Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-18, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Ett av problemen med verksamheten i KZ-lägren var att det inte fanns så många oberoende vittnen till vad som pågick därinne. Några vittnen ska tex ha sagt att det luktade bränt människokött kring anläggningarna. Dessutom så var det de ryska soldaterna i Röda Armén som upptäckte KZ-lägrena först. Röda Armén rapporterade direkt till Stalin via general Zjukov. Mycket lite av dessa rapporter nådde västmakterna, inte i början i alla fall. När soldaterna nådde fram till lägrena så hade verksamheten upphört helt. Lägervakterna hade i många fall rymt sin kos, och gömt sig bland den tyska civilbefolkningen, eller i flyktingströmmarna. Röda Armén tog förmodligen upp vittnesmål från de överlevande. Och dessa finns kanske kvar i arkiven ännu.
Det vore ju intressant att historiker fick se detta material ifrån Röda Armén, om det nu görs tillgängligt. Det finns ju ingen tvekan om vad KZ-lägrena gick ut på.
Men tex lägret i Theresienstadt håller nu på att delvis rasa ihop, pga bristande underhåll. Och myndigheterna vet inte om de ska låta stället förfalla mera eller vad som ska restaureras, artikel i BBC, där man ser att taket rasat in på en av de större byggnaderna, länk:
https://www.bbc.com/news/av/world-europe-56596351

De palestinska generationen från 1948 är så gott som assimilerad sedan länge. Finns gott om muslimska araber som bor inne i Israel. De är minst lika snälla som de flesta som bor där.
76 år har snart gått sedan WW2 tog slut och de som levde då är borta sedan länge.

Israel är ett lugnt område där inne. Man slipper bli antastad som turist eller långtidsboende, ja om inte
du får någon förorättad muslim på halsen som kan bli arg på dig, bara för att du är turist. De tror gärna att de flesta svenskar är amerikaner, nämligen. Och som amerikan är du ett rött skynke, typ.
Ja för muslimerna alltså, men inte för judarna,

Att de levat i fred i flera hundra år, innan 1945/1948 det törs jag tvivla på. Ganska många random knivdåd då och då även då, troligen drygt 100 om året. Plus en del mindre upplopp då och då.

Vad gäller Palestina på Gaza och Västbanken så är det ju inga "fungerande statsbildningar". Hamas styr på Gaza-remsan, Gaza-remsan som Israel lämnade över. Trots det så försöker Hamas föra krig ändå.
Hur många vanliga mord, steningar, hängningar och halshuggningar det sker därinne palestinier emellan på Gaza-området är väl osäkert.
På Västbanken är det Al Fatah som styr, men de är i luven på tex Hamas.
Hur många våldsamma dåd, tex hedersmord, som händer inne på Västbanken palestinier emellan är det väl ingen som vet.

1948 kan det rimligtvis inte ha varit många araber som bodde där. Israel är ju mestadels en helt ofruktbar öken där det är mycket svårt att bo, utan att tex hugga ut grottor i bergen, eller bygga hus med AC.
Nomadiserande icke-bofasta beduiner fanns där, men de kan inte varit många till antalet, sedan så flyttade de också långa sträckor. Beduiner har traditionellt inte haft något "hemland". I regel vandrade de för att de skulle hitta bra bete för kamelerna så att hjorden växte till sig, att de fick några fina kalvar som de sedan kunde sälja dyrt på kamelmarknaden.
Israelerna har gjort om landet delvis genom ihärdighet och fiffighet, och odlat upp delar av öknen.
Något som inget annat folkslag har lyckats med.
Men Israel är fortfarande till stor del en ofruktbar öken.
Man kan ju hoppas att deras framgångar att avsalta havsvatten kommer att fortsätta att skörda frukt i framtiden.

Och att tex Döda Havet minskar är bara naturligt, det slutliga ödet för alla sådana saltsjöar blir att de torkar in och blir till en saltöken, som på många andra platser på Jorden.
Precis som Sveriges många insjöar att de kommer att växa igen och torka upp, en naturlig process.
Jordanflodens tillrinning är alldeles för liten för att täcka upp avdunstningen.
Det är ju varmt som i helvetet där.
Och vattnet hinner avdunsta innan det kommer fram till Döda Havet.
Jordanfloden är nämligen ingen flod, dess futtiga flöde är som en rännil, i storleksordning ungefär som Fyrisån i Uppsala, och blir ganska snart bara ett gyttjigt dike.

Vad beträffar Stern-ligan så måste man inse att de befann sig praktiskt taget i krig. Och i krig så är propaganda viktigt, mycket viktigt. Så en del av vad som har framkommit om Stern-ligan kan ha rört sig om propaganda, alltså att man har aktivt skruvat på sanningen för att få dem att låta som betydligt blodtörstigare än vad de var i verkligheten.

Mordet på Folke Bernadotte i Israel påminner om mordet på Zaida Catalan. Att det var urbota korkat av Folke Bernadotte och den franske översten André Sérot att befinna sig mitt inne i en krigszon utan att ha bevakning och livvakter eller annan uppbackning med sig.

Vad vet vi egentligen om vad som hände ? Israels dåvarande ledning trodde förmodligen att Folke Bernadotte försökte sig på ett förräderi gentemot Israel, genom att förhandla i smyg. Och kanske inte visste allt om vad Folke Bernadotte hade hjälpt judarna med. Det dröjde ju ett tag innan allt blev känt. Och att UN/FNs ursprungliga idé var helt dödfödd från början. Folke Bernadotte hade tagit på sig ett helt omöjligt uppdrag, som han fick plikta med livet för.
Mordet på Folke Bernadotte är ett av få politiska mord där man har ett erkännande.

Dessutom så kan man anta att Folke Bernadotte inte precis var lika alert och vaken som han varit förr. Dels hade han genomlevt kriget, och säkert sett många vedervärdigheter under de åren.
Han var 53 år då han dog och borde kanske insett att han inte klarade av de krav som ställdes på honom. Att det var ett omöjligt uppdrag att anta, helt enkelt. Det gäller att välja de strider som man kunde klara av, om man nu har valfrihet alltså. Vilket Folke Bernadotte faktiskt hade. Han hade kunnat pensionera sig hemma i Sverige och tagit det lugnt istället.

Ja det är ju tydligt att Sossarna är de riktiga ultrafascisterna, säkert värre än NMR. Det var ju inte länge sedan SSU skanderade "döda judarna". Det kommer också troligen att bli förbjudet att yttra Löfvéns berömda citat:
- Vi har varit naiva !
och
- Jag såg det inte komma !

Det kommer också att bli förbjudet att nämna att Covid-19 kom att ta många liv pga Regeringens tanklöshet. Om tanklösheten var avsiktlig eller inte, det lär de aldrig erkänna.

Det är inte vi som har varit naiva vi förstod ju på en gång att dessa kompetensregnarna, det är rena skräpfolket. Sossarna är vår tids fascister och nazister, inte tu tal om saken, med att importera muslimer som är till och med värre än nazisterna.

Vittnen till förintelsen finns, det är bara att läsa vad överlevande judar berättar och välja om man vill tro på deras vittnesmål eller inte (tvivla på dem vill dvärg Morgan förbjuda).

2 överlevande berättar: https://sfi.usc.edu/news/2015/10/101...dation-archive

Jag har läst deras vittnesmål och följande frågor kom direkt upp:

Hur får man in 3000 personer i en gaskammare som enligt officiella uppgifter inte var större än en 3 rums lägenhet?

Hur lyckas man lura 3000 personer som trycks ihop i ett trångt mörkt rum att de skall duscha? Saknar all logik. Den officiella versionen som vi alla hört att de "lurades" att de skulle duscha och istället blev gasade.

Hur kunde de båda vittnena överleva att gå in i gaskammare fylld med gasrester och dra ut tusentals offer dagligen? Ingen i Sonderkommando bar skyddskläder eller gasmask. Var de immuna mot giftgasen?

Hur får man ut tusentals döda människor ur ett trångt packat rum med en käpp?

Hur får man in 4 döda kroppar samidigt i en krematorieugn som har plats för en död person och lyckas kremera dem på en tid som inte är möjlig ens idag?

Varför tillät SS nyckelvittnen som dessa att överleva så de kunde berätta sina historier?

Varför ställs inga kritiska frågor? Hur kunde du hjälpa till att gasa ditt eget folk? Varför vägrade du inte?
Citera
2021-04-18, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag är anarkist, vilket framgår nästan övertydligt av min avatar och signatur. Jag hyser det djupaste förakt för staten och tror den verkligen inte om något gott i något sammanhang. Angående Estonia sa jag tydligt att det kan vara något skumt. Jag har inte sett på TV regelbundet på 15 år och äger ingen. Jag är 50 år. Däremot är det ingen tvekan om att Förintelsen i stort sett har skett så som det framställs. Om man tvivlar på det fattar man inte hur världen fungerar.

Läs officiella dokument om förintelsen och börja tänka så skall du märka att mycket inte stämmer. Jag har inte hittat ett enda seriöst vittnesmål och jag har letat. Här har du 2 länkar med vittnesmål, läs och använd hjärnan samtidigt så hittar du en del att tvivla på

https://www.nationalarchives.gov.uk/...oria-birkenau/
https://sfi.usc.edu/news/2015/10/101...dation-archive
Citera
2021-04-18, 04:22
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Läs officiella dokument om förintelsen och börja tänka så skall du märka att mycket inte stämmer. Jag har inte hittat ett enda seriöst vittnesmål och jag har letat. Här har du 2 länkar med vittnesmål, läs och använd hjärnan samtidigt så hittar du en del att tvivla på

https://www.nationalarchives.gov.uk/...oria-birkenau/
https://sfi.usc.edu/news/2015/10/101...dation-archive

Jag ser inget konstigt. Och när jag säger att jag misstror staten så menar jag inte att staten rakt av ljuger för jämnan utan att den aldrig gör något utan baktanke eller vinklar det för sina syften.
Citera
2021-04-18, 07:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Att kriminalisera pseudovetenskap är inte rätt väg att gå, åtminstone inte om man vill få bort förinstelseförnekelse helt, eftersom foliehattarna kommer hävda att anledningen till att staten förbjudit dem att ifrågasätta är att det ligger en hund begraven i hela historien, vilket leder till att de ytterligare stärks i sina vanföreställningar.

Att förlöjliga är den rätta vägen att gå, ungefär som vi gör med folk som tror att jorden är platt.

Bevis hade varit bättre.
Citera
2021-04-18, 08:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
Det är intressant att alla tror att jag är "förintelseförnekare" för att jag står upp för yttrandefrihet och vill att man ska få forska på vad som helst.

Jag har inte den blekaste aning om i vilken utsträckning och exakt hur förintelsen skett. Jag skiter i det också. Men jag har heller inte huvudet så långt uppe i mitt rövhål att jag därför häver ut mig och hävdar att jag mer säkerhet vet saker som jag faktiskt inte med någon säkerhet vet - vilket de flesta i denna tråden gör. De flesta här vet garanterat lika lite/mycket som mig, men tror sig ändå sitta på den absoluta sanningen. Höjden av trångsynthet. Typisk dagens självupptagna hjärntvättade millenniegeneration...

Exakt hur säker är du på DIN vetskap om förinselsen? Vad baserar du det på? Att du fick se Schindlers list i skolan? Att du läst tidningsartiklar det någon hävdat saker tryckt på papper? Du kanske rentav läst en bok eller två? Att du ständigt matas med med från statlig TV och medieoligopolet? Hur skiljer sig denna säkerhet och bevis mot din säkerhet att Estonia sjönk pga bogvisiret föll av och inget annat? Jävla hjon är ni allihopa. Fårskocken bräker och hejar på medan staten lägger på mer förbud och övervakning för att kontrollera er.

Jag håller med dig. Det känns skönt att få läsa en vettig kommentar för en gångs skull. Jag är själv av denna uppfattning utan att vara en direkt skolad man.
Det var någon i tråden som kallade folk här inne för flat earth believers. Och jag kan förstå dessa människor som tror att jorden är platt. Dom har inte sett den med egna ögon, dom har inte räknat ut formen på jorden genom matematik. För att dom inte äger den kunskapen att faktiskt räkna ut det. Och det är försvinnande få människor på denna jord i förhållande till hur många vi är, som faktiskt kan räkna ut detta och på egen hand hävda att han faktiskt vet hur jorden ser ut. Likadant med astronauter som faktiskt har sett jorden utifrån med sina egna ögon, ännu färre som kan hävda detta.
Alla andra har lyssnat på en auktoritär figurin som dom finner trovärdig och svalt det denne har sagt. Precis som religiösa människor gör.
Och jag anser att den allmänna kunskapen är alldeles för låg, inklusive min egen, och att fokus på skola från samhälle och individ borde ha varit prioritet under 1900-talet. Istället för t.ex arbete.
Vi skördar frukter av denna felaktiga fokus vi haft och denna urholkning av skolan och individens eget kunnande. Vi har fått en skara människor som baserar sina åsikter på vad andra tycker istället för att ha en egen uppfattning baserad på inhämtad information som man själv har processat.
Där människor hävdar att något är på ett visst sätt för att "jag tycker de" baserad på någon emotion dom har.
Citera
2021-04-18, 08:52
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jag håller med dig. Det känns skönt att få läsa en vettig kommentar för en gångs skull. Jag är själv av denna uppfattning utan att vara en direkt skolad man.
Det var någon i tråden som kallade folk här inne för flat earth believers. Och jag kan förstå dessa människor som tror att jorden är platt. Dom har inte sett den med egna ögon, dom har inte räknat ut formen på jorden genom matematik. För att dom inte äger den kunskapen att faktiskt räkna ut det. Och det är försvinnande få människor på denna jord i förhållande till hur många vi är, som faktiskt kan räkna ut detta och på egen hand hävda att han faktiskt vet hur jorden ser ut. Likadant med astronauter som faktiskt har sett jorden utifrån med sina egna ögon, ännu färre som kan hävda detta.
Alla andra har lyssnat på en auktoritär figurin som dom finner trovärdig och svalt det denne har sagt. Precis som religiösa människor gör.
Och jag anser att den allmänna kunskapen är alldeles för låg, inklusive min egen, och att fokus på skola från samhälle och individ borde ha varit prioritet under 1900-talet. Istället för t.ex arbete.
Vi skördar frukter av denna felaktiga fokus vi haft och denna urholkning av skolan och individens eget kunnande. Vi har fått en skara människor som baserar sina åsikter på vad andra tycker istället för att ha en egen uppfattning baserad på inhämtad information som man själv har processat.
Där människor hävdar att något är på ett visst sätt för att "jag tycker de" baserad på någon emotion dom har.

Det känns som två lågbegåvade som pratar med varandra på en parkbänk. Den ena: tror du att förintelsen ägt rum för att du sett Schindlers List i skolan? Den andre: skönt att få läsa en vettig kommentar för en gångs skull.

Normalt kan man ifrågasätta det rimliga i att förbjuda en åsikt, men när det gäller förintelsen är hoppet om en dialog förlorat. Förnekarna vill helt enkelt inte tro. Det är som att få en alkoholist att sluta supa. Viljan måste finnas, annars är det lönlöst.
Citera
2021-04-18, 09:00
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Normalt kan man ifrågasätta det rimliga i att förbjuda en åsikt, men när det gäller förintelsen är hoppet om en dialog förlorat. Förnekarna vill helt enkelt inte tro. Det är som att få en alkoholist att sluta supa. Viljan måste finnas, annars är det lönlöst.

Det är väl irrelevant? Varför är du yttrandefrihetsmotståndare? Yttrandefrihet är ju en vital del i en fungerande demokrati så med tanke på det så är du demokratimotståndare också? Varför skall din omoral få råda?
Citera
2021-04-18, 09:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det känns som två lågbegåvade som pratar med varandra på en parkbänk. Den ena: tror du att förintelsen ägt rum för att du sett Schindlers List i skolan? Den andre: skönt att få läsa en vettig kommentar för en gångs skull.

Tack för dina onödiga ord. Väldigt givande.

Och vad gällande förintelsen så kan ju folk börja med att lägga fram dessa bevis.
Hur står det till med matematiken?
Hur många kremerades?
När började man kremera folk?
Hur många kremeringsugnar fanns det? Hur lång tid tar det att kremera en kropp?
Vart är massgravarna av dom som inte kremerades?
Användes verkligen Zyklon B till att ha ihjäl människor? Eller var det för att avlusa människor?
Var det därför folk gick runt med rakat hår? Löss trivs ju i hårbeklädda områden.

Lite kritiska frågor har väl ingen dött av? Och lite bevis ifrån alla övertygade lär väl inte vara så svårt när det tydligen finns så mycket av det. Det borde vara en walk in the park för er. Men jag har aldrig någonsin hört eller sett ett enda bevis på att det faktiskt ligger till på det här viset.

Däremot så har jag sett en dokumentär på Youtube för något år sedan som tar upp en hel del kritiska frågor, såsom det jag lyfte tidigare om matematiken.
Nu tar Youtube bort alla obekväma videos och jag hittar inte denna längre. Minns faktiskt inte namnet på den heller. Men för mig så spelar det ingen roll, jag ställer mig skeptisk till förintelsen har ägt rum och i synnerligen i den utsträckning som rapporterats.

Men det är lite skitsamma i det här sammanhanget för regeringens förslag handlar föga om förintelsen.
Man vill göra det legitimt att censurera åsikter och yttringar. Och detta är bara ett strategiskt steg till total censur.
Man tar något som folk är emotionellt engagerade i, det är så mycket lättare att gå den vägen för folk slutar tänka logiskt när det är emotioner som styr.

Så du med andra kan sitta och gagga förintelsen bäst fan ni vill men ni är inte på bollen över huvud taget. Ni är och säljer korv på läktaren.
Citera
2021-04-18, 09:20
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Nej, det är inte "eller hur".

Det finns oändligt mycket bevis för Förintelsen, foto, film, vittnesmål, lägren finns kvar, massgravarna har undersökts osv. Oändligt mycket. Precis lika starka "bevis" som att Reagan har varit president, om du efterfrågar dessa.

Estonia har sjunkit och Palme har blivit mördad.

Varför tror du att du aldrig kan åka i fängelse om du hävdar att Estonia inte sjunkit eller att Palme lever?

Varför tror du att folk blev avrättade inför prästerskapet för att de förnekade jordens platthet och jordklotets position som universums medelpunkt för 400 år sedan?

Det är ganska enkelt.
För att Estonia ligger på botten och Palme är död. Sanna förlopp är inte förbjudna att ifrågasätta.

Sanningen "geocentrisk världsbild" däremot behövde försvaras, den stod inte riktigt på egna ben.
Citera
2021-04-18, 09:20
Medlem
Citat:
Jag läste den information som finns publicerad om förintelsen och vittnesmålen och insåg direkt att den är kraftigt överdriven och mycket är lögner. Har du läst några vittnesmål från förintelsen? Här kommer några, du kan läsa själv i länkarna.

Länk: https://www.nationalarchives.gov.uk/...oria-birkenau/

Vittnet Charles Sigismund BENDEL som var läkare i Auschwitz om gaskammrarna:

"There were two gas chambers, underground, roughly 10 metres long, 5 metres wide and 1 1/2 metres high, each one. These two gas chambers supplied corpses to crematorium 1 and 2.

For crematoriums 3 and 4 there were two other gas chambers measuring each one 6 metres long and 3 metres wide and 1 1/2 metres high."

------------------------------------------------------------------------

Länk: https://sfi.usc.edu/news/2015/10/101...dation-archive

Överlevaren Venezia beskriver en gaskammare i Auschwitz och hur många som fick plats i den:

Venezia: It’s nothing to describe It was an empty room. You could imagine for three thousand people to go in there. I can tell you that. As soon as the transport train was coming, like I told you, my mother was in lines with the kids and the pregnant women, and so on.

SLUTSATS: I Auschwitz 1,5 meter höga gaskammare som var 10 x 5 meter stora kunde man trycka in och gasa ihjäl 3000 tusen personer åt gången enligt dessa judiska vittnen som anses vara mycket trovärdiga.

Och Bendels vittnesmål och de 1,5 m har redan förklarats många gånger om, så varför ignorerar du det och ännu en gång försöker sprida dina feltolkade vinklade felaktigheter när de ändå inte på något sätt är avgörande för förintelsen.
Citera
2021-04-18, 09:32
Medlem
Citat:
Nedan kan du se en bild hur krematoriumen såg ut i Auschwitz, alla kan se hur omoderna dessa ugnar var, här skall vi alltså tro att miljoner gasade människor kremerades under cirka 2 år så att alla spår av kropparna försvann.

Auschwitz ugnar: https://s27363.pcdn.co/wp-content/up...pg.optimal.jpg

Nedan kan du läsa hur en modern kremering går till och vilket jobb det krävs att bara kremera EN död människa.

Hur en kremering går till: https://www.cremationresource.org/cr...-cremated.html

SLUTSATS: Ugnarna i Auschwitz hade inte den kapacitet som krävs för att ha hunnit kremera miljoner lik till aska under den tidsperiod de skall ha varit aktiva. Det är tekniskt omöjligt med de ugnar som fanns i Auschwitz. Koltransporterna till Auschwitz (ugnarna eldades med kol) hade inte heller räckt till.

Att jämföra industriell massförbränning av kroppar med etnisk kyrkokremering är nog det hjärndödaste man kan göra, så varför gör du det…?

Sen visar du märkligt nog en bild på det lilla ynkliga krematoriet i Auschwitz huvudläger, där det bara fanns 2 ugnar. I det krematoriet gasade man helt riktigt inga miljoner människor. Men du valde av nån anledning att inte visa bilder på de 4 andra enorma krematorierna som fanns i Auschwitz lägerkomplex, du vet de där som hade totalt 46 ugnluckor och större gaskammare.

Är det att vara objektiv och ärlig när du väljer att bara visa det minsta krematoriet och försöka att få det att låta som det var det enda, samtidigt som du undanhåller info om att det faktiskt fanns ett gäng till krematorier som var mycket större….?
Citera
2021-04-18, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det torde vara en felaktig uppgift, gaskamrarna (som ju finns där) har full ståhöjd ca 2 meter. Sen gasades det väl ca 1000 personer per omgång i en kammare? Har inte full koll, men det finns hur mycket som helst att läsa på nätet. Helt klart är att folk packades in väldigt tätt.

Den "trånga sektorn" var ju annars att bränna liken, när processen gick som mest (>10000/dag) så fick man bränna folk även i öppna gropar, krematorierna räckte inte till. Foto finns.

Dessa 1,5 m är sedan länge förklarade, det finns ju gott om ritningar där måtten på takhöjd finns, och det är inga 1,5 m. Likaså borde t o m så korkat folk som förnekare reagera på att det inte på en enda annan plats eller vittnesmål sägs 1,5 m invändig takhöjd i gaskamrarna.
Skulle det ha varit 1,5 m så skulle de flesta människor inte kunna stå upprätta, vilket såklart skulle nämnts frekvent i en massa vittnesmål. Men det är tydligen bara Bendel som nämnt detta….

Så, igen ser vi hur korkat förnekarna beter sig, hur oseriösa och lögnaktiga de är, vilket är starkt bidragande till att lagar mot förnekelse föreslås och antas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in