2021-03-25, 14:49
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Du får skaffa en Elite handkontroll där går det att ändra.
Är du säker på det? Jag har läst lite om elite-kontrollen och det verkar som det bara går att invertera y-axeln ...?
Har du själv kontrollen och har testat, eller antar du bara?
Citera
2021-03-26, 12:32
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Är du säker på det? Jag har läst lite om elite-kontrollen och det verkar som det bara går att invertera y-axeln ...?
Har du själv kontrollen och har testat, eller antar du bara?

Jag kikat nu och det är det enda alternativet som inte finns att konfigurera inverted X axis så det finns i te trodde det fanns då man tusan kan konfigurera allt annat utom x axis på handkontrollen.
Citera
2021-03-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Jag kikat nu och det är det enda alternativet som inte finns att konfigurera inverted X axis så det finns i te trodde det fanns då man tusan kan konfigurera allt annat utom x axis på handkontrollen.

Någon annan som också har problem med att det glitchar i vissa spel? typ artifakter förekommer
Citera
2021-03-26, 16:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtenslos
Någon annan som också har problem med att det glitchar i vissa spel? typ artifakter förekommer

Inte märkt av faktiskt.
Citera
2021-03-26, 17:18
Medlem
Tvonds avatar
ID@Xbox pågår just nu på /twitchgaming
En hel del trevliga indie titlar visas
Citera
2021-04-01, 19:50
Medlem
LaCucarachas avatar
Slänger in en liten varning för Corsair HS75 XB som är deras trådlösa Xbox-headset med Atmos osv. Ljudmässigt finns det inget att klaga på, sitter skönt gör dom också. Problemet är vad jag antar mjukvaran.
Volymen nollställer sig varje gång man stängt av headsetet, innebär en hel del pillande för att få rätt mix på chat/spelljud osv.
Programvaran man installerar på datorn för att uppdatera headsetet känner inte av när man har headsetet inkopplat, dvs det går inte att uppdatera. (Tydligen skulle det finnas en fix för volymen så den sparas).
Finns även en hel del rapporter där headsetet har låst sig och man får vänta tills batteriet tar slut för att kunna få igång det igen.

Hade jag googlat och sett allt detta innan så hade jag aldrig beställt headsetet. Nu lämnade jag tillbaka det i butiken så allt gott i slutändan.
Citera
2021-04-03, 11:17
Medlem
LaCucarachas avatar
Måste säga att det är lite humor att MLB The Show som publiceras av Sony Interactive Entertainment kommer dag 1 på gamepass
Citera
2021-04-03, 13:35
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Måste säga att det är lite humor att MLB The Show som publiceras av Sony Interactive Entertainment kommer dag 1 på gamepass

Verkar dock som om MLB står för publiceringen av Xbox-versionen såg jag.
Citera
2021-04-04, 10:15
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Slänger in en liten varning för Corsair HS75 XB som är deras trådlösa Xbox-headset med Atmos osv. Ljudmässigt finns det inget att klaga på, sitter skönt gör dom också. Problemet är vad jag antar mjukvaran.
Volymen nollställer sig varje gång man stängt av headsetet, innebär en hel del pillande för att få rätt mix på chat/spelljud osv.
Programvaran man installerar på datorn för att uppdatera headsetet känner inte av när man har headsetet inkopplat, dvs det går inte att uppdatera. (Tydligen skulle det finnas en fix för volymen så den sparas).
Finns även en hel del rapporter där headsetet har låst sig och man får vänta tills batteriet tar slut för att kunna få igång det igen.

Hade jag googlat och sett allt detta innan så hade jag aldrig beställt headsetet. Nu lämnade jag tillbaka det i butiken så allt gott i slutändan.

Får ta tillbaka lite av varningen på detta då det faktiskt bara var huvudvolymen som sänktes när man hade haft headsetet avstängt. Antingen så var det handhavandefel eller nån bugg när jag fick krångla för att få rätt mix. Normalt sett så behöver man bara höja volymen vilket inte är direkt jobbigt.

Så ska man enbart använda det till Xbox så fungerar det bra. Verkar även som om Dolby Atmos ingår i priset. Just nu 1090:- på Netonnet vilket är typ halva priset mot övriga butiker
Citera
2021-04-07, 21:55
Medlem
Har en Samsung som klarar av HDR10 plus..

Och när jag ser på en film med HDR10 upplösning Så ställer den in automatiskt och i menyn så ser man att det är inställt På HDR10

Men när jag spelar spel HDR10 upplösning.. Så står det bara HDR i menyn....på tv...... Ja vet att min tv klarar av HDR10.....

Är det någon som har samsung med HDR10?
Citera
2021-04-07, 22:37
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Har en Samsung som klarar av HDR10 plus..

Och när jag ser på en film med HDR10 upplösning Så ställer den in automatiskt och i menyn så ser man att det är inställt På HDR10

Men när jag spelar spel HDR10 upplösning.. Så står det bara HDR i menyn....på tv...... Ja vet att min tv klarar av HDR10.....

Är det någon som har samsung med HDR10?

Om du går in i bildinställningarna på Xboxen och väljer ”4K TV details” vad står det där inne angående HDR10 osv i playing games?
Där får man ju en lista på exakt vad som tvn stödjer osv.
Citera
2021-04-08, 01:23
Medlem
Citat:
Om du går in i bildinställningarna på Xboxen och väljer ”4K TV details” vad står det där inne angående HDR10 osv i playing games?
Där får man ju en lista på exakt vad som tvn stödjer osv.

Ja den stöder HDR 10...... Men min Samsung har ett speciellt "spel läge''. Sen när man går in i bild menyn så ser man vilket bild läge det är. Som ställer in automatiskt beror på vilken film det är på netflix står det tex HDR och när jag kollar på en film som är i HDR10 .. Så står det i tv menyn...

Men när jag spelar spel som är i HDR10 så står det bara HDR..

Så jag undrar om att det är normalt för en Samsung tv som ska klara HDR10..

Har skit svårt att beskriva..Ska ta en bild imorgon.. Ursäkta min dåliga svenska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in