Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-03-16, 21:20
Medlem
tjena, tänkte göra en tråd om den mycket omtalade och intressanta gängkriminella AYYE
jag tänkte skriva lite random fakta om aye och sen får folk gärna fylla på och fylla in om jag missat något eller rätta mig!

Aye är uppväxt i rinkeby 163 och växte upp med dem kända somal-svenskarna YASIN OCH JAFFAR
ayye har suttit i fängelse för vapenbrott, avtjänade sitt straff på kumla (pheonix-bunkern) tror det var 2 år han fick avtjäna. han dömdes med jaffar och sicario. (har sett bilder från deras rättegång)

det sägs att det var aye som klippte A2 i tensta när SHOTTAZ var i gängkonflikt med 3MST. detta är osäkert då de var två personer som sköt A2 (atto quasim)

AYE har nu mera lämnat shottaz efter en incident med deras yngre (FLG) och hänger nu mera med sitt ny startade gäng AOD (angels of death) detta tror jag dock är en misstolkning från folk i andra forum och instagram konton, för att AYE har börjat hänga med folk från VÅRBY GÅRD (VNT) kollar man hans instagram så kommenterar flera från VNT på hans bilder och han skriver även vårbygård de är vi. en annan person som det verkar som att ayye hänger med är KNOGIS (knogiis7.62 på instagram)

aye har nyligen gift sig med en annan somalisk kvinna.

gick ett rykte om att aye satt häktad men eftersom att hans insta konto är uppe igen så verkar det som att han är släppt iaf, om det ens stämde.

finns en förundersökning där POY och YASIN greps där det fans bilder på en mugshott på aye (2018)
https://www.docdroid.net/mxaVLkj/b-2...-aktbil-49-pdf
intressant FUP

har även hört att aye var en av dom första i rinkeby som antog kontrakts mord och att han skulle fått 300 k för ett kontrakts mord som utfördes på någon koks langare.
Citera
2021-03-16, 21:31
Medlem
misstänker även att aye kan va den som peppradde mot musse från 3mst för att franky och farre satt inne under tiden detta hände, tror inte det finns så många andra kapabla till detta i shottaz.
hade vart kul om någon ville fylla i med tex telefånavlyssningar som finns i olika fuppar som lästs osv annan fakta som inte hittas överallt.
Citera
2021-03-16, 22:07
Medlem
kan någon hitta när han säger i en fup typ :

"fuck pengar mannen, alla har pengar, men vem skjuter dig 10 gånger i ansiktet framför morsor mitt på dagen?"
Citera
2021-03-17, 04:28
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Varför skulle denna tråden skapas? Är den här personen en stor figur inom den undre världen i Stockholm eller vad är grejen med honom? Han blir väl klippt snart ändå, precis som alla andra gelikar som sysslar med liknande hobby.

Måste vara ett helvete att vara gangster. Inte kunna gå ut och leva som vanligt folk. Hela tiden vara rädd för att bli skjuten av någon jävla luffare på en el-skoter.
Citera
2021-03-17, 10:57
Medlem
Han är från Tensta inte Rinkeby.
Citera
2021-03-21, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurti
kan någon hitta när han säger i en fup typ :

"fuck pengar mannen, alla har pengar, men vem skjuter dig 10 gånger i ansiktet framför morsor mitt på dagen?"

Vem blev skjuten framför sin morsa? Har hört det innan men kommer inte ihåg, dog personen?
Citera
2021-03-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vem blev skjuten framför sin morsa? Har hört det innan men kommer inte ihåg, dog personen?

Tror den finns i fupen när Ayye,Jaffar,shikar torska för vapenbrott 2018
Citera
2021-03-28, 23:09
Medlem
tror AYE och hans nya gäng håller på att ta över i vårbygård eftersom att vårby nätverket håller på att fallera med einar fallet (29 personer ur nätverket är åtalade)
Citera
2021-03-29, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UZ1
tror AYE och hans nya gäng håller på att ta över i vårbygård eftersom att vårby nätverket håller på att fallera med einar fallet (29 personer ur nätverket är åtalade)

Du skrev tidigare att han var med i VNT och att han inte hade skapat ett nytt gäng. Är det konstaterat att han är ledare för ett nytt gäng då? Om VNT kommer ut igen så förmodar jag att de inte är särskilt glada.
Citera
2021-03-29, 04:29
Medlem
Citat:
Du e ute o cyklar ayye la upp video häromdagen på Ilja från vårbynätverket och skrev ”Free serben”.

Har även noterat att han avföljt Knogis.

Utöver det följer han vissa ur shz o flg. Kanske blir comeback där för Ayye

Skulle inte bli förvånad om han kommer försöka föra samman de olika folket han är på god fot med och agera ledare nu när dem stora spelarna sitter inne.
Senast redigerad av dieselm 2021-03-29 kl. 04:32.
Citera
2021-04-02, 01:43
Medlem
distanss avatar
Låter lite som att Aye är en idol för dig?!

Citat:
ayye har suttit i fängelse för vapenbrott, avtjänade sitt straff på kumla (pheonix-bunkern) tror det var 2 år han fick avtjäna.

Ha! 2 år räcker inte för att man ska hamna på Kumla!
Citera
2021-04-02, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Låter lite som att Aye är en idol för dig?!

Ha! 2 år räcker inte för att man ska hamna på Kumla!
Nu var det inte mig du citerade men måste flika in att han suttit på kumla. Placering utav anstalt bedöms alltid utefter hur stor grov / stort hot/rymningsbenägenhet/gängassocierad osv som personen anses ha utav kriminalvården.

Däremot om man en vanlig okänd dräng så hamnar man inte på kumla om inte straffet landar på 4 år eller uppåt. Då skickas man i regel till en klass 1 anstalt för personutredning gällande hur farlig man anses vara.

P.s jag är långt ifrån ayye fanboi
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in