2021-03-07, 11:05
Medlem
Vladulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Gå och skriv på deras officiella kanaler istället. Enda lösningen du kommer få här är att skaffa fler tillägg.

Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel
Haha precis vad jag skulle skriva, har inte så många tillägg installerade men är väldigt glad i dom jag har.

Ja, det är ju sant, men de tycks ha pausat förslagslådan.
https://qsurvey.mozilla.com/s3/Give-...k-landing-page

Blev bara så irriterad. :-(
Citera
2021-03-07, 11:08
Medlem
salxars avatar
Citat:
Haha precis vad jag skulle skriva, har inte så många tillägg installerade men är väldigt glad i dom jag har.
Själv kör man följande:
AdNauseam - Fork av uBlock Origin som klickar på reklamer för att jävlas med reklamföretagen
Blend In - Ser till att din User Agent alltid är som den mest populära versionen av Firefox
Bypass Paywalls Clean - Gör att man slipper paywalls på många sidor
ClearURLs - Rensar länkar från tracking
Don't touch my tabs! (rel=noopener) - Förhindrar hyperlink hijacking
HTTPS Everywhere - Ser till att alla sidor som kan använder HTTPS
I don't care about cookies - Tar bort alla jävla cookie popups på sidor
LocalCDN - Ser till att CDNs från Facebook och liknande blockeras
Privacy Badger - Blockerar tracking på många sidor, tar bort FB click ID på Facebook
Reddit Enhancement Suite - Gör Reddit bättre
Stylus - Fixar mörkt tema på GitHub och Wikipedia åt mig
TrackMeNot - Gör fejksökningar på Google för att förstöra deras profil av mig
Violentmonkey - Diverse script som gör livet enklare för mig: AdsBypasser, This Ain't A Phone, Resize Video to Window Size, Resize YT to Window Size, Simple YouTube Age Restriction Bypass

Fetmarkerade är de som jag måste ha för att inte få psykos.
Citera
2021-03-07, 12:24
Medlem
SolidSteels avatar
Citat:
Själv kör man följande:
AdNauseam - Fork av uBlock Origin som klickar på reklamer för att jävlas med reklamföretagen
Blend In - Ser till att din User Agent alltid är som den mest populära versionen av Firefox
Privacy Badger - Blockerar tracking på många sidor, tar bort FB click ID på Facebook
Violentmonkey - Diverse script som gör livet enklare för mig: AdsBypasser, This Ain't A Phone, Resize Video to Window Size, Resize YT to Window Size, Simple YouTube Age Restriction Bypass

Hur menar du jag förstår inte, klick på annonser är ju precis vad företagen vill ha?

Tack för tipsen på tillägg ska kika på några av dom.
Citera
2021-03-07, 12:58
Medlem
SolidSteels avatar
Citat:
Själv kör man följande:

Såg att du saknade AutoCopy av def00111
Citera
2021-03-07, 14:15
Medlem
salxars avatar
Citat:
Hur menar du jag förstår inte, klick på annonser är ju precis vad företagen vill ha?

Tack för tipsen på tillägg ska kika på några av dom.
Kostar ju hemsidorna pengar, och gör att Googles profil av dig skiter sig. Dessutom, om Google inser att deras statistik är fel måste de ju betala tillbaka pengarna.

Någon som vet varför officiella tråden om Firefox är låst btw?

(FB) Den officiella Firefox (sammanslagen tråd) (Mod)
Citera
2021-03-07, 14:23
Medlem
SolidSteels avatar
Citat:
Kostar ju hemsidorna pengar, och gör att Googles profil av dig skiter sig. Dessutom, om Google inser att deras statistik är fel måste de ju betala tillbaka pengarna.

Någon som vet varför officiella tråden om Firefox är låst btw?

(FB) Den officiella Firefox (sammanslagen tråd) (Mod)

Aha du tänker så, nog för att jag hatar reklam men så pass engagerad är jag inte, jag är nöjd med U-block Origin.

Varför tråden är stängd vet jag inte, märkligt och inget meddelande från Mod, har det kanske skapats en ny tråd?
Citera
2021-03-07, 14:35
Medlem
Vladulvens avatar
Kan det vara så att Firefox har en tyst överenskommelse med dem som utvecklar tillägg att inte göra den inbyggda cookiehanteringen alltför bra? Det skulle ju kunna göra de flesta externa cookiehanterarna mer eller mindre värdelösa, och eftersom många av utvecklarna även bidrar med andra tillägg, så vill man inte stöta sig med dem.
Citera
2021-03-09, 19:46
Medlem
Hj'lp!

Tre svenska bokst'ver, ni kan s'kert gissa vilka, funkar pl;tsligt inte n'r jag skriver i Firefox! "ven andra tecken blir utbytta, t ex blir fr[getecken _, kolon > och bindestreck blir /...

All annan text som visas ser normal ut, och i andra webbl'sare eller program kan jag skriva ordentligt, s[ jag antar att det m[ste handla om n[gon inst'llning av inmatningsspr[k i Firefox_ Men jag hittar ingenstans man kan 'ndra det. S;ker jag f[r jag bara tr'ffar p[ hur man 'ndrar n'r det 'r datorn som har problemet, eller n'r dessa tecken visas fel p[ websidor.

Sn'lla hj'lp, m[ste skicka viktiga mejl!
Citera
2021-03-09, 20:49
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Hj'lp!

Tre svenska bokst'ver, ni kan s'kert gissa vilka, funkar pl;tsligt inte n'r jag skriver i Firefox! "ven andra tecken blir utbytta, t ex blir fr[getecken _, kolon > och bindestreck blir /...

All annan text som visas ser normal ut, och i andra webbl'sare eller program kan jag skriva ordentligt, s[ jag antar att det m[ste handla om n[gon inst'llning av inmatningsspr[k i Firefox_ Men jag hittar ingenstans man kan 'ndra det. S;ker jag f[r jag bara tr'ffar p[ hur man 'ndrar n'r det 'r datorn som har problemet, eller n'r dessa tecken visas fel p[ websidor.

Sn'lla hj'lp, m[ste skicka viktiga mejl!
Du har lyckats byta tangentbord till engelskt. Tryck shift+alt på tangentbordet.
Citera
2021-03-10, 07:57
Medlem
Citat:
Du har lyckats byta tangentbord till engelskt. Tryck shift+alt på tangentbordet.

Tack, men det provade jag innan jag postade, och har provat nu igen. Funkar inte. Som sagt fungerar det perfekt att skriva i Word, Windows sokfalt, Chrome osv. Detta sker enbart i Firefox.

Kunde val anvant Chrome istallet men det ar segt som sirap.
Citera
2021-03-10, 08:07
Medlem
Stängde ner Firefox igen. Och nu fungerade det när jag startade upp! Wohoo! Men jag skulle gärna veta vad som hände, kan man ändra tangentbord enbart i Firefox?
Citera
2021-03-13, 11:03
Medlem
Softis...s avatar
Uppdaterade FF och nu vill det att jag ska logga in som administratör varje gång jag startar det. WTF. Går bra att klicka bort och surfa vidare, men vad handlar det om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in