Citat:
I min spekulasjon vil TH og presten vil nok f oppimot 21 r. (Noe som er blitt enda mer aktuelt etter at fenvatnet forsnakket seg og sa at presten var hjemme (alene?) denne dagen. Hun vil ikke kommentere eller dementere det, s da tar jeg det som en forsnakkelse.) TEH tror jeg er lurt opp i stry og vil f noen r for det. Hestejenta har ikke hatt noe direkte innblanding, men hun kan ikke vre s dum at hun ikke vet n. Jeg aner ikke strafferammen for "skyddande av brottsling" i Norge er, men i Sverige (hvor jeg har mest kunnskap om straffeloven grunnet FB )er det 6 mnd inntil 4 r om det er grovt, og der tror jeg TEH havner i toppen, mens hestejenta kanskje ikke betraktes som grovt, og gir bter eller inntil 2 r. Tipper hun ikke havner i toppsjiktet. Det er ikke selve lovbruddet som avgjr om en medhjelper/beskytter gjr et grovt lovbrudd, men hvor stor nytte lovbryteren har av hjelpen. Jeg er litt i tvil ang det brevet fra hestejenta gir noe utslag, men det ble vel aldri sendt, og bare publisert? Dette er egentlig ganske interessant diskutere, p generell basis ogs, men det blir vel hplst nr alle har sine teorier lst fast i et ekkokammer p PM dessverre.
Det stemmer. Tom Hagens signatur og fingeravtrykk finnes gjennom hele forbrytelsen.
Fra dagens artikkel i VG:
Spenningen i saken er n knyttet opp til nr det kommer en ny pgripelse av Tom Hagen. Og hvem som risikerer 21 rs fengsel for ha hjulpet Hagen i gjennomfre drapet, eller har hjulpet til med skjule drapet og dekke over forbrytelsen. Hvem har vrt medhjelper(e).
Kilde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...m-uloeste-drap
Fra dagens artikkel i VG:
"Etter det VG kjenner til, kan ikke Tom Hagen knyttes direkte til selve forsvinningen 31. oktober 2018. Hagen er siktet for drap eller medvirkning til drap, men nekter straffskyld."Etter det VG kjenner til. Men, det synes for meg helt utenkelig at den viktigste delen av forbrytelsen, selve drapet, skulle bli overlatt til medhjelper(e), av en person med s sterkt og detaljorientert kontrollbehov som TH har.
Spenningen i saken er n knyttet opp til nr det kommer en ny pgripelse av Tom Hagen. Og hvem som risikerer 21 rs fengsel for ha hjulpet Hagen i gjennomfre drapet, eller har hjulpet til med skjule drapet og dekke over forbrytelsen. Hvem har vrt medhjelper(e).
Kilde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...m-uloeste-drap