2021-04-14, 08:45
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Till er som hatar på Foo Fighters för att det är "för enkel musik": vad gillar ni att lyssna på? Är genuint nyfiken.

Foo Fighters är riktig mainstream musik som jag placerar i samma fack som Volbeat, Five finger death punch, Nickelback m.m
Det är musik som icke-metal fantaster lyssnar på och därmed tror de är riktiga metalheads när de egentligen lyssnar på de ät mest mainstream som Metal har att ge.

För att svara på din fråga:
Mycket från Sepultura till rysk metal, finsk industrimetal och nu det senaste rock blues som Joe Bonamassa, Christine Ingram m.m
Men även såklart gamla klassiker som Cream, Jimi Hendrix, motorhead m.m
Finns inget som att vrida på Motorhead på max med en burk stark fulöl i näven.
Citera
2021-04-14, 10:38
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Så du kan inte läsa heller? Ingen spelar U2 låtar, man har lånat hans sätt fylla ut ljudet. Förstog du inte vad jag menade gissar jag att du inte kan spela eller känner några musiker.

Man har beundrat den eller den gitarristen, men det är the edge man kopierat själv. Förstår du ens meningen?

”Man har lånat hans sätt att fylla ut ljudet” ”hans” sätt. Ok,

Även om det mot förmodan skulle vara sant så är det en tämligen klen tröst.
Citera
2021-04-14, 13:55
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Tycker det inte är Grohls fel.
Han gör så gott han kan och har lyckats.

Men fanbasen är bedrövlig. Folk som inte alls lyssnar på rock men tycker Foo Fighters är världens bästa band.
De behandlar Grohl som han vore någon sorts gud och skall peta i folks ansikte om hur jävla duktig han är- precis som TS.

LEMMY ÄR GUD!
Det är inte diskuterbart.

Grohl är duktig, det är han. Inte en inkompetent musiker.
Men någon geni eller guds (Lemmys) gåva till världen är han verkligen inte.
Dude, wtf yrar du om? Du vet om att Dave Grohl och Lemmy var bra vänner och att Dave höll ett känslosamt tal på Lemmys begraving? Tror Lemmy vrider sig i graven just nu efter att ha läst din idiotiska smörja till text och kallat dig för en "huge cunt".
Citera
2021-04-14, 14:08
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Dude, wtf yrar du om? Du vet om att Dave Grohl och Lemmy var bra vänner och att Dave höll ett känslosamt tal på Lemmys begraving? Tror Lemmy vrider sig i graven just nu efter att ha läst din idiotiska smörja till text och kallat dig för en "huge cunt".

Va?
Läs det jag skrev en gång till.
Citera
2021-04-15, 14:56
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio

Dave Grohl är ju och fjantar runt överallt för att få oförtjänt cred. Han är rockvärldens Anna Book.

😁
Nä. Nu tog jag i lite men att han håller ett känsligt tal på Lemmys begravning betyder knappast att Lemmy gav ett vitten för Grohl egentligen.
Citera
2021-04-15, 16:49
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Dave Grohl är ju och fjantar runt överallt för att få oförtjänt cred. Han är rockvärldens Anna Book.

😁
Nä. Nu tog jag i lite men att han håller ett känsligt tal på Lemmys begravning betyder knappast att Lemmy gav ett vitten för Grohl egentligen.

Lemmy var med i Foo Fighters video för låten White Limo också. Vet inte hur "nära" de var, men har svårt att se Lemmy ställa upp i en video för något band han struntade i.

White Limo: https://www.youtube.com/watch?v=ebJ2brErERQ
Citera
2021-04-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Rick Beato tog precis upp det i en vlog. Att man beundrat den eller den gitarristen men kopierat the edge. Det är vad musiker säger rakt ut alltså. Men jag minns inte vilken vlog. Du får leta själv.
Men igen, vilka är dessa musiker? Att du inte minns vilken blogg det handlar om köper jag, men du måste väl kunna minnas något namn som nämns, om det nu är så otroligt många.
Citera
2021-04-15, 19:34
Medlem
Fan vad jag hatar denna trådskapare. Du borde fan misshandlas till döds nästintill din jävla tönt!!!
Citera
2021-04-15, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Fan vad jag hatar denna trådskapare. Du borde fan misshandlas till döds nästintill din jävla tönt!!!

I second that!
Citera
2021-04-16, 06:31
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Grohl är en oerhört skicklig hantverkare, som lyfte Nirvana med sitt kunnande.

Men Cobain var en poet, som hittade energi och uttryck även i det svartaste mörker.

Det tycks som om skallen alltid var påkopplad för att vrida känslor och upplevelser till något extra.

Tyvärr var hälsan dålig och droganvändandet igång redan innan bandet slog igenom.

Pengarna och berömmelsen förefaller ha accelererat resan åt fel håll. Om han istället fått ordning på saker och ting och börjat må bättre, hade inte grungen varit gränsen för vad han kunnat åstadkomma.

Att få Grohl istället för Cobain är, med all respekt, som att få en biljett till Silja Line istället för till SS Normandie kombinerat med ett väldigt udda konstgalleri. Helt ok, men inget häpnadsväckande direkt.
Det låter som att du beskriver Kent. Inte "Kent Cobain", utan ja, du fattar.
Citera
2021-04-16, 23:24
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Grohl är en oerhört skicklig hantverkare, som lyfte Nirvana med sitt kunnande.

Men Cobain var en poet, som hittade energi och uttryck även i det svartaste mörker.

Det tycks som om skallen alltid var påkopplad för att vrida känslor och upplevelser till något extra.

Tyvärr var hälsan dålig och droganvändandet igång redan innan bandet slog igenom.

Pengarna och berömmelsen förefaller ha accelererat resan åt fel håll. Om han istället fått ordning på saker och ting och börjat må bättre, hade inte grungen varit gränsen för vad han kunnat åstadkomma.

Att få Grohl istället för Cobain är, med all respekt, som att få en biljett till Silja Line istället för till SS Normandie kombinerat med ett väldigt udda konstgalleri. Helt ok, men inget häpnadsväckande direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Det låter som att du beskriver Kent. Inte "Kent Cobain", utan ja, du fattar.

Menar du rockbandet Kent? Jo, de har också ett gott handlag med orden.

Svennebanan-fint och mellanmjölks-respektabelt svårmod är dock inte samma sak som brännande totalångest. Kent har antagligen mer gemensamt med Europe än med Nirvana.

Vad blir nästa förslag: Uffe Cobain? Eller Håkan Cobain?
Citera
2021-04-17, 11:17
Medlem
90s-Eurodances avatar
Tycker detta verkar vara en "troll-tråd" tycker rubriken avslöjar sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in