2020-12-13, 11:29
Medlem
Slettsnokens avatar
De som hardnakket mener TH er uskyldig her inne kan deles i to flyer under TT.

Den ene flyen nekter ta innover seg alt som blir skrevet om ektepakt, drlig ekteskap, notater, vitner, spor etc.

S har vi Lego som tror p alt rundt THs mishandling av AE, vitner, spor p stedet etc. nettopp fordi hun mener dette passer inn i den syke GG teorien hennes, og det faktisk er kyniske AE som er skyld i sin egen dd...

Allikevel virker dere hjertens enige i det meste, og det viktigste: TH er uskyldig UANSETT!

Edit: Forsk blande de to teoriene og se hvordan det ser ut da?
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-12-13 kl. 11:32.
Citera
2020-12-13, 12:40
Medlem
Legokatts avatar
Dette forumet = sett som en puslespillbrikke

Det har vel aldri vrt en sak i Norge med et s stort sprik i hva folket tror skjedde. Dette forumet er et bevis p det.

Hvorfor er folk s uenige i denne saken Hvorfor s mye usaklige angrep p hverandre?

Ingen klarer enes om hva som virkelig skjedde. Det finnes hypoteser i et vidt spenn fra at TH utfrte gjerningen p natten, at TH hadde medhjelper(e), at snnen str bak, at TH/RU/VE str bak, ekte kidnapping (som gikk galt), at TH dro hjem i tunnel, samt en ivrig person som mener alle barna drepte sin egen mor.. + sikkert mange flere hypoteser

Hvorfor har saken s mange hypoteser?

Svaret tror jeg er enkelt. Plottet ble laget med tanke p at folk skulle spekulere. Plottet ble planlagt for at TH/m familie skulle brettes ut i media. Politiet skulle bli lurt. Saken skulle bli et media-sirkus.

Plottet ble laget for villede i alle ledd. Det som egentlig skjedde var det ingen som skulle se. Det skulle dekkes over med hjelp av at politiet ble lurt, samt at media ville spekulere i ektemannen

Medias dekning av saken, at politiet ikke har lst saken enda, at folk spekulerer i alle retninger, samt dette forumet
=
tyder kun p et type plott

=
Et GONE GIRL plott

Ikke bare tyder brikkene i selve saken p et Gone Girl plott, men ogs etterspillet med alle spekulasjoner.

Filmen beskriver at politiet vil ta feil, at det vil bli et media-sirkus og at folk vil spekulere - akkurat som p dette forumet
Citera
2020-12-13, 13:20
Medlem
Legokatt,

Du skriver om villedning, men det eneste du bedriver med selv er villedning. At du gjentar den samme avsporingen opptil flere ganger om dagen uten bringe frem noe nytt, er ganske avslrende i seg selv.

Det ser ut til at du har en spesiell glede av dette, til tross for sakens tragiske innhold. Det er ogs tydelig at du er ute etter reaksjoner p all denne copy-paste-aktiviteten din. Men da kan du ikke i neste yeblikk reagere med fornrmelse nr du mter motstand p den fiktive og mangelfulle hypotesen din.

At du i tillegg forsker ansvarliggjre offeret AE for forsvinningen er dryt, men det sier kanskje noe om din agenda.
Citera
2020-12-13, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
1.Hvorfor nsker noen lede diskusjonen over til PM?
2. Hvorfor kan man ikke diskutere pent i trden?
3. Hvorfor holder man viktig informasjon utenfor trden?
LH07 stod for rets forsnakkelse, da han han fredag morgen rpet at eks-svogeren er kryptoekspert.
"Mistenker du ekssvoger fordi han er kryptoekspert". (Innlegg 57566)

Jeg svarte p dette: "Jss, her rper du at du vet at eks-svogeren er kryptoekspert. Dette er nytt for meg. Og dette vet da ndvendigvis flere i din gruppering. Dette forklarer redselen og sinnet, nr noen har forskt bringe ham p banen. Jeg har ikke psttt at han har drept AEH, jeg sier at han kan ha et motiv, og at han kan vre edderkoppen",(innlegg 57568).
Ingen andre har kommentert LH07s forsnakkelse. Her har alts en gruppering hatt kjennskap til eks-svogerens kryptokunnskaper, dette har garantert vrt samtalemne i denne grupperingen. Mye tyder p at man har blitt enige om holde dette faktumet skjult for andre brukere, som er utenfor denne grupperingen.

S gr det ikke lange tida , fr det glipper litt for AmundRa, i innlegg 57615:
"Jeg har tenkt p utsagnet fra TH, nr han skal forklare hvorfor hun ble lei seg p det foreningsmtet. Hun var lei seg fordi hun hadde tenkt slutte i foreningen, sier han, barna bekrefter ogs at hun ville slutte. Men dette er jo en forening som mange ville vre glad for slutte i...Familien burde jo vre GLAD for at hun sluttet"
Slik jeg tolker dette, hres ikke dette ut som en vanlig husmorforening. Utsagnet leder tankene til en religis menighet,
som kanskje er litt aparte. Hvorfor skulle familien ellers vre glad for at AEH skulle slutte? Og da kan man jo stille sprsmlstegn ved hvorfor det var s viktig anonymisere vitnene i denne foreningen? Var dette for beskytte vitnene, eller var det en redsel for at det kunne bli kjent at AEH tilhrte for eksempel Jehovas vitner, eller sekta til pastor Hanevold? Og dette med en religis forening, ble vel luftet tidlig i trden.
Eller kan det vre foreningen Anonyme Alkoholikere, De Norske Lenker eller lignende hjelpeorganisasjoner? Hvis familien var glad for at hun skulle slutte i en av de sistnevnte organisasjonene, m det i s fall ha vrt fordi AEH var i stand til st p egne bein.
Men dette er alts opplysninger som skal holdes innenfor en viss gruppering, og vi skjnner jo rsaken til dette hemmeligholdet.
Edit: Ser n at Havhest har kommentert rets forsnakkelse.

Jeg poengterte at ingen i TT, hverken du, Havhest, eller z-z-z tidligere har kommentert lgnene som TH kom med i nrk-intervjuet. Lgnene har biltt snakket om en rekke ganger. Og n plutselig 3 uker etter intervjuet spr z-z-z om "hvilke lgner". Jeg skreiv pm til henne slik at ikke trden skal fylles opp med svada og tullete bortforklaringer, men der nekter hun svare ang lgnene. Det som dreier seg om at han sa at han i 93 var redd for en skilsmisse og satte huset p seg selv, mens han i neste setning sier at han ikke er redd for dele. Han sier ogs at status ikke er viktig for han. Men i dagbkene str det jo nettop dette at han er redd for de konomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse. Og s har vi dette med hevn, der TH sier at han ikke er en som hevner seg. Men det str jo det stikk motsatte i dagbkene.
z-z-z er ellers veldig glad i skrive, og da skal det ikke vre noe problem for henne svare pm.
Dette tyder p at hun kun er her for fylle opp med tekster uten ml og mening.

Nr det gjelder svogeren og kryptoekspert. Er det ikke litt rart at du som hele tiden sr tvil om andres skalte ubekreftede informasjon, n plutselig mener at det er sant at han er kryptoekspert? For da passer det inn i din agenda? At alt skal peke mot svogeren plutselig?
Og s konfronterte jeg deg med at du liksom hadde masse venner p Lrenskog og i Hadeland som hadde fortalt deg om svogeren og at han var forhatt av familien, men samtidig spr du her etter hans navn? Det tyder jo p at du bare farer med lgner.
Til opplysning: Svogeren er ikke kryptoekspert.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-12-13 kl. 15:17.
Citera
2020-12-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
1.Hvorfor nsker noen lede diskusjonen over til PM?
2. Hvorfor kan man ikke diskutere pent i trden?
3. Hvorfor holder man viktig informasjon utenfor trden?
LH07 stod for rets forsnakkelse, da han han fredag morgen rpet at eks-svogeren er kryptoekspert.
"Mistenker du ekssvoger fordi han er kryptoekspert". (Innlegg 57566)

Jeg svarte p dette: "Jss, her rper du at du vet at eks-svogeren er kryptoekspert. Dette er nytt for meg. Og dette vet da ndvendigvis flere i din gruppering. Dette forklarer redselen og sinnet, nr noen har forskt bringe ham p banen. Jeg har ikke psttt at han har drept AEH, jeg sier at han kan ha et motiv, og at han kan vre edderkoppen",(innlegg 57568).
Ingen andre har kommentert LH07s forsnakkelse. Her har alts en gruppering hatt kjennskap til eks-svogerens kryptokunnskaper, dette har garantert vrt samtalemne i denne grupperingen. Mye tyder p at man har blitt enige om holde dette faktumet skjult for andre brukere, som er utenfor denne grupperingen.

S gr det ikke lange tida , fr det glipper litt for AmundRa, i innlegg 57615:
"Jeg har tenkt p utsagnet fra TH, nr han skal forklare hvorfor hun ble lei seg p det foreningsmtet. Hun var lei seg fordi hun hadde tenkt slutte i foreningen, sier han, barna bekrefter ogs at hun ville slutte. Men dette er jo en forening som mange ville vre glad for slutte i...Familien burde jo vre GLAD for at hun sluttet"
Slik jeg tolker dette, hres ikke dette ut som en vanlig husmorforening. Utsagnet leder tankene til en religis menighet,
som kanskje er litt aparte. Hvorfor skulle familien ellers vre glad for at AEH skulle slutte? Og da kan man jo stille sprsmlstegn ved hvorfor det var s viktig anonymisere vitnene i denne foreningen? Var dette for beskytte vitnene, eller var det en redsel for at det kunne bli kjent at AEH tilhrte for eksempel Jehovas vitner, eller sekta til pastor Hanevold? Og dette med en religis forening, ble vel luftet tidlig i trden.
Eller kan det vre foreningen Anonyme Alkoholikere, De Norske Lenker eller lignende hjelpeorganisasjoner? Hvis familien var glad for at hun skulle slutte i en av de sistnevnte organisasjonene, m det i s fall ha vrt fordi AEH var i stand til st p egne bein.
Men dette er alts opplysninger som skal holdes innenfor en viss gruppering, og vi skjnner jo rsaken til dette hemmeligholdet.
Edit: Ser n at Havhest har kommentert rets forsnakkelse.
Skal forske rette opp trdsannheter med den ubekreftede informasjonen jeg har, som heller ikke kan dokumenteres og m leses med forbehold: eks-svogeren er ikke kryptoekspert. Gruppen er ikke en religis gruppe, men en gruppe man deltar i for snakke om avhengighet.
Grunnen til at sensitiv informasjon blir delt p PM, er den massive kritikken de som deler det, har blitt utsatt for i trden.
Citera
2020-12-13, 20:41
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Skal forske rette opp trdsannheter med den ubekreftede informasjonen jeg har, som heller ikke kan dokumenteres og m leses med forbehold: eks-svogeren er ikke kryptoekspert. Gruppen er ikke en religis gruppe, men en gruppe man deltar i for snakke om avhengighet.
Grunnen til at sensitiv informasjon blir delt p PM, er den massive kritikken de som deler det, har blitt utsatt for i trden.

Det beste hadde jo vrt dele slik info i trden, men nr det bare kommer angrep og lange villedninger, s er det like greit ta det p pm.
Citera
2020-12-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Takk for tilbakemelding! Det var faktisk hemmelighetskremmeriet som foranlediget mine "mistanker". Det er selvsagt intet suspekt ved vre tilknyttet en slik forening. Men jeg mistenker at "noen" i denne trden var veldig oppsatt p holde dette skjult. Sannsynligvis av redsel for at disse medlemmene skulle fremst som mindre troverdige vitner. Jeg vil ikke nedvurdere deres troverdighet pga avhengighetsproblematikk. Noen gr helt av skaftet, hvis andre brukere har problematisert at AEH kanskje har hatt et avhengighetsproblem. Og s viser det seg kanskje at flere av disse moralens voktere, har hatt kjennskap til AEHs tilknytning til denne foreningen.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-13 kl. 21:12.
Citera
2020-12-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
lgnene
Har du tenkt over om en eller flere av "THs lgner" som du kaller det, ikke er lgner men at det evenuelt kan vre slik at du mener at det er lgner fordi du har tolket ting p verst mulig mte? Kanskje har du tolket ting slik fordi du nsker s sterkt at det skal passe inn i det bildet av TH du allerede har laget deg for lang tid siden?
Forvrig kan du slutte med drive med personangrep i innlegg her i debatten og du kan slutte med sende grove personangrep p PM (!) som du har gjort gjentatte ganger!
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-13 kl. 22:26.
Citera
2020-12-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg poengterte at ingen i TT, hverken du, Havhest, eller z-z-z tidligere har kommentert lgnene som TH kom med i nrk-intervjuet. Lgnene har biltt snakket om en rekke ganger. Og n plutselig 3 uker etter intervjuet spr z-z-z om "hvilke lgner". Jeg skreiv pm til henne slik at ikke trden skal fylles opp med svada og tullete bortforklaringer, men der nekter hun svare ang lgnene. Det som dreier seg om at han sa at han i 93 var redd for en skilsmisse og satte huset p seg selv, mens han i neste setning sier at han ikke er redd for dele. Han sier ogs at status ikke er viktig for han. Men i dagbkene str det jo nettop dette at han er redd for de konomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse. Og s har vi dette med hevn, der TH sier at han ikke er en som hevner seg. Men det str jo det stikk motsatte i dagbkene.
z-z-z er ellers veldig glad i skrive, og da skal det ikke vre noe problem for henne svare pm.
Dette tyder p at hun kun er her for fylle opp med tekster uten ml og mening.

Nr det gjelder svogeren og kryptoekspert. Er det ikke litt rart at du som hele tiden sr tvil om andres skalte ubekreftede informasjon, n plutselig mener at det er sant at han er kryptoekspert? For da passer det inn i din agenda? At alt skal peke mot svogeren plutselig?
Og s konfronterte jeg deg med at du liksom hadde masse venner p Lrenskog og i Hadeland som hadde fortalt deg om svogeren og at han var forhatt av familien, men samtidig spr du her etter hans navn? Det tyder jo p at du bare farer med lgner.
Til opplysning: Svogeren er ikke kryptoekspert.

Nr krybben er tom, bites hestene, og nr politiet sulteforer oss p nyheter og slutter lekke, da bruker folk p denne trden tiden til krangle. Kjedelig!

Jeg tviler p om lekkasjepolitiet har endret strategi, selv om VG sier de har gjort det. Jeg tror rett og slett ikke politet har noe nytt melde.
Citera
2020-12-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har du tenkt over om en eller flere av "THs lgner" som du kaller det, ikke er lgner men at det evenuelt kan vre slik at du mener at det er lgner fordi du har tolket ting p verst mulig mte? Kanskje har du tolket ting slik fordi du nsker s sterkt at det skal passe inn i det bildet av TH du allerede har laget deg for lang tid siden?
Forvrig kan du slutte med drive med personangrep i innlegg her i debatten og du kan slutte med sende grove personangrep p PM (!) som du har gjort gjentatte ganger!

29.april 2020: Privatetterforskere tilbyr Tom Hagen lgndetektor-test i Anne-Elisabeth-saken.
Tok han den?
Citera
2020-12-13, 22:41
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
29.april 2020: Privatetterforskere tilbyr Tom Hagen lgndetektor-test i Anne-Elisabeth-saken.
Tok han den?

Den hadde jeg tatt imot, om jeg var helt uskyldig. Og stilt i avhr ogs.
Citera
2020-12-13, 22:45
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nr krybben er tom, bites hestene, og nr politiet sulteforer oss p nyheter og slutter lekke, da bruker folk p denne trden tiden til krangle. Kjedelig!

Jeg tviler p om lekkasjepolitiet har endret strategi, selv om VG sier de har gjort det. Jeg tror rett og slett ikke politet har noe nytt melde.

Jeg har en anelse av at TH snart blir pgrepet igjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in