutter fr den frste bilen p gangveien...

Ja? Hva med det? Tallet var 36 (minutter), og ikke 6. Det som er det rare med alle 6-tallene som Slettsnoken ppeker, er at de er over hver hele time, og at det dreier seg om utgende anrop fra THs telefon.
Citera
2020-12-07, 21:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du har rett i at det er noe spesielt med alle disse 6-tallene og oppringninger. Om det betyr noen mystisk beskjed er jeg usikker p. Da ville hele planen kanskje bli forpurret hvis han ringte 1 minutt for tidlig eller 1 minutt for seint. Kan det vre at han s p klokka si og ringte hver hele time? Men s var klokken hans 6 minutter for sein. Men det er jo ogs litt rart hvis han er en snn systematiker. Skulle tro klokken hans var stilt p minuttet og kanskje p sekundet ogs. Klarer ikke helt forst hva de beskjedene skal bety. TH har jo ingen kontroll p hva som skjer i S4 fra Futurum heller. Med mindre at han har et skjult IP-kamera, og kan flge med fra sin smart-telefon eller ipad.
Ja, som jeg har vrt inne p tror jeg planen ble forsinket med 6 minutter, trolig pga samtalen med lnn.

Jeg tror drapet var planlagt skje 0850, slik at TH kunne forlate S4 0900, men at samtalen trakk ut i tid til 0856.

Derfor ble selve startskuddet for del 2: Alibi, avfyrt med anrop 0906, idet TH reiste til Futurum. (Han ankom 0915 etter siste opplysning)

Sms 0910 var planlagt, men telefon 0914 ble fremskyndet tilsvarende de 6 minuttene for ta igjen forsinkelsen p en mte alle var innforsttt med.

At TH ikke kalibrerte klokka si tilbake fra 06 kan skyldes alder og at han var preget av ha tatt livet av kona.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-12-07 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in