Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-03-31, 05:08
Medlem
Måste väll nästan vara någon slags psykos? Har svårt att se något motov i att hugga 2 vakter, en taxichaufför och säterna i taxibilen.
Hoppas han får hjälpen han behöver om det är så. Har en i min omgivning som haft psykos och man vet själv inte vad man håller på med och varför. Behöver därför egentligen inte alls vara en "dålig" person trots ett bedrövligt agerande.

Självklart ska ju personen straffas även om så är fallet men isåfall genom tvångsvård.
Citera
2021-03-31, 05:23
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad, ort och datum tillagt.
/ Moderator
Citera
2021-03-31, 05:30
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Och vad gör du för samhället? Sitter här och hetsar med ditt låga IQ?

Betalar du ens skatt?

Såna där kommentarer äcklar mig bara.
Ja vad gör jag för samhället? Spelar det nån roll vad jag säger på ett anonymt forum? Jag kan ju säga att jag är ingenjör t.ex. Kommer du att tro mig? Men nejdå, jag är inte ingenjör. Däremot så är jag jävligt less på alla som sitter & försvarar sånt här jävla avskum! Det glädjer mig att jag äcklar dig!

Så vad gör jag för samhället? Ja inte fan är jag ute & knivar andra människor.
Citera
2021-03-31, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daimglass
Måste väll nästan vara någon slags psykos? Har svårt att se något motov i att hugga 2 vakter, en taxichaufför och säterna i taxibilen.
Hoppas han får hjälpen han behöver om det är så. Har en i min omgivning som haft psykos och man vet själv inte vad man håller på med och varför. Behöver därför egentligen inte alls vara en "dålig" person trots ett bedrövligt agerande.

Självklart ska ju personen straffas även om så är fallet men isåfall genom tvångsvård.

Jag anlände av en slump Östra alldeles då polisen la ner honom. Stor kille, definitivt psykos och/eller snetändning. De var 4-5 STORA poliser för att klara av honom och han gapade utan avbrott i en kvart om att poliserna var ”mördare”, ”hjälp mig”, ”snälla”, osv... Alltså mängden ord som kom ur munnen... De fick kränga på nån form av huva så han inte skulle bita, spotta etc. Östra är ju allmänt obehagligt, speciellt vid huvudentréen. Fyfan för att jobba där.
Citera
2021-03-31, 10:13
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Glöm inte att det går 10 000-tals av dessa lösa på Sveriges gator- och torg. Det är allt från lagliga till illegala knallhattar från världens alla hörn, blattar och niggers. Det är missbrukare och det är psykiskt sjuka som inte tar sin medicin. Det är egentligen otroligt att det inte sker mer, eller så "skyddar" väl MSM, BRÅ, politiker et al, gemene man från all ondskefullhet genom att inte rapportera allt som försiggår...

Knarkardjäveln skulle säkerligen in och stjäla mediciner, men blev avslöjad och feg som dessa är så kommer kniven fram, direkt! Kan även vara någon illegal nolla som varit på psyket och gråtit ut och sedan flippat ur.
Citera
2021-03-31, 11:14
Medlem
NelaCihapss avatar
Göteborg är (fruktansvärd och avskyvärd) när det gäller såna händelser där en pundare flippar ut och försöker knivhugga ihjäl några offer, helt enkelt jag blir äcklad av den här stadens brottslingar som tar ut deras aggressioner på dem (kringstående)!

Det finns nog inte så himla mycket vi kan göra mer än att acceptera, förebygga och försvara oss själva från såna livsfarliga händelser. Det är och kommer förbli en sån vidrig del av Göteborgs stad!
Citera
2021-03-31, 11:26
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Framförallt är det väl mycket pillertrillande utanför submotagningen. Mänger med piller som byter ägare utifrån klientelets olika behov

Ja visst är det så. Det är den höga koncentrationen av pundare och psykfall som skapar eländet
Citera
2021-03-31, 14:04
Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig? Hela den här händelsen visar ju på hur orättvist livet är och vi får försöka hjälpa till att lösa det här efter bästa förmåga.
Citera
2021-03-31, 19:35
Medlem
Ja det är ju oförklarigt.

Men...
Jag har själv bara riktigt dåliga upplevelser från vaktfunktionen vid Östra.

Min erfarenhet är att dem är oerhört aggressiva och överanvänder sin maktposition.

Jag sneade en gång när dem skulle ge mig lugnande inför en procedur. Då förklarade jag ehm, respektfullt och bestämt att jag nu går tillbaka till mitt rum.

När jag gick igenom "entreen / cafeytan" i en sån där öppen sjukhusrock och kalsonger och linkade ner mot kulverten till avdelningen så tyckte en vakt att du går inte en meter till, utan att fråga mig eller på något annat sätt inleda ett samtal. Han tryckte upp mig mot väggen.
När väl sjuksköterskan jag rytit åt kom ner så förklarade han att jag inte, trots allt, var var en galning utan bara en förtvivlad patient som kanske inte riktigt somnade på det lugnande dem gav mig så fick jag återgå till mitt rum. Mycket efter att jag förklarat hur jävla mycket jag skulle anmäla-rapportera-klaga hos chefen - söka skadestånd för lidande osv

Long story short - Dem är inte anställda på sina people-skills direkt....
Citera
2021-03-31, 21:28
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Båda ordningsvakterna blev alltså rispade av mannen, men hur kan de låta honom komma så nära utan att någon av dem sänker honom med batongen?
Att GM var en svartskalle behöver vi inte ens diskutera. Det kan vara så att båda OV är svenskar eller från ett annat civiliserat land och p.g.a. det inte vågade försvara sig p.g.a. media drevet som skulle ha hänt om GM fick ett blåmärke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in