Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-25, 18:31
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Intressant liknelse. Idag har Sverige noll varvsverksamhet annat än lite småreparationer på mindre fartyg.

Det bådar alltså gott för framtiden då MSM är lika död som svensk varvsindustri. Det spelar ingen roll hur mycket pengar staten slänger in, MSM är stendött.

Hälften av trafiken till MSM idag kommer väl härifrån Flashback?
Citera
2021-04-25, 18:42
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Hälften av trafiken till MSM idag kommer väl härifrån Flashback?

Jag har ingen aning om det och hur skulle man kunna mäta det utan FB admins lägger till sådan statistik? Vad jag har observerat är att folk på FB källhänvisar till alternativmedia i mycket större omfattning idag än för ca 10 år sedan då källorna oftare var DN, Expressen, Aftonbladet osv. Idag är det mera glest med dessa länkar för ingen verkar läsa MSM längre.
Citera
2021-04-25, 18:54
Medlem
Annonsmarknaden är död. Stendöd. - Elon Musk på Tesla har aldrig betalt en enda dollar till en enda medieoligark. Istället skall all energi satsas på att förbättra produkten. De företag som håller sig med reklamkonton dör. - GM kan satsa 1 miljard dollar på reklam bara för att de är tränade till det. - Tesla bygger en ny fabrik för det eller sänker priserna. Hela reklamkulturen är DÖD. Game over. Det har varit en falsk religion bara att du skall köpa en massa skit du inte behöver. Media i sig blir obsolet framöver likt banker. Cryptovaluta behöver inga banker med alla sina växlingavgifter mm. Bankväsendet är förlegat. Globala företag tänker INTE betala bankirerna 500 miljoner per år bara i "växlingavgifter" - Tesla säljer redan bilar i Bitcoin och snart kommer sannolikt Dogecoin. - En valuta som fungerar smärtfritt över hela världen utan påhittade avgifter. Snart kan du köpa Appletelefoner i samma kryptovaluta överallt på hela jorden. Du behöver inte växla när du besöker Kanarieöarna eller thailand.

I det läget delar staten oavbrutet ut folkets pengar (skr) till medieoligarkins miljardärer. Arbetarparti- My ass. Bara Bonniers tavelsamling på Djurgården är värderad till 3 miljarder. Stefan behöver inte oroa sig för Klanen Bonniers. De har mat i skafferiet. Om en produkt inte säljer är det fel på produkten inte kunden. - Reklam är bara en religion. Företag som skapar "livsstilar" är loosers med en dålig produkt. - Stefan Löfvén och hela regeringskansliet begriper inte att de försöker upprätthålla den miljövidriga slit och slängkulturen. Om Stefan hade något bakom pannan hade han infört 10 kr straffskatt på celullosa-tidningar på döda träd. Det finns sannolikt ingen miljövidrigare och onödigare produkt än papperstidningar. De kommer ändå att dö. Varför bedriva konstgjord andning på ett lik med folket pengar? Deras politisk korrekthet och alla "känslor" får dessutom företag sig för att dra sig undan. - Ett gäng narcisstiska foliehattar som tror att Hitler skall återuppstå närsomhelst och anser att Volvos logga kränker deras känslor. Deras känslor skall bli dina. - Regeringskansliets rövslickande för de alltmer dödsdömda medieägarna är verkligen tragisk att se. - Arbetarparti.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-04-25 kl. 19:18.
Citera
2021-04-25, 19:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag har ingen aning om det och hur skulle man kunna mäta det utan FB admins lägger till sådan statistik? Vad jag har observerat är att folk på FB källhänvisar till alternativmedia i mycket större omfattning idag än för ca 10 år sedan då källorna oftare var DN, Expressen, Aftonbladet osv. Idag är det mera glest med dessa länkar för ingen verkar läsa MSM längre.

Du har rätt så klart, mitt inlägg var lite skämtsamt menat. Tror dock att det vid vissa tillfällen kan komma ganska betydande trafik härifrån om någon skandal med skvallervänlig kändis seglar upp och någon länkar till en avslöjande artikel i kvällspressen. Till exempel. Men jag har som sagt ingen aning.

Under t ex pedofilskandalen med Fredrick Federley så var det nog skvallersidan Stoppa Pressarna som, med rätta, fick en rejäl skjuts i trafiken jämfört med kvällstidningarna.

Själv klickar jag såklart aldrig på en länk som leder till kvällspressen eller DN annat än i yttersta undantagsfall.
Citera
2023-11-18, 17:16
Medlem
Nu är det mycket skriverier om mediestöd, klubbades visst igenom ett nytt.
Citera
2023-11-18, 17:20
Medlem
Såg att tidningen Syre har gjort sig av med många medarbetare nu.

De hade visst samma lön på ca 30 000 för alla anställda, om jag minns rätt. Betalas via mediestöd m m.
Citera
2023-11-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis som jag misstänkte så blir allt eventuellt stöd till media permanent då de knappast lär återhämta sig efter corona-krisen.

Nu infördes ett nytt mediestöd.

Vilka tidningar försvinner pga detta?

Vilka kommer man att sakna och sörja?

Är en del tidningar "skyddad verkstad"?
Citera
2023-11-19, 02:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Det demokratiskt riktiga är väl att låta medier som väljarna inte är intresserad av gå i graven?

Så fungerar det givetvis inte i demokraturen Sverige.

Precis. Varför ska vi som inte vill läsa eller se skiten/lögnerna tvingas vara med och finansiera dem. Finns inte en chans att MSM som beviljas bidrag kommer granska makten. Då blir man ju av med sina bidrag. Det här är en skandal!

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Staten hjälper alltid banker och media för det är elitens verktyg.

+1

Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Här kan ni se vilka som är stora mottagare av presstöd (före dagens tillskott). Dessa medier är inte fria eller oberoende.
DN hävdar att dom valt att inte ta emot pressstöd. Sanningshalten i det påståendet kan ni se nedan.
Den som själva vill kontrollera hela listan kan göra det här:
https://www.mprt.se/Documents/Presst...epslanguage=sv

Utöver presstödet får vissa tidningar olika typer av direktstöd. Till exempel får tidningen Expo flera miljoner varje år trots att dom bara kommer ut med fyra nummer årligen. Fast deras budskap anses tydligen väldigt viktigt.

Även Nya Tider får press-stöd, men det är hotat av politiska skäl.

Om någon orkar så vore det ju intressant att få partibeteckning på tidningarna i listan nedan.
Någon som har ledig tid nu på fredag kväll?

Det enda du behöver veta är att de är alla PK/woke och accepterar kulturmarxismen och värdegrundenTM fullt ut.
Citera
2023-11-19, 02:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"Regeringen föreslår en permanent förstärkning av mediestödet på 200 miljoner kronor per år. – Vi ser att tappet på annonsmarknaden är uppemot 50 procent, i en bransch som redan tidigare var hårt pressad, säger kulturminister Amanda Lind (MP)."
https://www.sydsvenskan.se/2020-04-0...-till-medierna

Bra nu när trycket på att leverera nyheter ökat pga Covid19.
Vad i hela helvete håller SD på med?
Citera
2023-11-19, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad i hela helvete håller SD på med?
Allt är socialdemokrati i Sverige. SD existerar för att fånga upp den del av befolkningen som har invandringskritiska åsikter och marginalisera de åsikterna samtidigt som de förstärker den socialdemokratiska målbilden. Moderaterna fångar in näringslivet.

Vi har ingen demokrati i Sverige, allt du har att välja på är socialdemokrati. Det enda sättet att motverka är att inte rösta. Alls.

Om du så lägger en blankröst så finns din röst registrerad. Det är din underskrift. Det betyder att du godkänner valresultatet oavsett vad utgången blir. Du skriver under på att valresultatet är ok. Enda sättet att bryta den här socialdemokratiska diktaturen är att tillräckligt många inte röstar alls, inte ens blankt, så att valresultaten blir ogiltiga pga att de inte är förankrade i befolkningen och inte kan ses som demokratiska. Även om du röstar blankt så har du skrivit under på valresultatet. Du kan inte klaga, de behöver bara peka på ditt namn i röstlängden, där är ditt godkännande.

Att inte rösta alls var det bästa politiska val jag gjort. Jag behöver inte försvara något parti eller beslutad politik. Enormt skön känsla. SD är horor. Ni borde fatta nu att de blåser er. En del tror att afs är räddningen. De kommer vara lika mycket horor om de får makt. Enda lösningen är att vi inte skriver under på upplägget de lägger framför oss, att vi inte röstar alls. Då måste systemet byggas om.
Citera
2023-11-19, 02:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Allt är socialdemokrati i Sverige. SD existerar för att fånga upp den del av befolkningen som har invandringskritiska åsikter och marginalisera de åsikterna samtidigt som de förstärker den socialdemokratiska målbilden. Moderaterna fångar in näringslivet.

Vi har ingen demokrati i Sverige, allt du har att välja på är socialdemokrati. Det enda sättet att motverka är att inte rösta. Alls.

Om du så lägger en blankröst så finns din röst registrerad. Det är din underskrift. Det betyder att du godkänner valresultatet oavsett vad utgången blir. Du skriver under på att valresultatet är ok. Enda sättet att bryta den här socialdemokratiska diktaturen är att tillräckligt många inte röstar alls, inte ens blankt, så att valresultaten blir ogiltiga pga att de inte är förankrade i befolkningen och inte kan ses som demokratiska. Även om du röstar blankt så har du skrivit under på valresultatet. Du kan inte klaga, de behöver bara peka på ditt namn i röstlängden, där är ditt godkännande.

Att inte rösta alls var det bästa politiska val jag gjort. Jag behöver inte försvara något parti eller beslutad politik. Enormt skön känsla. SD är horor. Ni borde fatta nu att de blåser er. En del tror att afs är räddningen. De kommer vara lika mycket horor om de får makt. Enda lösningen är att vi inte skriver under på upplägget de lägger framför oss, att vi inte röstar alls. Då måste systemet byggas om.
Hur många skulle behöva rösta blankt, gissar du, innan de styrande fattar att systemet är i behov av att göras om?

Jag tror det är ganska många sjuklöverister som bara skulle dr en lättnadens suck suck om "de bruna" inte röstade.

Äe du HELT SÄKER på den här idén?
Citera
2023-11-19, 03:16
Medlem
Grattis till miljärderna i den ointegrerbara blodsarvs-Klanen Bonniers. De får mer än alla zigenarklaner tillsammans utanför ICA med råge. - Jag räknade på allt stöd ETC fått under 40 år. Över 1 miljard blev det. Jag undrar var han gömt alla pengarna. Karln har ändå gått i KK oftare än jag byter jag byter kalisingar.

ALLT utom alt-media går i KK utan stöd. ALLT. I det läget kanskee man kan förbättra sin produkt och undra vad fan man gör för fel. Att regeringen kastar pengar på misslyckade c-lag till medier är horribelt. Hela verksamheten liknar Samhall.

DN har ändå på detta tusentals stödprenumerationer (dolt socialbidragstöd) till alla statliga myndigheter som skattebetalarna får betala.

SVT tyckte att EXPO var "årets tidskrift" där de beskriver sina nerknarkade nazihallucinationer. Stockholm är verkligen ett dårhus numera.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-11-19 kl. 03:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in