Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-17, 18:50
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har klart och tydligt flera gånger skrivit att lagar som inskränker yttrandefriheten inte ska få finnas alls.

De faktiska händelserna har på det stora hela gått till som de återges. Tyskarna samlade ihop så många judar som de kunde gripa. Några gasades genast och andra fick arbeta som slavar ett tag, innan de också gasades. Fyra eller fem miljoner är förmodligen den riktiga siffran. Ovidkommande. Industriellt massmord och slavarbete omfattande miljoner oskyldiga människor var det i vilket fall.

Lögnen besudlar alltid lögnaren. Däri ligger skillnaden. Nazismen kan vi lägga därhän, jag har väl varit tydlig med att oavsett så rentvår det inte dem. Den stora nyanseringen ligger inte hos dem.

Jag hyser inga illusioner om hur det hade gått för mig själv i Nazityskland som politisk dissident. fångarbete tills döden tar mig.
Citera
2021-04-17, 18:50
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
15% var väl inte så farligt med tanke på hur brutalt livet var på den tiden. Ett samhälle utan hierarkier med moderna och upplysta människor skulle ha ett minimum av våld.

Ingen tjänar på att tvingas att betala skatt eller dödas eller lemlästas för någon psykopats storhetsvansinnes skull.

Välfärden kan man ordna själv genom att system som det man redan har med försäkringar mot inbrott sjukdom, olyckor etc.

Ja, fast livet var ju brutalt mest för att dina anarkistiska principer rådde. Begriper du inte det?

Släpp halmgubben om välfärd nu. Poängen är att centralmakt/stat innebar ordning och civilisation.
Citera
2021-04-17, 18:54
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag är mycket väl medveten om allt det låtsasakademiska dravel du försöker föra fram. Det är i princip ingen skillnad i tillämpning mellan kommunism och nazism. Det är sjuka indivder med diktatoriska drag som tror på sådana teorier.

Spengler och Kjellén är inte mer praktiker än Marx och Engels. Att dikta ihop teorier om hur samhällen ska fungera är aldrig samma sak som att sätta dem i verket. Vill man komma någon vart bör man använda Ockhams rakkniv.

Ja, det brukar ju låta så när okunniga nollor som du inte vill medge sina tillkortakommanden. Underhållande förresten att du inte begriper att det är dina liberala föreställningar som är teoretiska och abstrakta. Det är utmärkande för alla vänsterläror.
Citera
2021-04-17, 18:56
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag är inget av tre du nämner men jag har redan i tråden av några blivit utropad till nazist och rasist och säkert foliehatt också. Jag förnekar eller förminskar inte förintelsen, utan jag vill bara veta vad som hänt. Det är uppenbart att det vi fått lära oss i skolan inte stämmer och då får man ju ta reda på vad som är sant och inte sant. Innan man vet kan man ju inte förminska, förneka eller ens bekräfta att det skett.

Du är väl inte särskilt smart i varje fall. I en helt annat tråd skrev du att du röstade på moderaterna förr för att du trodde att de ville Sveriges bästa. Moderater bryr sig bara om de rika. Andra är inte vatten värda, oavsett etnicitet.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är väl i högsta grad väsentligt att veta om det var 248.000 eller 6 miljoner! Tycker du inte det? Likaså varför de de dödades och hur. Om 6 miljoner gasades och kremerades i förintelseläger för att man betraktade dem som lägre stående och ondskan på jorden så är väl det något helt annat än om 248.000 dog i arbetsläger i huvudsak pga tyfus och svält och i väntan på att deporteras till Madagaskar, Uruguay, Israel eller var man nu planerade sända dem? Tycker du inte att det är två väsensskilda scenarier? Det var ju trots allt krig och Judea hade förklarat Tyskland krig redan 1933.

Bara så du vet, säger du själv någon annan siffra under 6 miljoner så förnekar du den officiella berättelsen om förintelsen och kan då komma att anmälas och dömas.

Det var knappast under en miljon. Det är bevisat att judar i något högre grad än "ariska" tyskar fick fler utmärkelser för tapperhet i strid under första världskriget. <1% av alla tyska medborgare var judar men >25% av alla läkare i Tyskland var judar. Liknande siffror finns för Nobelpriset relativt judarnas andel av jordens befolkning. Sveriges allra förste tandläkare var jude, liksom den förste tandläkaren i min hemstad. Grundaren av det svenska klädesmärket Tiger var jude. Kirurgen som befriade mig från min närsynthet var jude. En av de bästa lärarna på min högstadieskola var jude. Hans två söner studerade teknisk fysik på Chalmers och hans dotter är expert på Ryssland och ryska språket.

Och lägg märke till att jag räknar upp en massa svenska judar, fast de kanske bara utgör 0,2% av befolkningen i Sverige.

Om något är judarna de verkliga övermänniskorna, åtminstone de välutbildade bland dem.
Citera
2021-04-17, 18:56
Medlem
space1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är svårt?

Det absurda i Morgans resonemang kan åskådliggöras med nedanstående.

Det ska inte vara tillåtet att förneka att förintelsen har ägt rum, men det skall fortsatt vara tillåtet att hävda att det som står i Koranen och Bibeln är sant.
Nu var ju du smart. Det ena är en saga det andra är sanning Och om du vore en god kristen skulle du inte förneka förintelsen där inte bara judar, Homosexuella Romer och oliktänkare slängdes in i dessa förintelseläger och gasades ihjäl!
Citera
2021-04-17, 18:57
Medlem
blamages avatar
Citat:
Det är inte många i min värd. Det är ett »kaka-söker-maka-syndrom«. Vad tror du på då?

Nej du jävlar, i det lugnaste av vatten. Har du ens dryftat det med dina bekanta? Snart är den tiden förbi...

Citat:
Jaså, var står det att läsa?

Förmodligen blir lagen en kopia på tysklands så feel free to google.

Citat:
Nej jag behöver inte bevisa någonting. Förintelsen spelar en obefintlig roll i mitt liv. Däremot är det ju till lika delar ett ansvar för den som hävdar och den som förnekar att bevisa det.
Om förintelsen saknar betydelse för dig undrar jag vad fan du gör i tråden?

Om du hävdar att jorden är platt får du bevisa det för mig.
Citera
2021-04-17, 18:59
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Lögnen besudlar alltid lögnaren. Däri ligger skillnaden. Nazismen kan vi lägga därhän, jag har väl varit tydlig med att oavsett så rentvår det inte dem. Den stora nyanseringen ligger inte hos dem.

Jag hyser inga illusioner om hur det hade gått för mig själv i Nazityskland som politisk dissident. fångarbete tills döden tar mig.

OK. Jag missförstod vad du menade först
Citera
2021-04-17, 19:02
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, fast livet var ju brutalt mest för att dina anarkistiska principer rådde. Begriper du inte det?

Släpp halmgubben om välfärd nu. Poängen är att centralmakt/stat innebar ordning och civilisation.

Livet var brutalt för att det var knappt om mat, dåligt med skydd mot elementen och mot sjukdomar.

Centralmakt innebär att staten kan detaljstyra livet för de 98-99% som i princip är maktlösa vare sig det är diktatur eller "demokrati". Den innebär just sådant som att krig och folkmord i jätteskala är möjliga.
Citera
2021-04-17, 19:06
Medlem
Citat:
Du är väl inte särskilt smart i varje fall. I en helt annat tråd skrev du att du röstade på moderaterna förr för att du trodde att de ville Sveriges bästa. Moderater bryr sig bara om de rika. Andra är inte vatten värda, oavsett etnicitet.

Det var knappast under en miljon. Det är bevisat att judar i något högre grad än "ariska" tyskar fick fler utmärkelser för tapperhet i strid under första världskriget. <1% av alla tyska medborgare var judar men >25% av alla läkare i Tyskland var judar. Liknande siffror finns för Nobelpriset relativt judarnas andel av jordens befolkning. Sveriges allra förste tandläkare var jude, liksom den förste tandläkaren i min hemstad. Grundaren av det svenska klädesmärket Tiger var jude. Kirurgen som befriade mig från min närsynthet var jude. En av de bästa lärarna på min högstadieskola var jude. Hans två söner studerade teknisk fysik på Chalmers och hans dotter är expert på Ryssland och ryska språket.

Och lägg märke till att jag räknar upp en massa svenska judar, fast de kanske bara utgör 0,2% av befolkningen i Sverige.

Om något är judarna de verkliga övermänniskorna, åtminstone de välutbildade bland dem.

Jag läste den information som finns publicerad om förintelsen och vittnesmålen och insåg direkt att den är kraftigt överdriven och mycket är lögner. Har du läst några vittnesmål från förintelsen? Här kommer några, du kan läsa själv i länkarna.

Länk: https://www.nationalarchives.gov.uk/...oria-birkenau/

Vittnet Charles Sigismund BENDEL som var läkare i Auschwitz om gaskammrarna:

"There were two gas chambers, underground, roughly 10 metres long, 5 metres wide and 1 1/2 metres high, each one. These two gas chambers supplied corpses to crematorium 1 and 2.

For crematoriums 3 and 4 there were two other gas chambers measuring each one 6 metres long and 3 metres wide and 1 1/2 metres high."

------------------------------------------------------------------------

Länk: https://sfi.usc.edu/news/2015/10/101...dation-archive

Överlevaren Venezia beskriver en gaskammare i Auschwitz och hur många som fick plats i den:

Venezia: It’s nothing to describe It was an empty room. You could imagine for three thousand people to go in there. I can tell you that. As soon as the transport train was coming, like I told you, my mother was in lines with the kids and the pregnant women, and so on.

SLUTSATS: I Auschwitz 1,5 meter höga gaskammare som var 10 x 5 meter stora kunde man trycka in och gasa ihjäl 3000 tusen personer åt gången enligt dessa judiska vittnen som anses vara mycket trovärdiga.
Citera
2021-04-17, 19:09
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:

Livet var brutalt för att det var knappt om mat, dåligt med skydd mot elementen och mot sjukdomar.

Centralmakt innebär att staten kan detaljstyra livet för de 98-99% som i princip är maktlösa vare sig det är diktatur eller "demokrati". Den innebär just sådant som att krig och folkmord i jätteskala är möjliga.

Du försöker verkligen med alla krumbukter för att slippa medge centralmaktens förtjänster. Alla tillkortakommanden du beskriver under jägar-och samlartiden kan ju hänföras till avsaknad av organisation och civilisation.

En stat/centralmakt behöver givetvis inte innebära detaljstyrning. Det senare är av sent datum och är kopplat till demokratin.
Citera
2021-04-17, 19:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, det brukar ju låta så när okunniga nollor som du inte vill medge sina tillkortakommanden. Underhållande förresten att du inte begriper att det är dina liberala föreställningar som är teoretiska och abstrakta. Det är utmärkande för alla vänsterläror.

Det är bara ord som pekar tillbaka på dig själv. Du kan svamla på bäst du vill och leka med ord intill döden. Du blir inte mer än en fis i rymden med dina nazistvurmanden. Hur många är det i NMR nu igen, få se knappt 200.

Det är som när halvkrymplingen Vera Oredsson med ett utseende som en zigenarkärring orerade på tillsammans med maken och talfelsjocke själv, Gunnar Assar. Om deras irrläror tagit fart hade de varit de första som skyfflades iväg. Likaså halvblodet Hitler med sina äppelknyckarbyxor och knähöga läderstövlar som påminde om vilken tattare som helst.

Nazismen är en elitistisk lära, precis som kommunismen. Det komiska är att det är halta och lytta som pläderar för den. Jag kan tänka mig att du passar in där som en pusselbit på kanten.

---

Icke desto mindre vill jag inte förbjuda någon att ge uttryck för sina inre demoner och vanföreställningar. Det är helt fel väg att gå det Morgan Johansson försöker sig på. Du har mitt stöd att yra på bäst du vill om dina relativiseringar och tro på att människan är funtad att leva som både individ och flockdjur i gemenskap med identitet och i ett sammanhang. Annorlunda uttryckt att leva under stark ledning med det som är bäst för vårt eget folk som en kollektiv enhet.

Tyvärr för dig tycks 99,999 % inte dela den uppfattningen.
Citera
2021-04-17, 19:14
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
SLUTSATS: I Auschwitz 1,5 meter höga gaskammare som var 10 x 5 meter stora kunde man trycka in och gasa ihjäl 3000 tusen personer åt gången enligt dessa judiska vittnen som anses vara mycket trovärdiga.
Det behövs verkligen en lag om man ska tro på det här.

Morgan Johansson har väl iaf rätt längd? Hans dumknullade feta judearsel går knappt in på bredden.
Senast redigerad av blamage 2021-04-17 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in