Citat:
Ursprungligen postat av
Spinner2021
Från jag vaknar är väl tanken de ska vara ca 45 min senast en timme efter jag klivit upp och jag cyklat dit som tar ca 15 min och direkt börja köra (uppvärmd från cyklingen påvägen dit)
Kört lite på fastande mage på morgonen förut men gillar det inte tyvärr, dålig energi och extremt hungrig efteråt och nu behöver jag lägga till cykel på 15 min innan så kommer nog behöva lite energi innan mina pass. Löpning har jag också provat på fastande mage och de har varit katastrof jämfört mot om jag käkat sen väntat 1-2 timmar.
Bara blivit gym och promenader senaste halvåret. Lagt in lite löpning redan nu också när våren står på glänt lite. Förra året blev det cykel till och från jobb ca 1.2 mil tur retur och löpning på eftermiddag/kväll inget gym. Senaste halvåret ungefär bara kört gym och tänkte kombinera båda nu.
Förstår. Är själv inte förtjust att träna fastande fast det går.
Men utifrån din situahade kört någon shake med protein, malto eller cluster carbs när du vaknar och koffein.
Känn efter hur din kropp mår med gym, cyklande och löpträning. Om du börjar känna dig sliten (inte återhämtad) föreslår jag att prova fylla på efter träning med kolhydrater och protein utöver dina måltider. Men om du känner dig fräsch ändå så kör på som vanligt som du har tänkt.
Kul att du har kommit igång med löpning också. Håller på försöka komma igång själv med det efter ett uppehåll. Önskar dig lycka till!