Citat:
Ursprungligen postat av
sergiorant
Tycker han verkade snällare förut.
Känns som han blivit lite av en snobb som fått hybris av sitt kändisskap. Eller kanske är det för han byggt upp sig och fått stora muskler?
Hans videor för några år sedan var betydligt lugnare och trevliga än de man ser idag.
Tror han tjänar 20-100k per video han laddar upp. Och han laddar ju upp flera per vecka.
Det enda jag inte gillar, eller förstår, är varför i helvette han håller på med samma sponsor? jävla simplisafe har han ju promotat säket 1.5 år nu.
Jag tänker som så, att jag hade valt att prmotat flera olika saker istället för bara 1.
Menar, så jävla många lär det inte va som är i behov av ett hemalarm och köper saker via hans affiliatelänk. Ju mer han håller på med samma produkt, ju fler har redan sett produkten i avsnitten innan.
Jag hade marknadsförst saker som folk faktiskt skulle köpa. Nya kikare, kikarsikten, jaktkläder, pilbågar, eller annat coolt som hans tittare faktiskt skulle köpa. Men kanske jag tänker fel?
Han tjänar inte öre på Demolition Ranch- kanalen då allt med vapen blir demonetiserade, och skulle han börja promota vapen och tillbehör kan det leda till att det drabbar de andra kanalerna då det finns en risk hans person kopplas till vapen.
Han gör ju även reklam för Honey som är ett tilläggsprogram som letar rabatter, nån matvaruleverantör, några mobilspel, hörlurar mm. Sen får han en massa grejer gratis mot att de visas i kanalen. Har man Youtube som enda inkomstkälla är det så verkligheten ser ut, det är nog inte lika kul längre.