Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-13, 11:13
  #1
Medlem
GormDenGamles avatar
I sommar kommer Xbox Series X.
Stöd för 8K, specialanpassad processor baserad på AMD:s Zen 2 och Radeon RDNA-arkitektur.
Grafiken ska vara åtta gånger bättre än Xbox One, och dubbelt så bättre än Xbox One X.
Hårddisken blir en NVMe-SSD - samna som i Macbook Pro.

https://www.dinside.no/data/her-er-d...ox-en/71927630
Citera
2019-12-13, 11:53
  #2
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja microsoft kan fortsätta dra sina specs. Så länge det inte finns några spel att spela känns det meningslöst för mig som gamer. Visst använder man konsolen till massa annat så. Men jag spelar bara.
Citera
2019-12-13, 13:00
  #3
Medlem
Vad kommer skiten kosta?
Citera
2019-12-13, 14:17
  #4
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Series x. Det namnet dock. Nästan lika hemskt som one. Man undrar vad dem tänkte kring det. Tyckte spencer sa att man ville att namnet skulle ha någon speciell mening likt xbox one. Där var det ju att xbox var typ one in all eller något. 360 var väl att den skulle rikta sig till alla riktningar eller något sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av LiamMatter3
Vad kommer skiten kosta?
Har dem inte sagt än. Men skillnaden i pris mellan playstation xbox kommer vara mindre än tidigare generationer. Inget av företagen gör samma misstag igen. Kommer ihåg ps3 vs xbox 360. Sen gjorde microsoft misstaget med xbox one vs ps4. Kommer nog inte skilja mer än någon hundring den här gången. Så pris lär knappast påverka alltför mycket vilken konsol som köps. Utan spel/hårdvara.

Om jag får gissa så kostar dem någonstans mellan 4000-4500. Och baserar det på de rykten och tips jag läst runt på olika spelasajter senaste åren.
Citera
2019-12-13, 15:12
  #5
Medlem
Här är en annan artikel: https://www.sweclockers.com/nyhet/28...-xbox-series-x

Det där med 8K är bara rent marknadsföringstrick. Det finns inte en chans att den kommer att klara att punga ut en rimlig FPS i 8K. En rejäl PC klarar ju knappt 4K 60FPS i dagens läge.
Citera
2019-12-13, 15:51
  #6
Medlem
Fosterlands avatar
Xbox Series X kommer till julhandeln 2020, inte till sommaren.
Citera
2019-12-13, 19:08
  #7
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Xbox Series X kommer till julhandeln 2020, inte till sommaren.

Stämmer. Mitt fel.
Citera
2019-12-13, 23:07
  #8
Medlem
EggBoxJuans avatar
Väldigt stilig produkt, ungefär lika stor som min baslåda på vänster sida av min tv-bänk, så den gör sig nog fint på höger sida.
Undra om det kommer fler färger, hoppas inte bara vit i så fall.


Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Om jag får gissa så kostar dem någonstans mellan 4000-4500. Och baserar det på de rykten och tips jag läst runt på olika spelasajter senaste åren.
Jag skulle snarare gissa på närmare 5500kr.
Citera
2019-12-14, 16:46
  #9
Moderator
Fear2bes avatar
Det viktigaste är spelen. På min One X kan jag inte spela mina gamla favoritspel och sett till det nuvarande spelutbudet som har 4k finns det väldigt fin grafik men spelen är ofta inte roliga. Flera av spelen har så avancerade menyer att all tid går åt till att surfa i menyer och man får ingen tid över till att spela, i de fall där menyerna är bättre så kan det krävas att man behöver många, många timmars speltid för att låsa upp funktioner. Vad hände med spelglädjen från de tidigare generationerna av konsoler såsom Xbox 360 där man bara behövde starta upp maskinen och kunde spela direkt? Jag kommer säkert att köpa en ny konsol men då vill man ju gärna ha roliga spel också.

Precis som de tidigare spekulationerna om kommande design på nästa generation så tror jag inte det kommer att vara så stor skillnad. Konsolen måste få plats i tv bänken så en stor kub tror jag inte på.
Citera
2019-12-14, 22:04
  #10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be

Precis som de tidigare spekulationerna om kommande design på nästa generation så tror jag inte det kommer att vara så stor skillnad. Konsolen måste få plats i tv bänken så en stor kub tror jag inte på.
Fast det finns väl inte så mycket att tro på? Designen är ju officiell. Den ser ju ut som en PC. angående designen är jag ganska neutral. Tycker inte den är så dålig som många andra. Men är inge vidare positiv till den heller. Har mer problem med namnet alltjämnt.
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Väldigt stilig produkt, ungefär lika stor som min baslåda på vänster sida av min tv-bänk, så den gör sig nog fint på höger sida.
Undra om det kommer fler färger, hoppas inte bara vit i så fall.



Jag skulle snarare gissa på närmare 5500kr.
Så pass? Vet inte jag. Pro kostade väl ca 4000 när den kom. Tror inte nya konsolerna kan kosta så mycket mer. Men ja visst har sett en del som är inne på det också. Svårt och se mig själv köpa en konsol för dem pengarna. Iallafall på releasedag. 4500 känns fan som max. Tror inte ett sådant pris kommer tas emot väl av communityn heller utan kommer ge en backlash.
Citera
2019-12-14, 22:07
  #11
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Fast det finns väl inte så mycket att tro på? Designen är ju officiell. Den ser ju ut som en PC. angående designen är jag ganska neutral. Tycker inte den är så dålig som många andra. Men är inge vidare positiv till den heller. Har mer problem med namnet alltjämnt.

Så pass? Vet inte jag. Pro kostade väl ca 4000 när den kom. Tror inte nya konsolerna kan kosta så mycket mer. Men ja visst har sett en del som är inne på det också. Svårt och se mig själv köpa en konsol för dem pengarna. Iallafall på releasedag. 4500 känns fan som max. Tror inte ett sådant pris kommer tas emot väl av communityn heller utan kommer ge en backlash.
Kostade Pro verkligen 'bara' 4000kr?
Citera
2019-12-14, 22:11
  #12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Kostade Pro verkligen 'bara' 4000kr?
Nu kan inte jag valutaomvandling men originalpriset var ju 400 dollar. Just nu kostar den runt 3500. Men då har den väl sjunkit lite sen release.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback