2021-04-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ammunition har han nog spons på, men allt han skjuter på lär han, "kanalen", stå för och det här en hel del dyra saker han pangar på.

Det är möjligt, men till skillnad från andra så nämner han sällan tillverkare utan bara kaliber och typ. Varje skott med en BMG kostar några hundra.
Citera
2021-04-13, 13:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Det är möjligt, men till skillnad från andra så nämner han sällan tillverkare utan bara kaliber och typ. Varje skott med en BMG kostar några hundra.
Han kanske betalar för ammosponsen på något annat sätt. Klipper band vid öppningar eller nåt sånt där shit.
Citera
2021-06-10, 06:23
Medlem
Har det inte blivit bullet vs nånting? Förut sprängde han saker och faktiskt förstörde. Nu håller han bara på testa hur mycket vissa saker som krävs för att stoppa en kula. Bullet vs 100 hamburgers, bullet vs 50 stuffed animals, bullet vs milkpakets, osv osv. Ganska tråkigt och förutsägbart att se.

Kommer dock ngåra videos ibland som är ltie annorlunda som tex wish scam body armor, vilket jag tycker är en av hans bästa och mest intrressanta videos.

Han tjänar grova pengar på varje avsnitt läst allt från 10 tusen till 100 tusen kronor.
Hade varit kul att se hur han är som person utan kamera.
Citera
2021-06-16, 16:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Har det inte blivit bullet vs nånting? Förut sprängde han saker och faktiskt förstörde. Nu håller han bara på testa hur mycket vissa saker som krävs för att stoppa en kula. Bullet vs 100 hamburgers, bullet vs 50 stuffed animals, bullet vs milkpakets, osv osv. Ganska tråkigt och förutsägbart att se.

Kommer dock ngåra videos ibland som är ltie annorlunda som tex wish scam body armor, vilket jag tycker är en av hans bästa och mest intrressanta videos.

Han tjänar grova pengar på varje avsnitt läst allt från 10 tusen till 100 tusen kronor.
Jag vet inte. Syrgastuberna och smöret var ju ganska kul. Men jag tittar ju för krutpåkarna, inte det han faktiskt gör.
Citera
2021-06-16, 23:01
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Syrgastuberna och smöret var ju ganska kul. Men jag tittar ju för krutpåkarna, inte det han faktiskt gör.

Syrgastuberna var en av hans bättre ja.
oftast ställer han bara upp saker och ser hur långt kulan går.
Citera
2021-06-16, 23:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Syrgastuberna var en av hans bättre ja.
oftast ställer han bara upp saker och ser hur långt kulan går.
Jag är ju som sagt minst lika underhållen av det han skjuter, som det han skjuter på. Hans Calico var minst sagt ball och intressant.
Citera
2021-06-16, 23:40
Medlem
Citat:
Jag är ju som sagt minst lika underhållen av det han skjuter, som det han skjuter på. Hans Calico var minst sagt ball och intressant.

Han har ju sällan nån mer ingående genomgång av vapnet. Hickok45 är ju betyligt bättre då. Man får ofta genomgång av vapnet och lite historia om det.
En jag inte gillar är edwin sarkassian. Jävla stolle ch han somfilmar också.
Citera
2021-06-16, 23:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Han har ju sällan nån mer ingående genomgång av vapnet. Hickok45 är ju betyligt bättre då. Man får ofta genomgång av vapnet och lite historia om det.
En jag inte gillar är edwin sarkassian. Jävla stolle ch han somfilmar också.
Det må så vara men det är inte heller därför jag tittar på Matt. Jag tittar på Matt för att han skjuter med små, stora och skumma bössor. Inte mer än så.

Sen är det så klart roligare om han har något kul på gång.
Citera
2021-07-03, 12:35
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Inga Youtube-pengar, bara sponsorer (vapen bl.a) och reklamintäkter (Simplisafe), och det blir antagligen inte mycket kvar efter övrig rekvisita och ammunition.

En "sponsor read" lär dra in mer än att betala för ammon. Det verkar ligga feta pengar i merch med. Så länge det inte är en kreatör folk kollar på för att de älskar att hata på denne, så svälter knappast de som har miljoner visningar per video.
Citera
2021-07-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
En "sponsor read" lär dra in mer än att betala för ammon. Det verkar ligga feta pengar i merch med. Så länge det inte är en kreatör folk kollar på för att de älskar att hata på denne, så svälter knappast de som har miljoner visningar per video.

Jo, jag hörde nånstans att mobilspel ger omkring 50.000, och det är nog där de flesta ligger, plus att t-shirtsen säljer som smör.

Det roliga med youtube’s algoritmer är att hatare ger visningar och även negativa kommentarer gör att den hamnar högre upp i kedjan. All reklam är bra reklam.

Tillägg: Googlade lite och jag låg lite lågt, tydligen tar de 1-5 dollar per tusen visningar, och har man en miljon visningar blir det mellan 100- och 500 tusen, dollar.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2021-07-03 kl. 13:25.
Citera
2022-03-13, 10:11
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:

haha, några hundra per skott? I helvette heller.
https://www.luckygunner.com/rifle/50-cal-ammo

Några dollar snarare, och det är knappast några stora pengar i samanhanget. Killen har typ 20 miljoner eller nåt och tjänar 5k usd per video typ.
Citera
2022-03-13, 10:18
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:

Han tjänar även pengar på offtheranch videor som väl är lika stor nästan som demolitionranchkanalen.

Här kan man läsa att han tjänar kring 2 tusen usd per dag på off the ranch videor, men demolitionranch har ju 10 miljoner subscribers och minnst dubblet så många visningar än 250k per dag, så om man lägger ihop båda hans kanaler tror jag nog han snittar flera hundra tusen svenka kronor i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in