Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-03-18, 20:11
Medlem
Hej, efter 1,5år gjorde jag slut. Hon är helt förkrossad. Det hela började sista halvåret när jag inte kände samma känslor som henne, sa det aldrig rakt ut men hon förstod väl att de var något. Tiden gick, och jag kunde ha svårt att höra av mig. Hon ville prata och var ledsen, förklarade att det inte var nåt, bara mycket på jobbet. Sen en dag när vi pratade så beskrev jag lite av mitt problem. Hon förstod och tyckte vi kunde försöka lösa det tillsammans på något sätt, men jag tänkte hur? Mina känslor har försvunnit helt medan hon ville så mycket med oss och vårt förhållande. Helgen kom, då ringde jag henne bara och sa att vi måste prata om en grej, jag kom hem till henne och släppte bomben, sa att mina känslor fanns inte längre kvar som dom gjorde i början, och hon är på en helt annan nivå så det känns taskigt att fortsätta. Först tog hon det bra sen brast det bara. Stannade där i två timmar och tröstade henne, sen åkte jag hem. Var tydlig med att de är bäst om vi bryter helt. Hon har fått stöd från vänner och familj, vad jag förstått så hoppas hon på att vi kan återgå till det normala igen. Men jag har inga känslor kvar så vad ska man göra? Även om det tar emot att inte fråga hur det är med henne osv så antar jag att det är bäst att bara låta hennes vänner stödja henne?
Tar gärna emot tips från andra i liknande situation. Och förresten, sitter du med ett dåligt förhållande, dra inte ut på det med att göra slut, känslan när man blir fri efter ha känt att det inte har varit på topp under en längre tid är obeskrivlig skön, även om det känns tråkigt att såra och lämna någon.

Tack på förhand.
Senast redigerad av tough1 2021-03-18 kl. 20:17.
Citera
2021-03-18, 20:14
Medlem
du kommer må bra ett tag, hon kommer må dåligt ett tag. SEN kommer du må dåligt ett bra tag och hon känna sig befriad. Jag hade gått tillbaka till henne innan det är försent.
Citera
2021-03-18, 20:17
Moderator
Maviels avatar
Det är klart det gör ont när hjärtat brister. Min erfarenhet är väl att det faktiskt är bäst att bryta helt. I allafall under en period. När känslorna lägger sig så går det lättare att kanske förhålla sig till varandra i ett annan sammanhang än att vara ett par. Det går ju liksom inte att göra det skonsamt heller. Så länge du behandlar henne med respekt så är det ju bra. Jag tror att du gör det lättare för henne om du håller dig borta ett tag. Hon verkar ha andra i sitt liv som kan stötta henne i detta. Just nu kan du ju inte hjälpa henne med det.
Citera
2021-03-18, 20:23
Medlem
Man-At-Armss avatar
Ja klipp banden och gå vidare med ditt liv. Ditt ex kommer gå vidare i livet hon med. Olycklig kärlek är ju en del av livet.

Jag är i den åldern då par i min bekantskapskrets bryter upp efter förhållanden som ibland sträckt sig över tio år och även de med mest brustna hjärtan går vidare med sina liv. Och många måste ses ibland då de har gemensamma barn. Vissa kan bli kompisar med sina ex sägs det, jag tror att det är mer vanligt att man till slut tål att vistas i samma rum.
Citera
2021-03-18, 20:31
Medlem
Ibland kan det nog vara minst lika jobbigt att göra slut som att bli dumpad.
Den som blir dumpad har ju inte så mycket val utan måste lära sig gilla läget.
Medans den som gjorde slut kunde ha agerat annorlunda och det kan leda till grubblerier under lång tid.

Men i det långa loppet är det antagligen bäst så här om du tvivlade så mycket på er.

Å andra sidan, fundera också lite på om det här är ett mönster hos dig själv. Det är ganska vanligt med otrygga anknytningsmönster som gör att folk tvekar att fortsätta förhållanden när det blir mer seriöst. Kan t.ex. bero på rädsla och osäkerhet. Är detta något som har hänt flera gånger förut finns det anledning att se upp och kanske även söka hjälp för att bearbeta det som tar emot.
Citera
2021-03-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Å andra sidan, fundera också lite på om det här är ett mönster hos dig själv. Det är ganska vanligt med otrygga anknytningsmönster som gör att folk tvekar att fortsätta förhållanden när det blir mer seriöst. Kan t.ex. bero på rädsla och osäkerhet. Är detta något som har hänt flera gånger förut finns det anledning att se upp och kanske även söka hjälp för att bearbeta det som tar emot.

Precis det här, i och med osäkerheten och rädslan så förfaller kämpar andan för att försöka hålla ett förhållande vid liv, och därmed känslor dör ut.

Dagens folk i Sverige är verkligen veklingar, som ger upp direkt chansen ges.
Citera
2021-03-18, 21:35
Medlem
CC75s avatar
Tufft gjort men är det så det känns för dig gjorde du rätt. Schysst av dig att du inte bara ghostade henne vilket tycks vara det som gäller idag utan att du tar dig tid att svara på hennes frågor. Säg till henne att har hon frågor kan hon höra av sig under en period på säg 2-3 veckor men att ni därefter har gått skillda vägar och att du vill ha det så. Dvs be henne respektera er brytning.

// CC
Citera
2021-03-18, 23:28
Medlem
Jag är i en situation där jag försökt ett längre tag nu men att hon inte verkar kunna acceptera eller förstå det... Aldrig varit i en sits där det varit riktigt jävla problematiskt att göra slut.
Citera
2021-03-18, 23:30
Medlem
Kamelen.Harriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tough1
Hej, efter 1,5år gjorde jag slut. Hon är helt förkrossad. Det hela började sista halvåret när jag inte kände samma känslor som henne, sa det aldrig rakt ut men hon förstod väl att de var något. Tiden gick, och jag kunde ha svårt att höra av mig. Hon ville prata och var ledsen, förklarade att det inte var nåt, bara mycket på jobbet. Sen en dag när vi pratade så beskrev jag lite av mitt problem. Hon förstod och tyckte vi kunde försöka lösa det tillsammans på något sätt, men jag tänkte hur? Mina känslor har försvunnit helt medan hon ville så mycket med oss och vårt förhållande. Helgen kom, då ringde jag henne bara och sa att vi måste prata om en grej, jag kom hem till henne och släppte bomben, sa att mina känslor fanns inte längre kvar som dom gjorde i början, och hon är på en helt annan nivå så det känns taskigt att fortsätta. Först tog hon det bra sen brast det bara. Stannade där i två timmar och tröstade henne, sen åkte jag hem. Var tydlig med att de är bäst om vi bryter helt. Hon har fått stöd från vänner och familj, vad jag förstått så hoppas hon på att vi kan återgå till det normala igen. Men jag har inga känslor kvar så vad ska man göra? Även om det tar emot att inte fråga hur det är med henne osv så antar jag att det är bäst att bara låta hennes vänner stödja henne?
Tar gärna emot tips från andra i liknande situation. Och förresten, sitter du med ett dåligt förhållande, dra inte ut på det med att göra slut, känslan när man blir fri efter ha känt att det inte har varit på topp under en längre tid är obeskrivlig skön, även om det känns tråkigt att såra och lämna någon.

Tack på förhand.

Jag vet inte vad du vill ha tips på? Du har ju redan brutit med henne.
Citera
2021-03-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tough1

Tack på förhand.

Det känns ju mest som att du vill skryta om att ditt ex är så ledsen för att du som är så fantastisk har lämnat henne? Vad ska diskuteras?
Citera
2021-03-19, 01:04
Medlem
Varför gav du det inte en chans? Du har vetat i ett halvår men inte pratat om det. Du kommer göra samma sak i nästa förhållande - hålla käft fast något skaver och tillslut brister det och du gör slut. Börja prata.
Citera
2021-03-19, 14:41
Medlem
Såhär några dagar senare kan jag klart säga att det känns tomt att inte ha kontakt med någon, man har nästan ändå pratat dagligen i över 1.5års tid. Men samtidigt en väldigt frihetskänsla att vara singel igen, kände mig lätt kvävd i slutet på förhållande, för det blev tillslut nästan en ansträngning när man skulle träffas nästa gång osv. Så antar att det verkligen var dags på riktigt.

Angående kommunikation så var vi båda rätt dåliga på det, hon kände mycket starkare fick jag reda på vid uppbrottet, oxh jag kände betydligt mindre än vad hon trodde innan uppbrottet. så hade vi prata mer känslor med varandra och varit ärliga antar jag att vi inte skulle hålla ihop lika länge. För vi var rätt olika, antagligen därför vi aldrig kom till skott oxh flyttade ihop.

Anledningen till trådstarten? Jo jag tänkte kolla om någon mer varit i likande situation och hur dom hanterade det, hur man hanterar ex som börjar höra av sig igen osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in