Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-08, 11:30
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Han hypar inte Doge. Musk driver ett globalt fretag och har en IQ sannolikt ver 160. Han frstr att "valutor" r artificiella konstruktioner baserade p geografiska zoner. - Om du sljer varor globalt s fr du olika valutor. Yen, Yuan, Pesetas, Lira, Skr, Nkr, Dollar. Detta r ett system som r dysfuntionellt och dyrt. Mitt i detta artificiella nav hittar du bankirerna som tar vxlingsavgifter och TID och ENERGI frn dig och fretag. Bara Volvo betalar skert 1 miljon om dagen i vxlingsavgifter till bankirer fr i realiteten "absolut ingenting". Musk frstr att banker behvdes p 1800-talet men att de inte behvs idag. Det behvs en vrldsvaluta helt enkelt. Musk sa tidigt att antingen blir det Dogecoin eller s "if neceessary" s skulle Tesla/musk skapa en egen valuta. P det sttet slipper jordens befolkning bankirernas artificiella och obsoleta "vxlings" verksamhet. - Transaktioner kan ske "utan att bankirerna blandas in" och givetvis s hatar bankirerna krypto fullt ut. IKEA skulle sannolikt kunna spara/tjna en miljard om ret om de accepterade krypto. Inom 1 r kan du handla med dogecoin verallt p hela jorden. De som inte hnger med DR. Vi gr mot en ny era.
Det lter mycket vackert det du beskriver och jag hoppas att du fr rtt.

Men om Musk propagerar fr Doge fr att han vill befsta kryptovalutor som acceptabelt betalmedel i framtiden p bekostnad av dom gamla bankerna - varfr par han d inte Bitcoin p SNL? Det r ju den valuta som Tesla verkligen har tagit till sig?
Citera
2021-05-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk

Men om Musk propagerar fr Doge fr att han vill befsta kryptovalutor som acceptabelt betalmedel i framtiden p bekostnad av dom gamla bankerna - varfr par han d inte Bitcoin p SNL? Det r ju den valuta som Tesla verkligen har tagit till sig?

Fr att det r roligare om DOGE passerar Bitcoin. DOGE behver bara ka runt en 10x fr att bli den strsta Krypton.
Citera
2021-05-08, 11:49
Bannlyst
Ja d brjar det snart.
Ungefr ett dygn kvar att handla p sedan kan det bli dyrt hoppa in

Hrlig knsla att vakna imorgon och se hur raketen skjutit i hjden.

Elon r ett geni och vill ju s klart ha "sin" egen valuta. Varfr du fortstta satsa p Bitcoin?
Framtiden r DOGE.

Lycka till alla ni dr ute idag som p sndag kan fira
D r vi RIKA IGEN.
(som ngon tydligen hngde upp sig p jag skrev tidigare i trden)
Citera
2021-05-08, 11:53
Medlem
Citat:

Musk privat kper Doge. - Teslas STYRELSE kper BTC och sljer bilar fr BTC. - Doge r en valuta i fosterstadiet som kommer att "stabilisera sig" och sedan varken g upp eller ner. - Nya kommer att minas i inflationstakt. - Precis som vilken valuta som helst.
Citera
2021-05-08, 11:56
Citat:
varfr par han d inte Bitcoin p SNL?

Du fr det att lta som han redan "pat" Dogecoin p SNL samt att han inte trollat med dogecoin p twitter utan som att han serist lyfta fram att han tnker gra det till framtidens globala valuta. Som att han slt av sin egna Bitcoin dep, och som att Tesla tnker byta ut sina alla sina Bitcoin fr flera miljarder dollar.

Kan ni inte lugna er lite, ta ett steg tillbaka och se p det fr vad det r. Ls inte in ngonting som inte str skrivet.
Citera
2021-05-08, 12:01
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Du fr det att lta som han redan "pat" Dogecoin p SNL samt att han inte trollat med dogecoin p twitter utan som att han serist lyfta fram att han tnker gra det till framtidens globala valuta. Som att han slt av sin egna Bitcoin dep, och att Tesla gjort det samma och tnker byta ut sina alla sina egna Bitcoin fr flera miljarder dollar.
N, men jag tittar p Dogecoins tillvxt och ser att andra tillskriver denna tillvxt pga Musk (bland annat) har pat den.

Jag sjlv vet ganska lite om allt detta, det r drfr jag frgar om det.
Citera
2021-05-08, 12:06
Citat:
N, men jag tittar p Dogecoins tillvxt och ser att andra tillskriver denna tillvxt pga Musk (bland annat) har pat den.

Jag sjlv vet ganska lite om allt detta, det r drfr jag frgar om det.

Det r en skmt coin som endast lever p ngra Musk tweets och massa influensers som pumpat den. Kolla p hur det gick fr dom som var med i Gamestop. Otroligt mnga som kom in sent p massa lften och torskade pengar nr den inte hade kraft att fortstta och alla istllet slde samtidigt.

Titta istllet var dom stora valarna (Tesla, Square, Paypal, MicorStrateg, Winkelvoss brderna och alla veriga) lgger sina pengar och ta reda p varfr dom vljer just dessa stllen och inte Dogecoin...
https://decrypt.co/47061/public-comp...oin-portfolios
Citera
2021-05-08, 12:30
Medlem
Citat:
Det r en skmt coin som endast lever p ngra Musk tweets och massa influensers som pumpat den. Kolla p hur det gick fr dom som var med i Gamestop. Otroligt mnga som kom in sent p massa lften och torskade pengar nr den inte hade kraft att fortstta och alla istllet slde samtidigt.

S vart r DOGE pris topp enligt dig? Hur hgt kommer DOGE att g? D jag gissar att du antar en krasch kommer.
Citera
2021-05-08, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
S vart r DOGE pris topp enligt dig? Hur hgt kommer DOGE att g? D jag gissar att du antar en krasch kommer.

Gamestop gick frn 15 dollar till 450 dollar p ngra dagar, helt oorgansikt. Alla kan samlas och pumpa ngot uppt. Men precis som det finnas vinnare p toppen, s kommer det finnas lika mnga frlorare p toppen.

Var Doge toppar ut kan jag inte sga, men vill varna folk som nu kommer in sent och upptcker Doge och tror att detta bara r starten p ngot. Det kan ocks vara slutet p ngot...
Senast redigerad av se_dr... 2021-05-08 kl. 12:40.
Citera
2021-05-08, 12:43
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Han hypar inte Doge. Musk driver ett globalt fretag och har en IQ sannolikt ver 160. Han frstr att "valutor" r artificiella konstruktioner baserade p geografiska zoner. - Om du sljer varor globalt s fr du olika valutor. Yen, Yuan, Pesetas, Lira, Skr, Nkr, Dollar. Detta r ett system som r dysfuntionellt och dyrt. Mitt i detta artificiella nav hittar du bankirerna som tar vxlingsavgifter och TID och ENERGI frn dig och fretag. Bara Volvo betalar skert 1 miljon om dagen i vxlingsavgifter till bankirer fr i realiteten "absolut ingenting".

P vilket stt skulle 4 doge i transaktionsavgift vara mer demokratiskt?

Citat:

Titta istllet var dom stora valarna (Tesla, Square, Paypal, MicorStrateg, Winkelvoss brderna och alla veriga) lgger sina pengar och ta reda p varfr dom vljer just dessa stllen och inte Dogecoin...
https://decrypt.co/47061/public-comp...oin-portfolios

Winklevossarna r inga kryptogudar. De upptckte Bitcoin p Ibiza sommaren 2012. Second layer till Bitcoin eller Dogecoin kan i praktiken innebra vilddjurets mrke i pannan p vanligt folk.
Senast redigerad av ponnylover99 2021-05-08 kl. 12:48.
Citera
2021-05-08, 12:48
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Winklevossarna r inga kryptogudar. De upptckte Bitcoin p Ibiza 2012.

Ok, om vi klassar dem som dumhuvuden och tar bort dem. Hur r det med vriga d? Iom att du inte kommentrade dom s kanske du nd hller med om pongn jag frskte f fram?

Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Second layer till Bitcoin eller Dogecoin kan i praktiken innebra vilddjurets mrke i pannan p vanligt folk.
Va?
Citera
2021-05-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple

10 dollar. Doges marcetcap kommer att bli Nr1 och passera BTC. - 10 dollar rcker fr det. - Bankerna hatar Doge drfr de har ingen kontroll ver dogecoin och deras medier gr allt fr att pissa p dogecoin.

Ni som tror att Dogecoin inte kan ndra koden har fel. Det r inte hugget i sten. - De tv som "ger/skapade koden" kan besluta vadfansomhelst likt sossarna nr de devalverade kronan 3 ggr. De kan stoppa mining och de kan reglera mining fr inflation, de arbetar oavbrutet med skerhet och transaktionshastighet, avgiftsfrihet vid handel etc. mm. Inte mrkligare n de som trycker Pundet i England. Eller FEDS som trycker dollar. Ni som tror att det r engelska och amerikanska staten som trycker/minar pengarna. Think again sunshine. Amerikanska staten fr bara lagligen tillverka mynt. - Bank of England gs av 12 "hemliga" personer. 12 lagliga minare. Bank of England tex har ingenting med England att gra. Makten hotas nu. Valuta fr 4 miljarder dollar kps i krypto idag per dygn. I den takten kommer krypto att dominera fre valuta inom 5 r.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-05-08 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in