• 6
  • 7
2021-03-16, 10:48
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insamlingskontroll
Låter bra. Men om du sitter där ensam med din bössa kan du inte värja dig mot ett anfallande "gäng". Om vi nu skall spela apokalypsspelet.
Bästa skyddet mot alla typer av allvarliga kollapser är bra kompisar och ett stort nätverk.

Folk som kan uppleva sig som skyldiga dig tjänster eftersom du hjälpt dem när de hade svårt är också bra säkerhet.

Vid en apokalyps så är de dessa individer som ingår i gängen som kommer dominera.

Vid mindre allvarliga situationer så ställer kompisar upp med en soffa att sova på eller du kanske kan låna deras sommarställe ett par månader.
Citera
2021-03-16, 13:37
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Bästa skyddet mot alla typer av allvarliga kollapser är bra kompisar och ett stort nätverk.

Folk som kan uppleva sig som skyldiga dig tjänster eftersom du hjälpt dem när de hade svårt är också bra säkerhet.

Vid en apokalyps så är de dessa individer som ingår i gängen som kommer dominera.

Vid mindre allvarliga situationer så ställer kompisar upp med en soffa att sova på eller du kanske kan låna deras sommarställe ett par månader.

Exakt. Har DU något av värde så är ensam inte stark. Ensam då är död.
Har man inget och kan bo under en stubbe, så klarar du dig ensam.

Men detta var kanske att dra detta med hyperinflation lite för långt. En utvikning.

Åter till inflationen. Vill du sko dig eller vill du bara överleva?
Citera
2021-03-16, 15:19
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insamlingskontroll
Exakt. Har DU något av värde så är ensam inte stark. Ensam då är död.
Har man inget och kan bo under en stubbe, så klarar du dig ensam.

Men detta var kanske att dra detta med hyperinflation lite för långt. En utvikning.

Åter till inflationen. Vill du sko dig eller vill du bara överleva?
Jag vill ju helst sko mig på inflation.

Så, låna pengar och köp tillgångar som står sig. Sprid investeringarna så man inte har allt i samma påse. Ganska basic egentligen. Enda skillnaden är hur mycket hävstång man bör ha.

Kunskap och förmåga är förstås det riktigt idiotsäkra guldet. Ingen kan stjäla din kunskap. Har du förmågan att ta ett välbetalt jobb. Då är du välkommen om du behöver fly landet. Du kan också bygga nytt om du blir utblottad. Du kan helt enkelt alltid landa på fötterna om din kunskap är värdefull.
Citera
2024-08-09, 08:39
Bannlyst
Fasta tillgångar kommer ju inte försvinna men det kommer inte gå att underhålla dem. Bara en sådan sak som vatten kommer att vara svindyrt och det är viktigt att se till att rören inte är fyllda med vatten när det är kallt på vintern.

Värst utsatta kommer ensamma pensionärer att vara. Finns det inga släktingar måste någon annan föda dem. Kommunen. Kyrkan kommer plötsligt att duga åt alla dryga ateister.

Solidaritet kommer att sättas på prov. Folk kommer att gömma mat från varandra. Det kommer att vara ett krigsliknande helvete. Tyvärr är samhället ordnat som så att det inte förbereder sig för sådant här mer än att MSB tipsar folk att hitta mat i skogen. Äpplen och svamp, på vintern.
Citera
2024-08-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladryss
Fasta tillgångar kommer ju inte försvinna men det kommer inte gå att underhålla dem. Bara en sådan sak som vatten kommer att vara svindyrt och det är viktigt att se till att rören inte är fyllda med vatten när det är kallt på vintern.

Värst utsatta kommer ensamma pensionärer att vara. Finns det inga släktingar måste någon annan föda dem. Kommunen. Kyrkan kommer plötsligt att duga åt alla dryga ateister.

Solidaritet kommer att sättas på prov. Folk kommer att gömma mat från varandra. Det kommer att vara ett krigsliknande helvete. Tyvärr är samhället ordnat som så att det inte förbereder sig för sådant här mer än att MSB tipsar folk att hitta mat i skogen. Äpplen och svamp, på vintern.

Okej rysstroll, du glömde skriva när detta kommer inträffa och varför. Är det hemliga information från FSB som du baserar dina profetior på?
Citera
2024-08-11, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uppkoppling
Okej rysstroll, du glömde skriva när detta kommer inträffa och varför. Är det hemliga information från FSB som du baserar dina profetior på?

Hej NATO-troll! Kan du inte vara intelligent för en gångs skull istället för att hålla på med epiteten? Jag varnar för följderna av hyperinflation och varningarna är rimliga. Ditt regimlojala miffo!
Senast redigerad av Gladryss 2024-08-11 kl. 15:58.
Citera
2024-08-11, 17:30
Medlem
Citat:
Hej NATO-troll! Kan du inte vara intelligent för en gångs skull istället för att hålla på med epiteten? Jag varnar för följderna av hyperinflation och varningarna är rimliga. Ditt regimlojala miffo!

Ah, vilken tur att du varnar för hyperinflation. Annars finns risken att många här inne kan tro att hyperinflation är någonting bra. Är det något mer du vill varna för? Cancer i ändtarmen kanske?

Frågan var vad du baserar alla dina sensationella profetior på. Vatten som ingen har råd med, drivor av döda pensionärer, krigsliknande tillstånd och allmänheten tvingas leta mat i skogen.

Du kunde väl kosta på dig att utveckla ditt resonemang något? Men, som sagt, du kanske baserar dina profetior på topphemlig information från FSB. Eller är du bara ännu ett rysstroll i raden som lyssnat för mycket på RT?

För två år sedan skulle det bli massdöd på grund av energibrist, innan det covid… Samma rysstroll men olika anledningar att ni skiter ned er varje år 😂
Senast redigerad av Uppkoppling 2024-08-11 kl. 17:33.
Citera
2024-08-11, 22:31
Medlem
Citat:

Dina varningar är så orimliga så jag hoppas ingen svensk kommer att ta dom på allvar. Se till så att vattenrören inte är fyllda så att dom inte fryser sönder?? Kanske i Ryssland men inte här. Här gillar vi att ha tillgång till vatten i rören.
Citera
2024-08-11, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Dina varningar är så orimliga så jag hoppas ingen svensk kommer att ta dom på allvar

Du menar att konsekvenserna av hyperinflation är inte särskilt farliga alls. Så intressant!!! Låt höra om hyperinflationens välsignelser då, Barf.

Varsågod! Vi är säkert många i tråden som är idel öra. Men du ska hålla dig till sak. Annars är det bara trollande från din sida, vilket jag dessvärre bara är vad jag förväntar mig från dig.
Senast redigerad av Gladryss 2024-08-11 kl. 22:40.
Citera
2024-08-11, 22:47
Medlem
Citat:
Du menar att konsekvenserna av hyperinflation är inte särskilt farliga alls. Så intressant!!! Låt höra om hyperinflationens välsignelser då, Barf.

Varsågod! Vi är säkert många i tråden som är idel öra. Men du ska hålla dig till sak. Annars är det bara trollande från din sida, vilket jag dessvärre bara är vad jag förväntar mig från dig.

Nja, det var väl du som skulle belägga dina påståenden med någa slags argument. Jag kommer inte att bemöda mig med att analysera kollaps-tomtars eventuella scenarion. Det var framförallt det frysta vattnet jag tyckte du borde kunna argumentera för.

Risken för hyperinflation i Sverige är så liten så jag tror att asteroider är större risker just nu. Du verkar ha missat det senaste PMet från FSB. Kolla din skräppost, så att det inte fastnat någonstans kring vägen.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in