Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-08, 17:37
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Jaha?
Hr var en ny taktik. De flesta som brukar hlla p med sn hr kp brukar kpa innan en sn hr stor hndelse ska ske? Men du vljer att istllet kpa den efter att Elon har gjort framtrdandet
Med andra ord nr ni kommer att sl rekordet, d vljer du att g in och kpa?

Ja vi har vl alla olika tekniker fr kp och slj, men jag tycker kanske ditt tillvgagngsstt var lite speciellt.

terigen vill jag bara pminna folk om att stta p skerhetsbltena ikvll
Det kommer att bli en raket utan liknande motsvarighet.
Jag har faktiskt nstan lite rdd fr att det kan g fr fort ikvll.

Buy the rumor, sell the news. S har det alltid varit.
Citera
2021-05-08, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Buy the rumor, sell the news. S har det alltid varit.

Applicerar du samma tillvgagngsstt d ocks nr du handlar med vrdepapper som aktier s som du gr med kryptovalutor?

D r det nog ett nytt stt som jag har missat.
Citera
2021-05-08, 17:48
Citat:
Applicerar du samma tillvgagngsstt d ocks nr du handlar med vrdepapper som aktier s som du gr med kryptovalutor?
Jo, jag frsker gra det.

Citat:
D r det nog ett nytt stt som jag har missat.

Det frvnar mig inte.
https://www.google.com/search?q=buy+...+sell+the+news
Citera
2021-05-08, 17:56
Bannlyst
Citat:
Jo, jag frsker gra det.

Det frvnar mig inte.
https://www.google.com/search?q=buy+...+sell+the+news

D riskerar du ven:

If the news is much better than forecast, though, traders dont take profit because better-than-expected news draws in new players and sends the price higher still. Then the early birds are positioned to make even better profits. If the news fails to match expectations, traders and investors alike sell, and the dip may turn into a longer-lasting price drop.

https://www.dummies.com/personal-fin...l-on-the-news/
Citera
2021-05-08, 18:03
Medlem
72mms avatar
Citat:
Jag har faktiskt nstan lite rdd fr att det kan g fr fort ikvll.
Frgan r vl t vilket hll.

Doge har gjort 1100% bara den senaste mnaden. Det r svrt att tnka sig ngot mer verhypat just nu. Det hela knns mer n lovligt farligt.

Jag antar att antagandet on SNL r att den gode Elon kommer skmta om det hela p ett sdant stt att Doge blir n mer hypat. Vad hnder om alla tror det, men att Doge eller krypto inte ens str med i scriptet? Enorma frvntningar (och en marknad som redan kpt ryktet) och sedan - ingenting? Eller vad hnder om pongen handlar om Elon som, hemska tanke, slt sina Doge?

Bara fr att Elon har hypat Doge privat tidigare betyder vl inte det att det inte skulle finnas ngot annat att skmta om? Det r ju inte direkt som att karln inte sysslar med intressantare saker...
Citera
2021-05-08, 18:05
Citat:
D riskerar du ven:

If the news is much better than forecast, though, traders dont take profit because better-than-expected news draws in new players and sends the price higher still. Then the early birds are positioned to make even better profits. If the news fails to match expectations, traders and investors alike sell, and the dip may turn into a longer-lasting price drop.

https://www.dummies.com/personal-fin...l-on-the-news/

S vad tror du behver hnda p SNL ikvll fr att Doge skall moona efter en uppgng p flera tusen procent?
Citera
2021-05-08, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Frgan r vl t vilket hll.

Doge har gjort 1100% bara den senaste mnaden. Det r svrt att tnka sig ngot mer verhypat just nu. Det hela knns mer n lovligt farligt.

Jag antar att antagandet on SNL r att den gode Elon kommer skmta om det hela p ett sdant stt att Doge blir n mer hypat. Vad hnder om alla tror det, men att Doge eller krypto inte ens str med i scriptet? Enorma frvntningar (och en marknad som redan kpt ryktet) och sedan - ingenting? Eller vad hnder om pongen handlar om Elon som, hemska tanke, slt sina Doge?

Bara fr att Elon har hypat Doge privat tidigare betyder vl inte det att det inte skulle finnas ngot annat att skmta om? Det r ju inte direkt som att karln inte sysslar med intressantare saker...

Uppt s klart?

Som jag har nmnt i trden innan jag sade ju fler som fr upp gonen fr detta ju fler kommer att vilja investera. D har jag svrt att tro att det kommer att g t andra hllet. Raketen kommer allts att glla.

Revolut, the $5.5 billion London-based digital bank, is preparing to add dogecoin to the list of cryptocurrencies customers can trade on its app.

People close to the situation told The Block that Revolut is hoping to launch dogecoin soon, although as of May 7 the startup was still running tests to ensure any update goes smoothly.

One source even suggested that dogecoin could be added to the app ahead of Tesla CEO Elon Musks appearance on Saturday Night Live this weekend. Analysts have suggested that the possibility of Musk mentioning the meme-token on the show has further inflated its price over the past week.

The Block has not been able to verify the exact timing of any dogecoin launch on Revolut. A spokesperson for the company declined to comment.

https://coinmarketcap.com/sv/headlin...-trading-tool/
Citera
2021-05-08, 18:15
Medlem
72mms avatar
Citat:
Analysts have suggested that the possibility of Musk mentioning the meme-token on the show has further inflated its price over the past week.
Jag har lagt mrke till att Elon finner det ganska roligt att gra precis tvrt om mot vad folk sger man ska/kan gra. Just saying.
Citera
2021-05-08, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Jag har lagt mrke till att Elon finner det ganska roligt att gra precis tvrt om mot vad folk sger man ska/kan gra. Just saying.

S kan det kanske vara.

Men varfr sga sig sjlv eller skjuta sig sjlv i benet, nr just hans skoj valuta hller p att bli allmnt accepterad?

ven om han r stenrik miljardr s kan man ju nd vilja har mer pengar.
Jag tror som sagt fortfarande inte att han gr det hr fr att jvlas med folk med annat skoja med bitcoins.

Men ingen vet s det har du rtt i. Man kan aldrig veta vad som rr sig in i en annan persons huvud.
Men tnker man logiskt och tnker utifrn sig sjlv s r det vl kanske lite dumt att gra S just nu om man r Elon?
Citera
2021-05-08, 18:26
Citat:
Men varfr sga sig sjlv eller skjuta sig sjlv i benet, nr just hans skoj valuta hller p att bli allmnt accepterad?
Projicerar du inte vad du vill ska hnda, med vad som faktiskt hller p att hnda?
Jag hller iaf inte med om att "hans skoj valuta hller p att bli allmnt accepterad".
Citera
2021-05-08, 18:32
Bannlyst
Citat:
Projicerar du inte vad du vill ska hnda, med vad som faktiskt hller p att hnda?
Jag hller iaf inte med om att "hans skoj valuta hller p att bli allmnt accepterad".

Klart jag vill att valutan ska g upp? Men jag skulle inte vilja kalla det projicera.
I s fall undrar jag vad r det du men hller p med hr inne nr du skriver i trden?
Jag har inte sett dig komma med speciellt mycket matnyttigt?

Vad du sedan hller du med om att de kan ju gra mig ganska oberrd.
Det r bara att lsa runt lite grand med varandra mnniskor rkna med och tror att framtiden r fr DOGE.
Citera
2021-05-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Mycket hajp kring Doge pgrund av Elon som ska rodda SNL ikvll. r man sugen p att kpa mer s skulle jag vnta tills efter SNL.

Mnga i Krypto vntar p bttre priser, sen s gr de upp en extra 30%, d mste de helt pltsligt betala mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in