2020-12-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
En hyttetur er en perfekt anledning til ringe da. Gidder du handle det og det? Har vi snn og snn p hytta?

Jeg ser ikke noe rasjonelt rasjonale. avlyse for f AEH til gjre en ringerunde er litt galskap. Da er det bedre etablere livsbevis ved be henne google noe p telefonen. Eller ringe en snekker.
Enig. Jeg synes at det hres mest sannsynlig ut at AE selv bestemte seg for utsette sin avreise til hytten, eller at noen andre kom til S4 etter at TH hadde reist hjemmefra og at vedkommende ly til AE og sa noe som fikk henne til tro at hytteturen var utsatt eller mtte utsettes.

Politiet sitter imidlertid p en SMS som Anne-Elisabeth Hagen sendte til et annet familiemedlem klokken 09.10, like fr det siste sikre livstegnet.
Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som flge av et planlagt mte i Lillehammer.

https://www.tv2.no/nyheter/11535844/
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-05 kl. 17:27.
Citera
2020-12-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Logiske brister.

A
Er vel gjennomgende? Ikke s rart mtp. at han er fersk som kriminell.

Bare det suse rundt i huset uten se trusselbrev, hre bikkje eller telefon tyder p at nervene har spilt en rolle her?

Burde klart gjennomfre dette mer organisk om han var en super-kriminell, men jeg tror han var veldig stresset.
Citera
2020-12-05, 17:32
Medlem
Mulig massasjestolen hjalp til roe noe ned.
Citera
2020-12-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Er vel gjennomgende? Ikke s rart mtp. at han er fersk som kriminell.

Bare det suse rundt i huset uten se trusselbrev, hre bikkje eller telefon tyder p at nervene har spilt en rolle her?

Burde klart gjennomfre dette mer organisk om han var en super-kriminell, men jeg tror han var veldig stresset.

Nerver og slurvefeil ser ut til ramme dekkhistorien hans, den angivelige kidnappingen.

Hva med drapet? Som jeg tror skjedde i lpet av natten.

Jeg tror nervene skyldes at noe uventet skjedde, noe han ikke hadde kontroll over, muligens fall i trapp, og muligens at det kom i meste laget sn og slaps i lpet av natten. At nervene skyldes frykt for bli avslrt, heller enn at selve drapet gikk inn p han.

Kanskje hadde bortkjring av levninger langs gangveien tidligere p natten etterlatt veldig tydelige bilspor. Kanskje han mtte kjre litt rundt omkring i forsk p skjule sporene. Han kunne ikke godt lpe omkring med en feiekost og fjerne spor heller.

Det kan ha vrt mye mer bilkjring opp og ned gangveien etter at snen falt, enn de to observasjonene som ble gjort 07:56 og 08:56. Om det ikke var aktivitet p parkeringsplassen utenfor Hjelpemiddelsentralen, ville ikke kameraene der bli aktiviserte.
Citera
2020-12-05, 17:59
Medlem
Citat:
Det kan ha vrt mye mer bilkjring opp og ned gangveien etter at snen falt, enn de to observasjonene som ble gjort 07:56 og 08:56. Om det ikke var aktivitet p parkeringsplassen utenfor Hjelpemiddelsentralen, ville ikke kameraene der bli aktiviserte.
Vet noen av dere noe om hvor mange minutter slike kamera filmer i etter at de har blitt aktivisert?
Kanskje kameraene ble aktivisert ca kl 7.55 og 8.55 av personer som parkerte og som skulle p jobb (eller p besk) p hjelpemiddelsentralen?

Nr p morgenen startet arbeidsdagen p hjelpemiddelsentralen p forsvinningsdagen?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-05 kl. 18:15.
Citera
2020-12-05, 18:30
Medlem
Citat:
Nerver og slurvefeil ser ut til ramme dekkhistorien hans, den angivelige kidnappingen.

Jeg tror nervene skyldes at noe uventet skjedde, noe han ikke hadde kontroll over, muligens fall i trapp, og muligens at det kom i meste laget sn og slaps i lpet av natten. At nervene skyldes frykt for bli avslrt, heller enn at selve drapet gikk inn p han.

Kanskje hadde bortkjring av levninger langs gangveien tidligere p natten etterlatt veldig tydelige bilspor. Kanskje han mtte kjre litt rundt omkring i forsk p skjule sporene. Han kunne ikke godt lpe omkring med en feiekost og fjerne spor heller.

Det er mer enn 7 mneder siden idiotpolitiet endte i den situasjonen at de ikke kunne skaffe mer informasjon og grep til den siste muligheten, anholde og sikte TH.

Problemet er jo at alle indisiene de kommer med ogs kan forklares p andre mter.

Kryptomannen og TH mttes fordi frsnevnte ville f med TH p investeringer. Blodsporene kritiseres bde av eksperter og Hagens forsvarer, blant annet fordi politiet uansett mener at Hagen ikke har utfrt et drap selv.

Hagen dro hjemmefra senere enn vanlig fordi han og AEH var p teater kvelden fr og derfor la seg senere enn vanlig.

De gjentatte oppringningene skyldes at det skulle avklares om de skulle dra p hytta til Kvitfjell den kommende helgen.

Ingenting av dette hadde vrt mistenkelig i det hele tatt, om ikke AEH forsvant.

At en ektefelle har en 10 r gammel skillsmissekontrakt liggende i en skuff, er heller ikke mistenkelig.

Og enden p alt sammen er alts at TH har alibi, dessuten har andre har gjort det i flge politiet, og han mangler dessuten motiv.

Det er ikke bare politiet som str dnn stille, her p denne trden diskuterer man fortsatt klokkeslettene, VG forteller at de har nye detaljer, og det viser seg alts vre at TH satt seg i en massasjestol etter lunsj.

Jeg fatter ikke hvordan det store flertallet som fortsatt henger p denne trden, kan tro at en spass enkel fyr som TH kan be om hjelp av andre, eventuelt g til det skritt kjpe hjelp, for f drept sin kone.

Noen mener, ser jeg, at han drepte henne i affekt p natten. I s fall blir historien enda mer usannsynlig.

At AEH skulle ha blitt lurt til stage sin egen forsvinning, er ogs s usannsynlig at jeg tenker at de som tror p dette, ogs er tilbyelige til tro at valget i USA var rigget, at amerikanerne aldri landet p mnen og at jorden er flat.

Det eneste troverdige er at noen som aldri fr hadde begtt en kidnapping, fikk den fikse ideen at de skulle kidnappe AEH.

Om det gikk galt i Sloraveien, vet jeg ikke, for er det mulig stole p at politiet har entydige bevis p at hun ble drept der? Det er jo ikke det, i flge politiet.

Hvis det gikk galt og AEH ble drept i huset, tror jeg at amatrkidnapperne tenkte at de likevel skulle f lsepenger og fjernet liket.

Men jeg tror egentlig ikke hun ble drept i Sloraveien.

Jeg kaller politiet for idiotpolitiet fordi de ikke har etterforsket andre spor grundig nok. De pstr at de gjr det, men str det til troende? Tenk p alt de har lekket fra forhrene med TH og fra etterforskingen, som alt sammen er indisier som taler for at TH er skyldig. Hvorfor har de ikke lekket noe fra etterforskningen av de andre sporene de forflger?
Senast redigerad av Sandemose 2020-12-05 kl. 18:36.
Citera
2020-12-05, 18:31
Medlem
07.36: Luemannen fanget opp av overvkingskameraer ved Futurum-bygget
Kl. 07:56:01 07:56:19 - Rdt lys som ikke beveger seg sett p gangveien.
Kl. 07:56:30 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen. Politiet antar at dette er et kjrety.
08.00: Telefonmannen fanget opp av overvkingskameraer ved Futurum-bygget.
Kl. 08:56:49 08:57:09 Lyst/hvitt lys beveger seg fra omrdet andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjrety"
Mellom klokken 08.30 og 10.30: Et vitne s en bil kjre over plenen i retning S4.
Kort tid etter kl 12.30: Vitnerobservasjon i s. BMW m.m.

Linker til artikler finnes her:

Edit: "Kl. 07:56:30 07:56:23". Er det trykkfeil her? Er det noen av dere som i s fall har korrekt opplysning?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-05 kl. 18:48.
Citera
2020-12-05, 18:34
Medlem
Citat:

Drap om natten koker ned til at det m vre 2 falske alibi samtaler. Hvis TH selv utfrte drap etter siste tlf samtale om morgenen derimot koker dette ned til at "noen" kjrte THs bil til Futurum = stor risiko for bli sett. Repeat, repeat, repeat...... 2 r i loop :-)
Citera
2020-12-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Drap om natten koker ned til at det m vre 2 falske alibi samtaler. Hvis TH selv utfrte drap etter siste tlf samtale om morgenen derimot koker dette ned til at "noen" kjrte THs bil til Futurum = stor risiko for bli sett. Repeat, repeat, repeat...... 2 r i loop :-)

Ja det var presist formulert.

Jeg ser ingen annen mulig og rasjonell lsning p gten enn at det var 2 falske alibi-samtaler og drap om natten.

Om TH har hatt en medhjelper til ringe de falske alibisamtalene, eller om han har funnet en teknisk lsning p det problemet, vet jeg ikke.
Citera
2020-12-05, 18:59
Bannlyst
Citat:

Har ogs tenkt p at det kan ha skjedd p natten. Da har han god tid p seg, og det er mrkt.
Dessuten hvis det sndde veldig, s minsker det sikten, samt at spor snr gjenn hele tiden.
Hvis det er tett snvr, s vises man bare noen titalls meter unna.
Det henger ikke p greip at et bestillingsdrap og bortkjring av lik skal skje midt p lyse dagen, og uten et eneste vitne. Det er mdre med barnvogn, folk med hund, folk som sykler til jobb. Altfor stor risiko gjre det p lyse dagen.
Som du var inne p tidligere, s kan han ha manipulert de rundt seg. Manipulasjon som bestr av f folk til syntes synd i han, og dels at det ligger en trussel i lufta om at han eksploderer hvis de ikke stryker han med hrene. De har nok sett han eksplodere tidligere, ogs MB. Manipulasjon er psykopater eksperter i. De kan manipulere familie rundt til ta sitt parti uten at de egentlig vet hva de er med p.
TH har kanskje snakket med MB om morgenen. At det var TH som ringte MB med AE sin mobil. Nr han kom til jobb, s startet manipuleringen og press mot MB, og mulig dels trusler.
Citera
2020-12-05, 19:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vet noen av dere noe om hvor mange minutter slike kamera filmer i etter at de har blitt aktivisert?
Kanskje kameraene ble aktivisert ca kl 7.55 og 8.55 av personer som parkerte og som skulle p jobb (eller p besk) p hjelpemiddelsentralen?

Nr p morgenen startet arbeidsdagen p hjelpemiddelsentralen p forsvinningsdagen?

vet ngon att alla tre kameror faktiskt hade en rrelsesensor?
Kjenn skole, Mailand Videregende skole och Hjelpemiddelsentralen...
Citera
2020-12-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
vet ngon att alla tre kameror faktiskt hade en rrelsesensor?
Kjenn skole, Mailand Videregende skole och Hjelpemiddelsentralen...
Jeg vet ikke. Jeg vet heller ikke om kameraer p Kjenn skole og Mailand skole er plassert slik at de ville ha kunnet fange opp de samme bevegelsene p gangveien.

Jeg har forsttt det slik at det er kun kamera p Hjelpemiddelsentralen politiet har opplyst om at var sensorutlst, og at politiet ikke har opplyst noe om at kamera andre steder eventuelt var sensorutlst.

"Politiet opplyser samtidig at kameraet er sensorutlst p nr avstand. Det vil si at det finnes flere tidsrom den 31. oktober 2018 der politiet ikke har opptak fra stedet."
https://www.rb.no/etterlyser-mystisk-bil/s/5-43-1437025
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in