Carrie Mathison, vilken psykopat! Hon förråder sitt land och går till sängs med fienden! Jag blev så arg att jag stängde av när det var fem minuter kvar. Hoppas hon dör där i Putinland!
Kanske hade varit värt att se klart avsnittet så inte hela poängen flugit dig rätt över huvudet? Men nej, istället ska du in här och härja på klassisk Flashback-manér
Bra slut, men är den vikt Carrie lägger vid den svarta lådan verkligen realistisk?
Jag tycker definitivt inte det.
Möjligen så länge Haqqani den äldre leder talibanerna, men inte efter att hans son tagit över. Efter att den krigshetsande sonen fått kontroll över rörelsen tycker jag den nye amerikanske presidentens agerande är realistiskt helt oavsett mördad föregångare eller inte.
Sedan retar jag mig också på hur ledande talibaner ensidigt skildras som "good guys". Nog för att jag kan tänka mig sådana med goda personliga egenskaper, men att som här nästan helt bortse från det faktum att de faktiskt leder en ärkereaktionär terrorrörelse finner jag direkt osmakligt.
Men serien har förstås länge haft en pro-muslimsk agenda. De enda som utmålats som genomusla människor är högerfolk...
Måste ändå säga att jag tyckte slutet på serien var ganska så bra. Iallafall i förhållande till de katastrofslut som jag själva hade fantiserat ihop. Men tycker som någon tidigare i tråden, att Carries arbetsmetoder mot Saul inte riktigt står i paritet till hur allvarligt det var. Tyckte hon drog det lite för långt.
Samtidigt ger ju slutet en riktigt bra öppning för en fortsättning men jag misstänker att det snarare kommer en Spinoff på Homeland med Carries rysslandsäventyr i fokus.
För övrigt så är Falsk Identitet en sjukt bra serie.
Perfekt avslut! Jag är supernöjd med hela säsongen och tycker att serien får ett värdigt avslut. Just med att Saul säger att Anna har "run herself" gör att serien för mig blir ett avslut.
Hejjåå..
Fasen vad jag "skäms"..
Rekommenderade Homeland till en bekant som berättar att säsong 8 ej går att se, efter ha sett alla sju säsonger..
Varken på SvtPlay, Netflix eller SF-Anytime..
Nån som kan tipsa hur hen kan få tag på sista säsongen?
Hejjåå..
Fasen vad jag "skäms"..
Rekommenderade Homeland till en bekant som berättar att säsong 8 ej går att se, efter ha sett alla sju säsonger..
Hejjåå..
Fasen vad jag "skäms"..
Ja naturligtvis ska du se klart alltihopa. Rakt igenom kvalité
Nej, det som var en riktigt välgjord serie med en ny pigg idé i första säsongen utvecklade sig till en urvattnad och ganska oinspirerad thrillerserie av ordinärt snitt. Är väl någorlunda välgjort med stor budget men herregud vad träigt det är emellanåt. Extra drygt är det när man ser hur de försöker få in samtiden och lite moraliska pekpinnar...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!