Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Det kan komme et gjennombrudd ilpet av den kommende tiden

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny...-95-3423980411
Artikkelen er fra 11.06.20 18:20
S vi kan vel trygt si at det ikke stemte.

Her kan du lese at politiet skal oppklare saken i lpet av 2019
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...loepet-av-2019
Citera
2021-03-20, 14:22
Medlem
Nettavisen-artikkelen er gammel. Fra juni 2020.

Etter pgripelsen av Tom Hagen 28. april 2020 og lslatelsen 8. mai 2020.

Omhandler tekniske spor p det sentrale stedet. Gjestetoalettet i frsteetasjen i S4.

Jeg tror at Tom Hagen til slutt vil bli felt p ugjendrivelige tekniske beviser som knytter Tom Hagen til selve drapshandlingen mot AE.

Svein Holden gjentar i VG at Tom Hagen har alibi for drapstidspunktet. Tom Hagens forsvar er bygget p vitneml fra to personer. Et alibi som absolutt ikke er hugget i sten.

Tekniske beviser mot TH vil velte alibiet hans. Det er slik det vil ende. Med tiltale og dom p 21 rs fengsel for Tom Hagen.
Citera
2021-03-20, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Kanskje noen til og med tror at politiet juger, for overraske TH i april eller mai?

Det er ikke tvil om at politiet tror at de skal greie naile TH til denne forbrytelsen, og det er heller ikke tvil om at VG og Milli hper p det samme.

I og med at de ikke engang har klart ordne et konfronterende avhr med hovedsiktede s er det i utgangspunktet logisk at de vil prve et siste forsk.

Men husk at det er kvinner p toppen her. Politidirektren har allerede sagt at hun ikke har problemer med at saken henlegges. Hun ansatte politimesteren i st, og ogs nye lederen i Kripos. Disses fokus er i utgangspunktet hatpratende hvite menn, raide thaimassasjeinstitutter, og etterforske hvite menn som kjper camsex fra filippinnene.
Senast redigerad av toiko1 2021-03-20 kl. 14:31.
Citera
2021-03-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nettavisen-artikkelen er gammel. Fra juni 2020.

Etter pgripelsen av Tom Hagen 28. april 2020 og lslatelsen 8. mai 2020.

Omhandler tekniske spor p det sentrale stedet. Gjestetoalettet i frsteetasjen i S4.

Jeg tror at Tom Hagen til slutt vil bli felt p ugjendrivelige tekniske beviser som knytter Tom Hagen til selve drapshandlingen mot AE.

Svein Holden gjentar i VG at Tom Hagen har alibi for drapstidspunktet. Tom Hagens forsvar er bygget p vitneml fra to personer. Et alibi som absolutt ikke er hugget i sten.

Tekniske beviser mot TH vil velte alibiet hans. Det er slik det vil ende. Med tiltale og dom p 21 rs fengsel for Tom Hagen.

Kanskje det, men innrm at alt er basert p ting du tror, hper p eller drmmer om.

nsketenkning gjr seg drlig i en rettsal.

Men jeg blir gjerne med nedover den veien.

Hvilke tekniske beviser ser du for deg skal knekke THs alibi?

Politiet har jo forlengst gitt opp teorien om at TH kan ha vrt alene om dette. Er de som gir ham alibi medhjelpere?

I tillegg, tror du ikke politiet frst og fremst jaktet p hvem som var i den andre enden dem gangen lsepenger ble utbetalt?

Tror du ikke de overvket alle de trodde var medhjelpere allerede den gangen?

Og siden det ikke frte til noe, m det jo ha vrt enda flere medhjelpere?

Hvor mange trenger du, som holder tett i r etter r, og som ikke kommunisere med hverandre p en slik mte at de ikke blir oppdaget til tross for at politiet overvker dem?

Jeg tipper at en som er god i sannsynlighetsberegning er nede p omtrent det samme nivet som sjansene for vinne i Lotto.

Noen tror p lykketall, andre p at TH er skyldig.

Jeg tror p at noen sender et kraftig signal nedover i systemet og fr fjernet den ledelse som n fortsatt holder p prve bevise at de hadde rett.
Citera
2021-03-20, 14:47
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Absolutt! Kan jo hende at flere pner kjeften nr de facer resten av livet bak ls og sl.

Det kan godt hende. Hvis politiet tar evt kryptofolk frst, fr presset dem, s kanskje disse knekker til slutt i bytte mot at de fr et eller to rs strafferabatt.
For THs del, s slipper han neppe ut i live.
Hvis vi ser for oss at det blir rettsak i 2022, og dom mot slutten av ret, TH anker, ny rettsak i midten av 2023, TH anker igjen til hyesterett, og endelig avgjrelse kanskje i 2024. Da er TH 74 nr han skal i spjeldet og sone der i kanskje 20 r.
Citera
2021-03-20, 14:55
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Hvis politiet hadde svart at etterforskningen gr bakover, hadde de kanskje ikke hatt en jobb i dag.

Srlig konkrete med hensyn til et gjennombrudd kan de jo neppe vre, siden de kan fortelle at det ikke kommer fr sommeren.

Hvis saken hadde gtt bakover, s hadde statsadvokat/riksadvokat henlagt saken for lenge siden.
Tilsvarende saker der man aldri fant noe lik, er Dungsaken, og Vlnes-saken, som begge ble henlagt etter halvannet r.
Du spdde at denne Sloravei-saken kom til bli henlagt i november 2020, noe den ikke ble. Ny spdom ble februar 2021, men ogs denne gang tok spmannen feil.
Citera
2021-03-20, 14:55
Medlem
Citat:
Kanskje det, men innrm at alt er basert p ting du tror, hper p eller drmmer om.

nsketenkning gjr seg drlig i en rettsal.

Men jeg blir gjerne med nedover den veien.

Hvilke tekniske beviser ser du for deg skal knekke THs alibi?

Politiet har jo forlengst gitt opp teorien om at TH kan ha vrt alene om dette. Er de som gir ham alibi medhjelpere?

I tillegg, tror du ikke politiet frst og fremst jaktet p hvem som var i den andre enden dem gangen lsepenger ble utbetalt?

Tror du ikke de overvket alle de trodde var medhjelpere allerede den gangen?

Og siden det ikke frte til noe, m det jo ha vrt enda flere medhjelpere?

Hvor mange trenger du, som holder tett i r etter r, og som ikke kommunisere med hverandre p en slik mte at de ikke blir oppdaget til tross for at politiet overvker dem?

Jeg tipper at en som er god i sannsynlighetsberegning er nede p omtrent det samme nivet som sjansene for vinne i Lotto.

Noen tror p lykketall, andre p at TH er skyldig.

Jeg tror p at noen sender et kraftig signal nedover i systemet og fr fjernet den ledelse som n fortsatt holder p prve bevise at de hadde rett.

Jeg tror p politiets teknikere. P vitenskapen.

Jeg tror ikke at det er mulig drepe noen, uten etterlate tekniske beviser. Politiet fikk tilgang til stedet og har sikret spor som vil felle drapsmannen.

Alt dette bla-bla-bla'et med all mulig slags tull og tys, villedninger og konspirasjoner. Ikke noe kaste vekk tid p.
Citera
2021-03-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det kan godt hende. Hvis politiet tar evt kryptofolk frst, fr presset dem, s kanskje disse knekker til slutt i bytte mot at de fr et eller to rs strafferabatt.
For THs del, s slipper han neppe ut i live.
Hvis vi ser for oss at det blir rettsak i 2022, og dom mot slutten av ret, TH anker, ny rettsak i midten av 2023, TH anker igjen til hyesterett, og endelig avgjrelse kanskje i 2024. Da er TH 74 nr han skal i spjeldet og sone der i kanskje 20 r.

Jeg tror du har rett i at hvis TH blir dmt, d dr han i fengsel, men jeg tror du tar feil i tidsberegningen.

S sakte og monofokusert som politiet jobber, kommer de til tape rettsaken i 2022.

Da m de i tenkeboksen igjen, og kanskje de fr til en anke for lagmannsretten i 2024.

Nr de taper der, kommer noen til si, OK gutter nok er nok, rykk tilbake til skammekroken.

I 2025 kommer NRK Brennpunkt til lage serien om skandalen.

Men kanskje allerede i 2024 fr vi se den frste spillefilmen.
Citera
2021-03-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvis saken hadde gtt bakover, s hadde statsadvokat/riksadvokat henlagt saken for lenge siden.
Tilsvarende saker der man aldri fant noe lik, er Dungsaken, og Vlnes-saken, som begge ble henlagt etter halvannet r.
Du spdde at denne Sloravei-saken kom til bli henlagt i november 2020, noe den ikke ble. Ny spdom ble februar 2021, men ogs denne gang tok spmannen feil.

Jada, jeg tok feil, fordi jeg overs et viktig faktum, at denne saken anses som s alvorlig ar det er samfunnskritisk viktig at hvert spor forflges.

Men det hjelper ikke TH-er-skyldig-tilhengerne at Sandemose spdde en henleggelse og tok feil om tidspunktet.

Vi vet ikke hva politiet holder p med, men vi vet at de i en periode lakk som en sil i et hp om vinne PR-krigen.

Siden det ikke virket, har de n valgt en hold-kjeft-strategi, med drypp til VG om at n gr alt mye bedre (uten fnugg av substans).

Hvis jeg var p innsiden og var s ute kjre omdmmemessig som de er n, ville jeg bydd p et par fakta som fikk folk til tro at de er p sporet.

Kanskje de i stedet tenker den som ler sist ler best.

Hadde vi hatt en litt mer kritisk presse som sa Hva f.. er det dere holder p med?, ville vi visst litt mer.
Senast redigerad av Sandemose 2021-03-20 kl. 15:29.
Citera
2021-03-20, 15:19
Medlem
Legokatts avatar
VG artikkel. Viktige detaljer - Gunst og ugunst.

" Saken og siktelsen mot Tom Hagen tatt i betraktning, er det et naturlig sprsml underske om han kan ha hatt medhjelpere p ulike niver fr, under eller etter den straffbare handlingen fant sted, sier Hanssen.

Av hensyn til etterforskningen og de involverte personene vil vi ikke g nrmere i detaljer p dette, fortsetter han.

Det understrekes imidlertid at kartleggingen utfres med det ml innhente informasjon som bde kan vre til siktedes gunst og ugunst, slik at vi best mulig kan opplyse de relevante hypotesene i saken, sier Hanssen."

Logiske sluttninger av disse uttalelsene:

1. Politiet har mest sannsynlig kommet frem til at TH ikke kunne ha utfrt plottet selv i S4. TH var som kjent p jobb. Derfor er sprsmlet om han kunne hatt medhjelpere relevant. For kunne sette TH inn i en relevant hypotese m medhjelper(e) kartlegges.

2. Politiet jobber etter flere hypoteser. Dette er innebrer hypoteser som bde er til siktedes gunst og ugunst.

=

Som man kan lese s kartlegger politiet personer med tanke p relevante hypoteser i saken. Politiet understreker at kartleggingen utfres med det ml innhente informasjon som bde kan vre til siktedes gunst og ugunst.

=

1.Ulike personer kartlegges mot hypoteser som er til siktedes ugunst:
= TH + medhjelper(e) hypotese

2. Ulike personer kartlegges mot hypoteser som er til siktedes gunst:
=
Hvilke hypoteser kan det vre?

Jeg tipper at det ikke er snakk om "ekte kidnapping's hypotese". Vil tro at politiet allerede har kartlagt miljer i inn og utland uten finne noe. Hvem vet.

I denne kategorien tipper jeg at ulike personer kartlegges mot Gone Girl hyppotesen.

I artikkelen kan man ogs lese:
"Et sentralt felt politiet jobber med, er sporene knyttet til kryptovaluta; som blant annet utgjr kommunikasjon i bitcoin og en strre pengeoverfring i monero"
=
Uansett hypotese:
Nr/hvis politiet klarer lse dette sporet vil saken komme mye nrmere en lsning.

Videre kan man lese:
"Saken er svrt krevende, omfattende og kompleks. Det gjenstr en lang rekke relevante etterforskningsskritt fr saken er klar til ptaleavgjrelse. Det vil ikke foreligge noen innstilling fr sommeren. Vi nsker ikke tidfeste dette nrmere, sier Hanssen"
=
Dette er ikke en "enkel og grei sak". Plottet m ha vrt kompleks. Det tar tid etterforske.
=
Passer inn med et komplekst plott

Jeg tipper at det skjedde et Gone Girl plott i denne saken
Citera
2021-03-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror p politiets teknikere. P vitenskapen.

Jeg tror ikke at det er mulig drepe noen, uten etterlate tekniske beviser. Politiet fikk tilgang til stedet og har sikret spor som vil felle drapsmannen.

Alt dette bla-bla-bla'et med all mulig slags tull og tys, villedninger og konspirasjoner. Ikke noe kaste vekk tid p.

Nei, for Guds skyld ikke bruk fornuften p fornuft.

La oss her i menigheten fortsette tro og hpe og forsette med sludderet som frembringer godflelsen - det er tross alt lrdag.
Citera
2021-03-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ikke bruk tid p nettrollet Sandemose, da blir trden mye bedre

Ikke bruk tid p Formann, da blir denne trden til et sted hvor vi diskuterer og ikke bare til et sted hvor noen sitter og gulper ut Hva s?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in