• 170
  • 220
  • 260
  • 269
  • 270
2020-05-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kanske hade varit värt att se klart avsnittet så inte hela poängen flugit dig rätt över huvudet? Men nej, istället ska du in här och härja på klassisk Flashback-manér
Citera
2020-05-06, 01:18
Medlem
Pansarhyenas avatar
Bra slut, men är den vikt Carrie lägger vid den svarta lådan verkligen realistisk?

Jag tycker definitivt inte det.

Sedan retar jag mig också på hur ledande talibaner ensidigt skildras som "good guys". Nog för att jag kan tänka mig sådana med goda personliga egenskaper, men att som här nästan helt bortse från det faktum att de faktiskt leder en ärkereaktionär terrorrörelse finner jag direkt osmakligt.

Men serien har förstås länge haft en pro-muslimsk agenda. De enda som utmålats som genomusla människor är högerfolk...
Citera
2020-05-11, 09:52
Medlem
Cosmo08s avatar
Måste ändå säga att jag tyckte slutet på serien var ganska så bra. Iallafall i förhållande till de katastrofslut som jag själva hade fantiserat ihop. Men tycker som någon tidigare i tråden, att Carries arbetsmetoder mot Saul inte riktigt står i paritet till hur allvarligt det var. Tyckte hon drog det lite för långt.

Samtidigt ger ju slutet en riktigt bra öppning för en fortsättning men jag misstänker att det snarare kommer en Spinoff på Homeland med Carries rysslandsäventyr i fokus.

För övrigt så är Falsk Identitet en sjukt bra serie.
Citera
2020-05-16, 05:33
Medlem
Perfekt avslut! Jag är supernöjd med hela säsongen och tycker att serien får ett värdigt avslut. Just med att Saul säger att Anna har "run herself" gör att serien för mig blir ett avslut.
Citera
2020-09-22, 11:46
Medlem
Kincops avatar
Hejjåå..
Fasen vad jag "skäms"..
Rekommenderade Homeland till en bekant som berättar att säsong 8 ej går att se, efter ha sett alla sju säsonger..
Varken på SvtPlay, Netflix eller SF-Anytime..
Nån som kan tipsa hur hen kan få tag på sista säsongen?
Citera
2020-09-22, 17:38
Medlem
Roobans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kincop
Hejjåå..
Fasen vad jag "skäms"..
Rekommenderade Homeland till en bekant som berättar att säsong 8 ej går att se, efter ha sett alla sju säsonger..

Hinner hen avverka säsongen på sju dagar så har Amazon gratis provperiod utan kostnad:
https://www.amazon.com/Homeland-Season-8/dp/B083XJMJGR

Edit: Du måste vara i US för detta såg jag. Så VPN krävs och ett betalningssätt som inte är bundet till Swe
Senast redigerad av Rooban 2020-09-22 kl. 17:58.
Citera
2021-03-07, 12:41
Medlem
Halloween2s avatar
Tyckte de att två första säsongerna var riktigt bra men slutade titta någon gång i fjärde.. är det värt att klart på serien?
Citera
2021-03-07, 13:41
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Tyckte de att två första säsongerna var riktigt bra men slutade titta någon gång i fjärde.. är det värt att klart på serien?

Ja naturligtvis ska du se klart alltihopa. Rakt igenom kvalité
Citera
2021-03-07, 23:37
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kincop
Hejjåå..
Fasen vad jag "skäms"..

https://thepiratebay.org/description.php?id=36146545
Citera
2021-03-08, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ja naturligtvis ska du se klart alltihopa. Rakt igenom kvalité

Nej, det som var en riktigt välgjord serie med en ny pigg idé i första säsongen utvecklade sig till en urvattnad och ganska oinspirerad thrillerserie av ordinärt snitt. Är väl någorlunda välgjort med stor budget men herregud vad träigt det är emellanåt. Extra drygt är det när man ser hur de försöker få in samtiden och lite moraliska pekpinnar...
Citera
2022-12-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Är i samma sits! Fick höra att sista avsnittet va grymt bra. Typ bättre än säsongerna tillsammans så blev sugen på se det igen.

Ser att fler andra här hyllar sista säsongen så man blir ju sugen på se va man missar
Citera
  • 170
  • 220
  • 260
  • 269
  • 270

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in