https://spacenews.com/congress-raise...nse-violation/
Citat:
Dickson said there have been six commercial launch mishaps since the beginning of the 2021 fiscal year. That includes the three Starship test flights that ended in explosion upon or shortly after landing, as well as a failed Falcon 9 landing at sea during an otherwise successful launch Feb. 15. The other two are the launch of Astras Rocket 3.2 in December that just missed reaching orbit and an aborted test flight of Virgin Galactics SpaceShipTwo suborbital spaceplane, also in December.
Men snlla Dickson.. Vem fan bryr sig om Astra eller fr den delen Virgin Galactic? Sedan ger jag dig eller dina medarbetare en liten tumme upp fr att ni uppmrksammade SpaceX uppskjutning den 15 februari. Som ni vet s gick den uppskjutningen bra. Efter den uppskjutningen s har SpaceX 60 fler Starlinksatelliter i omloppsbana. Men d SpaceX har visat oss andra vad framtiden r, d att man inte ska kasta bort frsta raketsteget eller som en liknelse flygplanet efter att man ntt destinationen s kan jag.. ..I viss mn frst att du reagerade emot att raketsteget inte landade. Bra gjort av er.
MEN DET R TA MIG FAN INTE EN SKERHETSRISK D ALLA ANDRA JVLA RAKETSTEG KRASCHAR OKONTROLLERAT EFTER UPPSKJUTNING! Sedan r det delen av havet avsprrat flera dagar i frtid s att ingen ska skadas. ..Men visst, du hller SpaceX till en hgre standard, det gr jag med.
Det har uppmrksammats att FAA r en smula underfinansierat. Elaka tungor p twitter nmner att ni bara har fyra inspektrer som kan resa runt och hlla koll p uppskjutningar. Det r ngonting jag lastar dig Dickson fr, trots allt s r du administratr fr FAA. Begr mer pengar av House of Representatives i s fall men ge fan i att vara en bromskloss fr saker du inte frstr.
(Som jag frstr det s var inspektren p plats tills i sndags men reste sedan hem till Florida d han saknade den finslipade frmgan att sp i teblad.. ..Ngonting jag har tagit upp tidigare vad gller att frutsp nr SpaceX skjuter upp en raket. Jag har sedan tidigare freslagit att man ska kombinera teblad med kaffesump fr att mer exakt kunna komma fram till tid och datum fr uppskjutning)
Och med det sagt s kommer vi fram till Starship. Och ja, den raketen har exploderar okontrollerat, men det r en del av sin charm. Jmfr med SLL som nu har tagit bortt 20 r p sig att komma till skott, samma raket som kommer att kosta 2 miljarder dollar per uppskjutning, en gng om ret (plus lite mer beroende p hur man rknar) ett gigantisk slseri med skattebetalarnas pengar och ni ojjar er ver vad ett privat fretag har fr sig p en enligt konstens alla regler avsprrad sandstrand ute mot grnsen mot Mexico? -Fuck you! Anstll ngra fler inspektrer s att ni som myndighet inte r en bromskloss fr vad som komma skall. (billiga uppskjutningar med en teranvndningsbar raket)