Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Nerver og slurvefeil ser ut til ramme dekkhistorien hans, den angivelige kidnappingen.
Hva med drapet? Som jeg tror skjedde i lpet av natten.
Jeg tror nervene skyldes at noe uventet skjedde, noe han ikke hadde kontroll over, muligens fall i trapp, og muligens at det kom i meste laget sn og slaps i lpet av natten. At nervene skyldes frykt for bli avslrt, heller enn at selve drapet gikk inn p han.
Kanskje hadde bortkjring av levninger langs gangveien tidligere p natten etterlatt veldig tydelige bilspor. Kanskje han mtte kjre litt rundt omkring i forsk p skjule sporene. Han kunne ikke godt lpe omkring med en feiekost og fjerne spor heller.
Det kan ha vrt mye mer bilkjring opp og ned gangveien etter at snen falt, enn de to observasjonene som ble gjort 07:56 og 08:56. Om det ikke var aktivitet p parkeringsplassen utenfor Hjelpemiddelsentralen, ville ikke kameraene der bli aktiviserte.
Det er mer enn 7 mneder siden idiotpolitiet endte i den situasjonen at de ikke kunne skaffe mer informasjon og grep til den siste muligheten, anholde og sikte TH.
Problemet er jo at alle indisiene de kommer med ogs kan forklares p andre mter.
Kryptomannen og TH mttes fordi frsnevnte ville f med TH p investeringer. Blodsporene kritiseres bde av eksperter og Hagens forsvarer, blant annet fordi politiet uansett mener at Hagen ikke har utfrt et drap selv.
Hagen dro hjemmefra senere enn vanlig fordi han og AEH var p teater kvelden fr og derfor la seg senere enn vanlig.
De gjentatte oppringningene skyldes at det skulle avklares om de skulle dra p hytta til Kvitfjell den kommende helgen.
Ingenting av dette hadde vrt mistenkelig i det hele tatt, om ikke AEH forsvant.
At en ektefelle har en 10 r gammel skillsmissekontrakt liggende i en skuff, er heller ikke mistenkelig.
Og enden p alt sammen er alts at TH har alibi, dessuten har andre har gjort det i flge politiet, og han mangler dessuten motiv.
Det er ikke bare politiet som str dnn stille, her p denne trden diskuterer man fortsatt klokkeslettene, VG forteller at de har nye detaljer, og det viser seg alts vre at TH satt seg i en massasjestol etter lunsj.
Jeg fatter ikke hvordan det store flertallet som fortsatt henger p denne trden, kan tro at en spass enkel fyr som TH kan be om hjelp av andre, eventuelt g til det skritt kjpe hjelp, for f drept sin kone.
Noen mener, ser jeg, at han drepte henne i affekt p natten. I s fall blir historien enda mer usannsynlig.
At AEH skulle ha blitt lurt til stage sin egen forsvinning, er ogs s usannsynlig at jeg tenker at de som tror p dette, ogs er tilbyelige til tro at valget i USA var rigget, at amerikanerne aldri landet p mnen og at jorden er flat.
Det eneste troverdige er at noen som aldri fr hadde begtt en kidnapping, fikk den fikse ideen at de skulle kidnappe AEH.
Om det gikk galt i Sloraveien, vet jeg ikke, for er det mulig stole p at politiet har entydige bevis p at hun ble drept der? Det er jo ikke det, i flge politiet.
Hvis det gikk galt og AEH ble drept i huset, tror jeg at amatrkidnapperne tenkte at de likevel skulle f lsepenger og fjernet liket.
Men jeg tror egentlig ikke hun ble drept i Sloraveien.
Jeg kaller politiet for idiotpolitiet fordi de ikke har etterforsket andre spor grundig nok. De pstr at de gjr det, men str det til troende? Tenk p alt de har lekket fra forhrene med TH og fra etterforskingen, som alt sammen er indisier som taler for at TH er skyldig. Hvorfor har de ikke lekket noe fra etterforskningen av de andre sporene de forflger?