2020-12-20, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du er til tider en brilliant skribent, en man legger merke til. Men det er noe med begynnelse og avslutning som ikke henger sammen.
Brilliant skribent er ikke noe jeg vil vedkjenne meg med. Noen ganger er det tull med siteringer s det ikke helt fremkommer hvem man siterer, og hvem som har sagt hva, midt oppi en diskusjon. Da kan det vre drlig med bde begynnelse og slutt om man gr utifra at den en diskuterer med ikke trenger f alle momenter med i hver eneste post. Hvis det da er krll med siteringer s forstr jeg hva du mener.
Kan det vre det, eller kan du tydeliggjre litt mer? Det er et genuint nske for forbedre setningsoppstilling osv for bli bedre forsttt.
Citera
2020-12-20, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Brilliant skribent er ikke noe jeg vil vedkjenne meg med. Noen ganger er det tull med siteringer s det ikke helt fremkommer hvem man siterer, og hvem som har sagt hva, midt oppi en diskusjon. Da kan det vre drlig med bde begynnelse og slutt om man gr utifra at den en diskuterer med ikke trenger f alle momenter med i hver eneste post. Hvis det da er krll med siteringer s forstr jeg hva du mener.
Kan det vre det, eller kan du tydeliggjre litt mer? Det er et genuint nske for forbedre setningsoppstilling osv for bli bedre forsttt.

Nei jeg avslutter dette n, for n er det OT.
Citera
2020-12-20, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Veldig skremmende trusler.

Vanligvis vil jeg ikke tro det aller verste. Jeg prver holde igjen litt, for ikke overdrive den uhyggen og galskapen som ligger over drapet eller forsvinningen av AE.

Det er for f detaljer om de gamle avisutklippene. Om de ble funnet samlet. Om de ble funnet gjemt eller skjult. Om de ble funnet i en lignende suvernir-seriemorder-style. Hvor mange og hvor gamle uoppklarte saker det dreier seg om.

Men disse detaljene er ikke kjent. Ikke enn.

Hper det er han s vi fr oppklart flest mulige drap i ett smekk
Citera
2020-12-20, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du logger deg inn kun for servere personangrep?
Dere er et knippe brukere her som er av samme ulla... politiet

Hva tenker du om innholdet i den siste nyhetssaken?

Man kunne jo se spor i snslapset utenfor Futurum.
Hva tenker du om manglende spor etter th. Sprang han s fort gjennom huset at han svevde. Hvorfor tror du lydunderskelser er viktig for politiet. Kan ndsamtale tyde p at th ringte utenfor huset imotsetning til det han har fortalt. Videre har vi sprsmlet om th burde hrt lyden av biler og aehs telefon som ikke var p lydls.
Citera
2020-12-20, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Litt merkelig at Fenvatnet i flge deg ikke vil kommentere/dementere uttalelsen om at datteren var hjemme hele dagen. Hvorfor skulle dette vre en forsnakkelse, var det enighet om dette var et faktum som ikke skulle deles i gruppa?
Sovende alibi bde for presten og snnen. Bunnsolid?
Citera
2020-12-20, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg greier ikke tro at noen av de voksne barna kan ha vrt medhjelpere.

Men jeg ser frem til oppklaringen. Da vil vi f vite sikkert.
Det er vanskelig se for seg, men drap p foreldre forekommer. Po var i stand til dette pga personlig motiv. Hjernen bak er i sfall th. Han leser i aviser, skriver notater med fjrpenn, bruker gammel mobil med kodeinnriss etter eid en smartere, kryptokidnapping med et skriftlig brev lagt i en konvolutt, vil fremstilles som iskald uten betale kidnapper som ikke vil ha penger. Nekter likevel avhr fordi han er krenket. Kona bruker han ikke penger p finne. Eller drapsmannen siden politiet er ubrukelig. Kun en passiv dusr etter han ble mistenkt.
Citera
2020-12-20, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er vanskelig se for seg, men drap p foreldre forekommer. Po var i stand til dette pga personlig motiv. Hjernen bak er i sfall th. Han leser i aviser, skriver notater med fjrpenn, bruker gammel mobil med kodeinnriss etter eid en smartere, kryptokidnapping med et skriftlig brev lagt i en konvolutt, vil fremstilles som iskald uten betale kidnapper som ikke vil ha penger. Nekter likevel avhr fordi han er krenket. Kona bruker han ikke penger p finne. Eller drapsmannen siden politiet er ubrukelig. Kun en passiv dusr etter han ble mistenkt.

utlyse dusr etter at liket er brutt ned blir for dumt
Citera
2020-12-20, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Nei jeg avslutter dette n, for n er det OT.
Ja, jeg skjnner du gjerne skulle nske det var det. Jeg aksepter at du ikke vil utvikle, men n endte vi opp med at du ikke forstr hva jeg sier. Akkurat det er faktisk litt dumt, for da blir det mye rot igjen i trden om du skulle finne p si noe interessant som jeg nsker kommentere (eller omvendt) som du ikke forstr eller enda verre, som du nettopp gjorde ang Z, og fullstendig misforstr... igjen.
Citera
2020-12-20, 06:53
Medlem
Citat:
Ja, jeg skjnner du gjerne skulle nske det var det. Jeg aksepter at du ikke vil utvikle, men n endte vi opp med at du ikke forstr hva jeg sier. Akkurat det er faktisk litt dumt, for da blir det mye rot igjen i trden om du skulle finne p si noe interessant som jeg nsker kommentere (eller omvendt) som du ikke forstr eller enda verre, som du nettopp gjorde ang Z, og fullstendig misforstr... igjen.

Forsvinn, skjnner du det.
Citera
2020-12-20, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det er sider ved denne saken, som tyder p at GM har et personlig motiv, vel s mye som konomisk.

Den lange risiko-listen (se tidligere innlegg) TH angivelig skal ha vrt villig til ignorere, synes jeg ikke er troverdig, om drapet er planlagt.

Alle disse detaljene tyder heller p at GM har et hevnmotiv, srlig siden vi n vet at det meste er nedskrevet.

Kan det ha vrt eks-svogeren som har smug-lest i renes lp? Mye som tilsynelatende kan brukes mot TH i de bkene.

Kan fristelsen ha blitt for stor?
Det er tross alt mye penger hente.
Noen pstr ogs at krypto-opplegget er lett lre seg.

Mystisk!

Ja, det er mye som skurrer.
Citera
2020-12-20, 09:01
Medlem
Citat:
Det vet ikke jeg noe om. Jeg vet bare at han skrev det, jeg ba om bekreftelse, og det har jeg ikke ftt. Derfor tar jeg meg friheten til tenke at det var en forsnakkelse som forbigs i stillhet. Jeg har jo etterspurt akkurat dette i "revis" (fles det som)
At det er en gruppe med deltagere her som deler informasjon som ville vrt greit vite for oss alle p PM i stedet for poste det pent er jeg ikke i tvil om, men siden du ikke klarer se at du er i TT, s klarer du vel ikke se det heller?
Nei, jeg er ikke med p noe PM utredning, og ville heller ikke vrt det! Det er fordmt idiotisk vre p et debattforum hvor noen av deltagerne samlet holder tilbake informasjon, samtidig som at de forventer at utenforstende skal forst hvem og hvorfor som kan vre GM utfra diskusjoner p PM som andre ikke har innsyn i. Det tror jeg til og med du kan vre enig i? Bare det at det kalles "forening" og ikke AA skjnner jeg ikke f.eks. Hvis du vil ha ett som er tydelig lese "mellom linjene" (legg ogs merke til at ingen har korrigert meg tidligere da jeg skrev rett ut at "foreningen" var AA

Jeg anser ihvertfall ha ftt svar p sprsmlet mitt om prestens lokasjon med fenvatnets forsnakkelse. Og om det ikke var forsnakkelse fr han redegjre for det selv hva han mente... Han er ihvertfall aktiv nok og leser alt i trden, og fr vel varsel nr han blir sitert, men det ignorerte han istedet for svare...

Jeg er helt enig i det du skriver om hemmelighold. Det var nettopp derfor jeg reagerte, da du skrev forsnakkelse. Og nr forsnakkelsen kommenteres kun av deg, er det vel bortimot en bekreftelse p at det foregr en PM-utredning. Jeg har fulgt FB noen r, men jeg har aldri opplevd lignende. Jeg protesterer mot dette TT-begrepet. Det er en hersketeknikk, og blir utelukkende brukt for stigmatisere andre brukere. Og de som foraktelig kalles TT, er jo ikke en ensartet gruppe. Det er jo ikke slik at alle er enige i absolutt alt. Det hevdes ofte at noen "bortforklarer".og "unnskylder TH". Bortforklarer og unnskylder hva da? Er vi ikke med trden for diskutere? Tler man ikke motforestillinger, br man slutte diskutere, da har man tydelig vist at man nsker et ekkokammer.. Jeg synes dette er barnslig, nedlatende og ondsinnet. Denne holdningen til andre brukere, har bidratt til steile fronter og et veldig drlig klima. Stiller man sprsml ved ting, blir man mtt med en erru-tjukk-i huet-holdning. Jeg er overbevist om at dette skremmer nye brukere fra delta i trden.
Citera
2020-12-20, 09:22
Medlem
Citat:
Jeg skjnner det er vanskelig, men vi har alle teorier som spriker vilt med den lille infoen vi har... Du klarte jo (riktignok for en god stund siden) se for deg at hun var stpt ned i kjelleren, det klarer ikke jeg se for meg😉
Forhpentligvis blir det oppklaring. Og om de gr til sak, dom eller ikke, skulle jeg gjerne nsket tilgang p FUP som i Sverige. Jeg er syyyykt nysgjerrig p avhrene av TH, og opptageren som vrir p ordene hans🤣

Jeg har hatt stor glede og nytte av lese FUPer. Spesielt nr man har fulgt trder som blir omtalt, men jeg kan ogs lese FUPer uten ha lest trden. Jeg synes denne penheten bidrar til styrke rettssikkerheten. Og nettopp rettssikkerheten er et viktig tema for meg. Jeg tror det er mange tilfeller, hvor fx rusmisbrukere med abstinens har "tilsttt", bare for slippe ut av varetekt. Dette gjelder i straffesaker med lav strafferamme. Det blir hevda, at fr i tida gjorde hjemlse kriminelle brekk om sommeren, og sona om vinteren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in