Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-08, 13:17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Han hypar inte Doge. Musk driver ett globalt fretag och har en IQ sannolikt ver 160. Han frstr att "valutor" r artificiella konstruktioner baserade p geografiska zoner. - Om du sljer varor globalt s fr du olika valutor. Yen, Yuan, Pesetas, Lira, Skr, Nkr, Dollar. Detta r ett system som r dysfuntionellt och dyrt. Mitt i detta artificiella nav hittar du bankirerna som tar vxlingsavgifter och TID och ENERGI frn dig och fretag. Bara Volvo betalar skert 1 miljon om dagen i vxlingsavgifter till bankirer fr i realiteten "absolut ingenting". Musk frstr att banker behvdes p 1800-talet men att de inte behvs idag. Det behvs en vrldsvaluta helt enkelt. Musk sa tidigt att antingen blir det Dogecoin eller s "if neceessary" s skulle Tesla/musk skapa en egen valuta. P det sttet slipper jordens befolkning bankirernas artificiella och obsoleta "vxlings" verksamhet. - Transaktioner kan ske "utan att bankirerna blandas in" och givetvis s hatar bankirerna krypto fullt ut. IKEA skulle sannolikt kunna spara/tjna en miljard om ret om de accepterade krypto. Inom 1 r kan du handla med dogecoin verallt p hela jorden. De som inte hnger med DR. Vi gr mot en ny era.
Det blir fr lngt att g in i detta i denna trden. Men se hur det gr nr EU bara frsker f ngra lnder att anvnda euro. Det blir eurokris och ven vi andra fr betala.

Nr alla handlar med Doggie kan inte lnderna anpassa sin valuta efter landets resurser.

Lnderna kommer att utarmas nr fretagen skickar Doggie till andra lnder utan kontroll.

Lnderna utarmas nr vi alla kan smita frn skatten och betala varandra i Doggie.

De osynliga globalbossarna har kontroll ver in och utflde frn Doggie-systemet. Nr de globala krafterna t.ex behver slussa pengar frn knarkhandel till ngot krig de mste starta fr att hlla vrlden splittrad s gr det bra. Men nr du och jag anvnder Doggie kommer vi att bli granskade i detalj om vi inte har tillrckligt mnga agendapong, baserat p spionsatelliternas vervakning. Har ni laddar upp era pass nu, Doggiesljare?

Doggie r ytterligare ett steg mot den globala diktaturen. versteprst Elon har mte i TV kvll. F se om han "vgar" pusha fr Doggie.
Senast redigerad av wwr 2021-05-08 kl. 13:19.
Citera
2021-05-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Gamestop gick frn 15 dollar till 450 dollar p ngra dagar, helt oorgansikt. Alla kan samlas och pumpa ngot uppt. Men precis som det finnas vinnare p toppen, s kommer det finnas lika mnga frlorare p toppen.

Var Doge toppar ut kan jag inte sga, men vill varna folk som nu kommer in sent och upptcker Doge och tror att detta bara r starten p ngot. Det kan ocks vara slutet p ngot...

15 till 450 r 30x. Det r inte ens anmrkningsvrt i kryptovrlden.

DOGE har stigit 140x i r. Snart har vi ntt $1.

DOGE har ett anvndningsomrde. Vad har GME fr anvndningsomrde? Det gr att utveckla DOGE. Det gr inte utveckla GME till ngot. S dlig jmfrelse.
Citera
2021-05-08, 13:47
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
15 till 450 r 30x. Det r inte ens anmrkningsvrt i kryptovrlden.
Har inget med saken att gra. Pongen kvarstr.

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
DOGE har ett anvndningsomrde. Vad har GME fr anvndningsomrde? Det gr att utveckla DOGE. Det gr inte utveckla GME till ngot. S dlig jmfrelse.
Doge har inget anvndningsomrde. Vad kan du gra med dina Doge menar du?

Fine om du menar att Doge KAN vara ett betalningsmedel i framtiden. Men d mste du frst vertyga mig varfr Doge skulle vara s mycket bttre n alla andra coins som gr ansprk p samma sak och har betydligt bttre egenskaper fr det n Doge.

Gamestop har iaf butiker som sljer ngot.
Citera
2021-05-08, 14:28
Medlem
Citat:
Har inget med saken att gra. Pongen kvarstr.

Fine om du menar att Doge KAN vara ett betalningsmedel i framtiden. Men d mste du frst vertyga mig varfr Doge skulle vara s mycket bttre n alla andra coins som gr ansprk p samma sak och har betydligt bttre egenskaper fr det n Doge.

Gamestop har iaf butiker som sljer ngot.

DOGE kan fungera som betalningsmedel. Och allt r beroende av om man kommer fortstta utveckla DOGE. Eftersom DOGE r s populrt s finns det en frdel med att satsa p utvecklingen.

Gamestop sljer spel i butiker som inte ens finns i Sverige lngre. Inte ens nr butiken fanns var den bra. Dyra spel och konsoler. Varfr tror du butiken frsvann frn Sverige? Och att jmfra DOGE med en spelbutik r som att jmfra VISA/Mastercard med en butik som sljer blommor. Vad r det fr jmfrelse?

Du jmfr ju bara DOGE med GME fr att bda har rusat i vrdering pga hype. Det finns ingen annan koppling mellan dessa.
Senast redigerad av david-taxi 2021-05-08 kl. 14:33.
Citera
2021-05-08, 15:52
Medlem
Citat:

Anvndnings-omrde: Store of Value och g upp i pris r tillrckligt
Citera
2021-05-08, 15:59
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Anvndnings-omrde: Store of Value och g upp i pris r tillrckligt
Ok, d r Doge lika bra som 6000 andra coins d?
Citera
2021-05-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ok, d r Doge lika bra som 6000 andra coins d?

Doge har gtt upp runt 8,400x, ett ftal coins har gjort 10,000x, BTC, ETH, BNB och ett par andra. De flesta coins kommer aldrig gra en 10,000x men de kan frska. Nyckeln i Krypto r att hitta dessa som har potential att g upp 10,000x. Doge som Meme har fastnat, folket gillar denna Meme, blir nog svrt att skapa samma med en annan Meme, av nn anledning s hakade folk p denna. Doge r bttre n de andra 6,000 d den har haft strre vrde-kning
Citera
2021-05-08, 16:19
Medlem
Nenetss avatar
Doge till mnen voff voff
Citera
2021-05-08, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Doge har gtt upp runt 8,400x, ett ftal coins har gjort 10,000x, BTC, ETH, BNB och ett par andra. De flesta coins kommer aldrig gra en 10,000x men de kan frska. Nyckeln i Krypto r att hitta dessa som har potential att g upp 10,000x. Doge som Meme har fastnat, folket gillar denna Meme, blir nog svrt att skapa samma med en annan Meme, av nn anledning s hakade folk p denna. Doge r bttre n de andra 6,000 d den har haft strre vrde-kning

Exakt det dr r vad jag ocks tror. Folket inte verkar frst att det stora med det hr r att man ger fingret till bankerna och ven till staterna runt om i vrlden.

Det mste vl knnas otroligt sknt att kunna tjna lite pengar? Skita i att tnka p att deklarera vinsten?
Bara kolla den den stora kningen p de tv sista dagarna. Om man skulle jmfra det med ngon till exempel aktie. Vilken s fall har gtt upp s pass mycket som DOGE?

DOGE kommer att vara de vanliga sm mnniskornas stt att jklas med etablissemanget. Jag tror att ju mer folk fr upp gonen fr det hr. S kommer det att ppna upp s man kan handla med DOGE som tex Amazon har pratat om.

Det finns fortfarande chans att kliva p tget Det r inte fr sent.
Jag undrar vad den hr TA-killen tog vgen som skrev fr ett par dagar sedan hr inne och gladdes t att DOGE gick ner.

Men man ska komma ihg att inte satsa mer pengar n vad man har rd att frlora.
ven om jag nd tror att det kommer att bli en riktig rymdraket imorgon morgon.
Citera
2021-05-08, 16:24
Medlem
fittslems avatar
Mycket hajp kring Doge pgrund av Elon som ska rodda SNL ikvll. r man sugen p att kpa mer s skulle jag vnta tills efter SNL.
Citera
2021-05-08, 16:47
Medlem
AreYouBacks avatar
Underbart att lsa de frsta inlggen i denna trd. Men fan vad DOGE kommer att rasa nr fallet brjar.
Citera
2021-05-08, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Mycket hajp kring Doge pgrund av Elon som ska rodda SNL ikvll. r man sugen p att kpa mer s skulle jag vnta tills efter SNL.

Jaha?
Hr var en ny taktik. De flesta som brukar hlla p med sn hr kp brukar kpa innan en sn hr stor hndelse ska ske? Men du vljer att istllet kpa den efter att Elon har gjort framtrdandet
Med andra ord nr ni kommer att sl rekordet, d vljer du att g in och kpa?

Ja vi har vl alla olika tekniker fr kp och slj, men jag tycker kanske ditt tillvgagngsstt var lite speciellt.

terigen vill jag bara pminna folk om att stta p skerhetsbltena ikvll
Det kommer att bli en raket utan liknande motsvarighet.
Jag har faktiskt nstan lite rdd fr att det kan g fr fort ikvll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in