Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-24, 12:44
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Folk måste veta vad de röstar på. De kan inte bara rösta på "mer flum". Att t.ex gå med i klimatavtalet var tydligt uttryckt men betyder ingenting. Kanske kommer många konkreta förslag att sedan blockeras i Senaten.
Biden visade att han tog pandemin på allvar, det vann han många röster på. Och vi ser nu att han menade allvar.
Du kan inte tycka att det är flum att se till att minska smittspridningen, att se till att folk blir vaccinerade, att se till att folk som drabbats ekonomiskt av pandemin, får hjälp.
Citera
2021-03-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du ser allt i svart och vitt.
Tycker du att det är negativt att presidenten söker ett bredare samarbete? Jag tycker att det är förnuftigt. Om man tar in fakta från olika håll blir det bättre beslut. Det vet den som har lärt sig att samarbeta och insett vilka synergieffekter det får.

Trump var ensam-spelare som gav order och krävde lojalitet. Det blev många felaktiga beslut och många medarbetare lämnade honom eller blev sparkade.
Man vidgar personkulten till ytterligare en person, ja det gör man i många diktakturer också där man ska skola in nästa generations diktator. Du har en extremt lustig defintion av ett "bredare samarbete"!

Och Presidentadministrationer brukar uteslutande alltid kallas efter den sittande presidenten, något annat skulle vara väldigt udda. Brukar du prata om "Bush-Quayle administrationen"? Eller "Clinton-Gore" administrationen"? Nej, det finns inte en vettig människa som gör så, det heter "Clinton-administrationen" rakt av! Enbart i fallen med "president Bush" och "president Adams" råder undantag då man lägger till ytterligare initialer eller liknande för att särskilja dem från sina namne söner tillika presidenter, men det är av högst uppenbara skäl. ALDRIG annars blandas vice-presidentens namn in. Det är ett Harris påfund för att hon är så djävla maktgalen att hon knappt kan vänta på att Joe får lämna. Arabdiktaktur, som sagt.
Senast redigerad av scrollock 2021-03-24 kl. 12:59.
Citera
2021-03-24, 12:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Man vidgar personkulten till ytterligare en person, ja det gör man i många diktakturer också där man ska skola in nästa generations diktator. Du har en extremt lustig defintion av ett "bredare samarbete"!

Och Presidentadminsitrationer brukar uteslutande alltid kallas efter den sittande presidenten, något annat skulle vara väldigt udda. Brukar du prata om "Bush-Quayle administrationen"? Eller "Clinton-Gore" administrationen"? Nej, det finns inte en vettig människa som gör så, det heter "Clinton-administrationen" rakt av! Enbart i fallen med "president Bush" och "president Adams" råder undantag då man lägger till ytterligare initialer eller liknande för att särskilja dem från sina namne söner tillika presidenter, men det är av högst uppenbara skäl. ALDRIG annars blandas vice-presidentens namn in. Det är ett Harris påfund för att hon är så djävla maktgalen att hon knappt kan vänta på att Joe får lämna. Arabdiktaktur, som sagt.
Ja, de finns de som gör, och det är inte heller fel:
Jag väljer personligen den kortare varianten och det självkalra med det.
Och är det administrationen före Joe Biden´s, så säger jag typ den föregående/tidigare eller nått liknande.
Längre tillbaka så får man specificera sig bättre.
Citera
2021-03-24, 12:55
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Och Presidentadminsitrationer brukar uteslutande alltid kallas efter den sittande presidenten, något annat skulle vara väldigt udda. Brukar du prata om "Bush-Quayle administrationen"? Eller "Clinton-Gore" administrationen"? Nej, det finns inte en vettig människa som gör så, det heter "Clinton-administrationen" rakt av! Enbart i fallen med "president Bush" och "president Adams" råder undantag då man lägger till ytterligare initialer eller liknande för att särskilja dem från sina namne söner tillika presidenter, men det är av högst uppenbara skäl. ALDRIG annars blandas vice-presidentens namn in. Det är ett Harris påfund för att hon är så djävla maktgalen att hon knappt kan vänta på att Joe får lämna. Arabdiktaktur, som sagt.

Jag förstår inte varför du hänger upp dig på sådana här saker och förvränger allt man svarar dig. Varför klagar du inte på Bidens politik istället? Finns det inget att klaga på där?
Citera
2021-03-24, 12:56
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Biden visade att han tog pandemin på allvar, det vann han många röster på. Och vi ser nu att han menade allvar.
Du kan inte tycka att det är flum att se till att minska smittspridningen, att se till att folk blir vaccinerade, att se till att folk som drabbats ekonomiskt av pandemin, får hjälp.

Presidenten måste redogöra för vad han står för. Det skall han ha klargjort före valet. Annars vet inte folk vad de skall rösta på. Man kan inte gå till val på "bredare samarbete" dvs att han skall fråga andra senare vad han borde göra. De skall han veta innan.
Citat:
Du ser allt i svart och vitt.
Tycker du att det är negativt att presidenten söker ett bredare samarbete? Jag tycker att det är förnuftigt. Om man tar in fakta från olika håll blir det bättre beslut. Det vet den som har lärt sig att samarbeta och insett vilka synergieffekter det får.

Trump var ensam-spelare som gav order och krävde lojalitet. Det blev många felaktiga beslut och många medarbetare lämnade honom eller blev sparkade.
Citera
2021-03-24, 13:02
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför du hänger upp dig på sådana här saker och förvränger allt man svarar dig. Varför klagar du inte på Bidens politik istället? Finns det inget att klaga på där?
Umm för att du tog upp det och du hycklar utan av bara helvete? Du fortsätter pissa och kalla det regn, det är mitt problem med dig! Kalla en spade en spade istället för att försöka urskuldra en demenssjuk gammal gubbstrutt som vare sig ens kan gå i trappor eller hålla igen sina egna fisar!
Citera
2021-03-24, 13:17
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Presidenten måste redogöra för vad han står för. Det skall han ha klargjort före valet. Annars vet inte folk vad de skall rösta på. Man kan inte gå till val på "bredare samarbete" dvs att han skall fråga andra senare vad han borde göra. De skall han veta innan.
Biden var tydlig i många saker före valet. T ex pandemin och klimatfrågan. Och där har han agerat. Det var i dessa frågor han betonade samarbete med experter som viktigt. Det är därför han har tagit pandemin och klimatkrisen på allvar. Han lyssnar på dem som sitter på kunskap och erfarenhet.

Du kan inte ha lyssnat på Biden så mycket.
Citera
2021-03-24, 13:22
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Umm för att du tog upp det och du hycklar utan av bara helvete? Du fortsätter pissa och kalla det regn, det är mitt problem med dig! Kalla en spade en spade istället för att försöka urskuldra en demenssjuk gammal gubbstrutt som vare sig ens kan gå i trappor eller hålla igen sina egna fisar!
Fortfarande ingen kritik mot Bidens politik alltså.
Citera
2021-03-24, 13:49
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Reglerna bör ändras eftersom kongressen inte klarar av att lagstifta utan 60-40 majoritet. En filibuster bör vara ett anförande. Inte en deklaration.
Dagens system främjar diktatoriska EOs och motverkar stabiliteten.
Däremot är det en fördel att de tvingas nå bipartisana överenskommelser.

Dessutom är det lite coolt med timslånga anföranden. Som förr i tiden.

Ja jag tror jag håller med dig helt. Det är ju störande, för mig, att republikanerna bestämt ska blockera alla som kommer från demokrater utan att ens titta på det, men överlag tror jag på svaga regeringar, där man tvingas kompromissa.

Sen är det ju faktiskt lite coolt, men jag vet inte om det borde medföra någon särskild makt att göra detta, egentligen.
Citera
2021-03-24, 14:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag har lärt mig att det kommer du/vi aldrig få, denna person är livrädd för saklighet och skyr det sm pesten, på samma sätt som en diktator skyr fripress.
Citat:
Då får du vackert påvisa hyckleriet, och det glömde du helt och hållet.
Citat:
Det var rätt solklart vad Joe Biden ville i väldigt många frågor.
Så stora frågan är vilken sten du levt under som missat det

Självfallet kan man gå till val att man ska jobba över partigränserna för att förbättra för USA befolkning och inte enbart 1% som trumpens politik var inriktad helt på, ja, ekonomiskt i alla fall och som sen lades på statsskulden.

Men vill man inte veta vad Joe står för, ja, då blir det som med dig nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja jag tror jag håller med dig helt. Det är ju störande, för mig, att republikanerna bestämt ska blockera alla som kommer från demokrater utan att ens titta på det, men överlag tror jag på svaga regeringar, där man tvingas kompromissa.

Sen är det ju faktiskt lite coolt, men jag vet inte om det borde medföra någon särskild makt att göra detta, egentligen.
Filibuster måste göras om och om den används till trotsigt användas till blocka saker per automatik.
Vi får se om de är trotsiga och inte insett de har förlorat senaten och filibustrar alldeles för mycket.

Så filibuster behöver nya regler för att funka, då ett parti sett det som att blockera godtyckligt och inte alls som det var tänkt.
Och givetvis pratar vi inte om filibuster där dom står och läser nått i timma tal.
Citera
2021-03-24, 15:23
Medlem
Citat:
Umm har du inte sett vad jag skrivit om hyckleriet kring hans dödsburar eller lider du av selektiv perception?
Citera
2021-03-24, 17:01
Medlem
Joe Biden hävdar att hundar botar cancer! Varför blir inte han censurerad på samma sätt som resten av anti-vaxxers som sprider dylika falska påståenden? Nej, Biden borde givetvis GENAST bli cancellerad från samtliga mediala plattformar för detta illasinnade"fake news" påstående! Detta kommer dessutom från en man som själv blev tvungen att göra sig av med sina egna galna hundar!

https://www.youtube.com/watch?v=VO5p1V0W2ts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in