Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Fortfarande ingen kritik mot Bidens politik alltså.
Jag har lärt mig att det kommer du/vi aldrig få, denna person är livrädd för saklighet och skyr det sm pesten, på samma sätt som en diktator skyr fripress.
Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Umm för att du tog upp det och du hycklar utan av bara helvete? Du fortsätter pissa och kalla det regn, det är mitt problem med dig! Kalla en spade en spade istället för att försöka urskuldra en demenssjuk gammal gubbstrutt som vare sig ens kan gå i
trappor eller hålla igen sina egna
fisar!
Då får du vackert påvisa hyckleriet, och det glömde du helt och hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Presidenten måste redogöra för vad han står för. Det skall han ha klargjort före valet. Annars vet inte folk vad de skall rösta på. Man kan inte gå till val på "bredare samarbete" dvs att han skall fråga andra senare vad han borde göra. De skall han veta innan.
Det var rätt solklart vad Joe Biden ville i väldigt många frågor.
Så stora frågan är vilken sten du levt under som missat det
Självfallet kan man gå till val att man ska jobba över partigränserna för att förbättra för USA befolkning och inte enbart 1% som trumpens politik var inriktad helt på, ja, ekonomiskt i alla fall och som sen lades på statsskulden.
Men vill man inte veta vad Joe står för, ja, då blir det som med dig nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Ja jag tror jag håller med dig helt. Det är ju störande, för mig, att republikanerna bestämt ska blockera alla som kommer från demokrater utan att ens titta på det, men överlag tror jag på svaga regeringar, där man tvingas kompromissa.
Sen är det ju faktiskt lite coolt, men jag vet inte om det borde medföra någon särskild makt att göra detta, egentligen.
Filibuster måste göras om och om den används till trotsigt användas till blocka saker per automatik.
Vi får se om de är trotsiga och inte insett de har förlorat senaten och filibustrar alldeles för mycket.
Så filibuster behöver nya regler för att funka, då ett parti sett det som att blockera godtyckligt och inte alls som det var tänkt.
Och givetvis pratar vi inte om filibuster där dom står och läser nått i timma tal.