Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-11, 14:13
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag vill citera en annan Flashbackare. 10 000 minade coin per minut fr att erstta regionsbaserad valuta r faktiskt matematiskt och vetenskapligt "nstan ingenting" - Dogecoin kommer att p sikt leda till en helt inflationsfri marknad/vrld utan banker och "vxlingsavgifter"

"Det r en _fast_* grns p 10 000 DOGE i minuten. Det innebr att nuvarande inflationen r ca 4.3 %, men om 10 r kommer den vara p 3 %, om 20 r nrmare 2 %, osv. Inflationen gr mot noll, ju mer DOGE som skapas. Jmfr man det med fiat-valutor, och i synnerhet det magiska inflationemlet om 2 %, s r det inte speciellt annorlunda. Skillnaden r att DOGE har en mer frutsgbar inflation n fiat, eftersom det inte beror p politik, utan i frvg bestmda algoritmer. S lnge DOGE tas upp av folk runt vrlden i motsvarande takt s kan vrdet hllas mer eller mindre konstant.

* Det genereras 10 000 DOGE per block, och miningsvrigheten justeras med ett ml om att ett block skall minas i minuten. Det kan sledes variera, men br hlla sig ganska nra 10 000 i minuten under en verskdlig framtid."

Just nu trycks kursen ner av en utpekad shortare som bla lnar Doge frn Coinbase. Robin Hood har ocks manipulerat kursen. Att Coinbase lnar ut Doge till Narcissister kommer att st dem dyrt. Lehman Brothers/Epstein frskte shorta Musk/Tesla genom att skriva skit om Tesla dag ut och dag in i medier de kontrollerade. Ex LA Times och det kostade den Hedgefonden 10 miljader dollar. - Never bet against Musk.

Shortade sjlv 5x p Binance. Betalade av det igr kvll, blev en bra utdelning men hade jag vetat detta s hade jag legat kvar.
Citera
2021-05-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Fullkomligt idiotiskt.
Kper jag Doge fr 100 000:- idag s r dom (relativt) bara vrda 95500:- om ett r och drygt 91 000:- om tv r och 87000:- om tre r, osv osv.

Mina damer och herrar, det r exakt vad Bitcoin lser.
1st Bitcoin av 21 miljoner idag kommer vara 1st Bitcoin av 21 miljoner om 50 r.

En del mnniskor vill inte lra sig. Du har ju inte ens lst texten. Eller medvetet missfrsttt den. Inflationen r NOLL om 30 r.

En bitcoin kan delas upp i ondligt antal bitar. Att det bara minas 10 000 doge minut r mycket lite. Jag r vertygad om att riksbanken i tex Sverige trycker upp mer n 10 000 skr/minut.

Fr 30 r sedan fick du 130 danska fr 100 svenska. Idag r det tvrtom. Palme hann politiskt devalvera skr 3 ggr innan ngon skt honom och George Soros kan bolla med skr precis som han vill. Om du har en miljon skr s frsvinner 40% nr du ker ver reundsbron. Grattis till ditt svenska pensionsparande i skr.
Citera
2021-05-11, 14:17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Fullkomligt idiotiskt.
Kper jag Doge fr 100 000:- idag s r dom (relativt) bara vrda 95500:- om ett r och drygt 91 000:- om tv r och 87000:- om tre r, osv osv.

Mina damer och herrar, det r exakt vad Bitcoin lser.
1st Bitcoin av 21 miljoner idag kommer vara 1st Bitcoin av 21 miljoner om 50 r.
Bitcoin delas fortfarande ut till miners och antalet Bitcoin kar. Det kommer vl att ta hundra r innan den utdelningen slutar. Och vem skall d betala de som minar Bitcoin. Mining mste till, eftersom den r betalning fr bokfring av systemet.
Citera
2021-05-11, 14:30
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bitcoin delas fortfarande ut till miners och antalet Bitcoin kar. Det kommer vl att ta hundra r innan den utdelningen slutar. Och vem skall d betala de som minar Bitcoin. Mining mste till, eftersom den r betalning fr bokfring av systemet.

Wow...jag r mlls. Alla dessa som r kritiska men inte ens har grundlggande frstelse fr vad man kritiserar.

Hrt talas om transaction fees? Googla...
Citera
2021-05-11, 14:34
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Det det kan fortg, det kostar att mina och skulle det nu verkligen vara ett problem nr den dagen kommer lngt in i framtiden s kommer BTC att flyttas ver till en ny blockkedja och processen kan fortstta.
Citera
2021-05-11, 14:52
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Wow...jag r mlls. Alla dessa som r kritiska men inte ens har grundlggande frstelse fr vad man kritiserar.

Hrt talas om transaction fees? Googla...
Det fr du redogra fr i lmplig trd.
Det kostar tydligen dubbelt att anvnda Bitcoin.
Dels betalar man inflationen fr miners.
Men sedan verkar det tydligen ven finnas en transaktionsavgift.
Citera
2021-05-12, 20:44
Bannlyst
Ja jag lrde mig i varje fall den hr lxan.

Som tur r satsar man inga stora summor. Men jag har slt av och stoppat in mina pengar i en annan Digital valuta.
Jag tror aldrig att en sn som Elon Musk skulle vara ett snt jkla skmt.

Nr man har lst p ntet ju mer fattar man att det hr r bara ngot skmt ju.

Alla fr gra som de vill men jag ser inte ngon mening med att sitta kvar p ngonting som r bara ett skmt.
Citera
2021-05-12, 20:46
Citat:
Vi har lgre bottnar och lgre toppar, s jag skulle sga att korrigeringen fortfarande r pgende.

S lnge den inte bryter ver 0.57 r det svr att sg att korrigeringen r ver.

https://forumbilder.com/images/2021/05/11/Doge2.jpg

I skrivande stund r vi under frra botten, och studsar inte Doge upp illa kvickt s r raset fortfarande pgende.

Ndvndig nsbrnna fr mnga, och pengar som frhoppningsvis fldar in i Bitcoin och andra vettigare coins kommande veckor.
Citera
2021-05-12, 23:07
Medlem
Gavins-Friends avatar
Fattar inte varfr alla hller p och snackar om pris upp, pris ner osv.

1 Dogecoin=1Dogecoin.
Citera
2021-05-12, 23:58
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Fattar inte varfr alla hller p och snackar om pris upp, pris ner osv.

1 Dogecoin=1Dogecoin.

Du menar att du inte frstr varfr folk r intresserade av att veta vrdet p nnting man kper och sljer?
Citera
2021-05-13, 09:10
Citat:
I skrivande stund r vi under frra botten, och studsar inte Doge upp illa kvickt s r raset fortfarande pgende.

Ndvndig nsbrnna fr mnga, och pengar som frhoppningsvis fldar in i Bitcoin och andra vettigare coins kommande veckor.

Doge stngde 4h p ytterligare en lgre niv och raset sedan toppen r fortfarande pgende.
https://www.bildtagg.se/file/dx6anwecq9nc6222c772d6
Citera
2021-05-14, 22:21
Medlem
bithaxs avatar
Vart kan man kpa doge?
r det binance.com som gller eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto