2021-03-15, 19:28
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Uppdaterade FF och nu vill det att jag ska logga in som administratör varje gång jag startar det. WTF. Går bra att klicka bort och surfa vidare, men vad handlar det om?
Bump. Någon borde väl ha koll, heller har jag gästats av ett virus?
Citera
2021-03-18, 21:37
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Uppdaterade FF och nu vill det att jag ska logga in som administratör varje gång jag startar det. WTF. Går bra att klicka bort och surfa vidare, men vad handlar det om?
Citat:
Bump. Någon borde väl ha koll, heller har jag gästats av ett virus?
Det var tydligen något som hade med version 86.0 att göra. Uppdaterat igen, och version 86.0.1 fungerar som den ska.
Citera
2021-03-25, 15:33
Medlem
1FFs avatar
Programmet på denna hemsida förenklar att göra en del inställningar i "config" i Firefox. Riktigt smidigt.

Sidan - https://rejzor.wordpress.com/firefox-tweaker/
Citera
2021-03-28, 01:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
I tid och djävla otid pausas youtube-videos och en ruta poppar upp om jag vill fortsätta lyssna, finns det nåt tillägg till firefox som tar bort skiten så videos spelas tills man själv stänger ned det?
Citera
2021-04-02, 19:39
Medlem
NickeNicknames avatar
Problem med att logga in på Skandiabanken med Firefox?

Senaste dagarna efter nån uppdateringen så går det inte att logga in på Skandiabanken med Firefox/Mozilla,
sidan laddar men blir bara lite gråare och ingen knapp går att trycka på,har provat rensa cache acceptera cookies mm men hjälper inte, Provar jag med Chrome kommer jag in men när jag försöker ladda skandia trader så kommer bara nått felmeddelande upp, i Edge funkar allt dock,
Någon som har samma problem eller kan ha en aning om vad som felar?
Tack i förhand!
Citera
2021-04-02, 20:03
Medlem
Testade nu för 1 min sen. Funkar. Jag kör Firefox 78.9.0esr (64-bit) på en mac.
Citera
2021-04-02, 20:04
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitair
Testade nu för 1 min sen. Funkar. Jag kör Firefox 78.9.0esr (64-bit) på en mac.
Kan va mac, funkar inte på min stationära, inte heller på min jobbdator ,inte heller på min bärbara :-(
Citera
2021-04-02, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Suck, som vanligt totalt meningslöst inlägg ,dock blev du nu rapporterad för Trams ,grattis

Så att det är vanligt hör inte hit menar du?

Hände mig en gång i kvartalet innan.

Loggar du in på deras chatt så kommer de säga samma sak själva...
Citera
2021-04-02, 20:11
Medlem
Jag testade att logga in alldeles nyss och jag hade inga problem: Firefox 78.9.0esr (64-bit) på openSuse (Linux) med BankID på mobilen.
Citera
2021-04-17, 16:34
Medlem
pantywankers avatar
Finns det något sätt att få Firefox att fatta att vi skriver på olika språk?
Jag skriver ungefär 50-50 på Svenska och Engelska.
Firefox markerar alla Engelska ord som felstavade vilket är väldigt irriterande.
Finns det något sätt att få stavningskontrollen att lira med mer än ett språk utan att behöva ändra eller liknande elände?
Citera
2021-04-23, 00:12
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Finns det något sätt att få Firefox att fatta att vi skriver på olika språk?
Jag skriver ungefär 50-50 på Svenska och Engelska.
Firefox markerar alla Engelska ord som felstavade vilket är väldigt irriterande.
Finns det något sätt att få stavningskontrollen att lira med mer än ett språk utan att behöva ändra eller liknande elände?
Jag fanns ett addon som verkar funka per site och dess dominerade språk, dvs om sidan är på svenska som Flashback eller på engelska som https://forum.xda-developers.com så växlar det om automatiskt. Har testat på några sidor på måfå. Du kan ju testa om det är något för dig https://addons.mozilla.org/en-US/fir...anguageswitch/

Men om du blandar 2 språk när du skriver något, tex "Sverige heter Sweden på english" kommer det ju inte funka.

----------------------
Manuellt går det alltid att växla via högerklick > Språk > klicka på önskat språk (men det antar jag du redan vet och vill slippa),
Citera
2021-06-05, 18:07
Medlem
pantywankers avatar
Tv4 play startar sin live sändning i bakgrunden trots att jag har annan flik öppen.
Vad fan är detta för jävla skit?
Skall jag behöva stänga tv4´s flik för att kunna surfa i lugn och ro?
Nu senast hade datorn stått på flera timmar och jag var här på Flashback och plötsligt hörde jag klappmongot på tv4 prata i bakgrunden.
Vad fan kan man göra åt detta?
Endast öppen flik borde vara aktuell för uppspelning. Sjukt jävla irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in